Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Klamydia piller. Virkning og effekt.

2»

Kommentarer

  • man skal bruge kondom 2-4 uger efter man har taget klamydiapiller.

    kan nok ikke ses efter 7 dage desværre.
  • Hej alle sammen, :/
    Det er fordi mig og min kæreste har fået klamydia.
    men problemet ligge i at vi tog pille begge to og to dage efter
    var vi fulde og dumme så vi gik i seng sammen igen uden kondom.
    det eneste jeg gerne vil vide det er om nu når vi begge har taget den pille kan det så være at vi er smittet hinanden igen og om vi skal tag en ny pille ?.
    kunne være så rart hvis der var nogen som kunne svare på dette her for mig ?
    knus
  • Hej :)

    jeg har lige blev behandlet mod klamydia, da jeg blev smittet/ ellers så gik jeg rundt med det i lang tid. jeg har taget pillerne for 5-6 dage siden, og jeg kan mærke at min krop den renser sig og det er jeg kun glad for!!!
  • Jeg forbavses lidt over, at du er sur på den pågældende pige. Det er da også dit ansvar at bruge kondom, som er det sikreste middel mod kønssygdomme.

    I øvrigt kan man faktisk gå i årevis med en klamydia, uden at ane det, så at blive sur løser ikke problemet.

    Ubehandlet klamydia er særdeles farlig - men hvis man sørger for at blive tjekket jævnligt og hver gang man skifter partner, så er det en lidelse, som hurtigt og nemt kan afhjælpes.

    Der er ikke andre til at passe på dig end dig selv, så at du har fået klamydia er udelukkende din egen skyld.
  • Der er rigtig meget information på nettet. Jeg faldt over http://doc24.dk/klamydia-piller/, som beskriver virkningen og effekten af pillerne lidt bedre end andre hjemmesider. En ting er sikkert det nemmeste er uden tvivl at bruge den forbandede kondom. Jeg ved godt, at mange ikke er fan af dem, men så er du bare næsten sikker på ikke at få sygdomme.
  • Ja puha. Den er ikke nem. Altså i Danmark er det nødvendigt med et recept, hvis man skal have pillerne. Det vil sige, at du skal gå til din egen læge og få ham/hende til at lave et recept. Så kan du hente dem via apoteket.

    Hvorvidt du tør at bestille dem fra nettet er en anden sag. Du kan nemt bestille, så er det bare fra en international hjemmeside (england). Jeg har lige kigget på deres hjemmeside, og kan se de har trustpilot og mange anmeldelser. Så de ser reelle nok ud :-)
  • Redigeret 5 december, 2022, 14:45

    Azithromycin er det præparat, der synes at have den bedste virkning mod alle de varianter af chlamydia- og chlamydophila-bakterier, der giver klamydia - https://www.euroclinix.net/dk/konssygdomme/azithromycin

Log in eller Registrér for at kommentere.