Hjem Sind og psyke Ensomhed

Jeg er ensom

Redigeret 16 januar, 2013, 09:48 i Ensomhed
Jeg er en ung dreng på 21. Bor midt i København, omgivet af mennesker..
Men alligevel føler jeg mig alene. Meget alene.

Jeg kender mange mennesker... og folk kan godt lide mig. det er ikke så meget dér problemet ligger. Jeg drikker ikke. Ikke fordi jeg træner eller noget, jeg kan bare ikke se det vildt fede i at gå ud og bruge 1000kr på at være en idiot, med en masse andre idioter.. Alle mine venner drikker.

Er lige blevet single for en uge siden, og det har taget ekstremt hårdt på mig. ekstremt hårdt. vi var sammen i 3 år.. jeg bliver ved med at fortælle mig selv at jeg skal videre og det skal nok gå.

idag vågnede jeg kl 11. jeg lå i min seng til kl var 21. hvorfor?
jeg har ikke noget at stå op til. og i den halvanden time der nu er gået, har jeg ikke lavet særlig meget andet, end da jeg lå i min seng. bare ligge og tænke og læse nyheder. mine bekendte ringer. jeg ved hvad de vil... ud og drikke selvfølgelig. jeg har sagt jeg ikke er så meget til det, men de bliver ved. specielt her efter bruddet. jeg tager den ikke.. prøver at leve under jorden, for jeg vil heller ikke skuffe dem. min bedste ven, som faktisk er den eneste ven jeg rigtig er sammen med, og ikke bare er en kollega eller bekendt flytter til den anden ende af landet og starter uddannelse efter sommer.. det bliver også rigtig hårdt. jeg kommer til at blive rigtig ensom.

og jeg hader at lave ting alene. kan fx ikke sætte mig og se en film alene. jeg hader at lave mad når jeg er alene. jeg var sammen med min kæreste i 3 år hvor vi boede sammen næsten hele vores forhold. det var så dejligt dengang. der havde jeg lysten til så mange ting, at holde det hele rent, lave mad, finde på aktiviteter osv. nu sidder jeg bare her helt alene, for 3 dag i træk. og jeg har ikke rigtigt lyst til at lave noget, men jeg vil heller ikke sidde her i mit sorte hul. og jeg gider ikke tage på druk bare for at lave noget, det er så lavt i mine øjne..

er der nogle der ved hvad jeg kan gøre?

Kommentarer

  • som jeg ser det har jeg 4 løsninger.

    1. gøre alt for at finde sammen med min kæreste igen - jeg havde trods alt et dejligt liv før.

    2. søge hjælp. jeg hader mit eget selskab og er nærmest angst for at være alene. kan nok også kombineres med 1 og 3.

    3. bare bide det i mig og tage på druk, og egentlig have det skidt over at gøre noget jeg ikke kan lide

    4. sælge alle mine ting, købe en flybillet til meget langt væk, og så købe et telt og en cykel, og så bare tage den derfra..
  • den 5 ting du kan gøre ---er at lære at leve med dit eget selskab ---fordi når man kun er 21år --er det ikke sikkert at det er sidste gang du skal være alene----
    du skal ikke gå ud og drikke hvis du ikke har lyst .---gå i gang med at dyrke sport ---tag på ungdoms skole ---meld dig som frivillig --og rejs ud i verden ---
  • hvad med at rejse med din ven der hen hvor han skal have sin uddannelse ---hvad med dig og udannelse ..
  • hey, tak for det hurtige svar. super fedt af dig.

    med mig og uddannelse, ved jeg ikke rigtigt. jeg ved ikke hvad jeg vil være, eller hvad jeg vil bruge resten af mit liv på. for jeg har ikke fundet mig selv. føler faktisk tit at jeg slet ikke kender mig selv..

    har godt overvejet at flytte med derover. men det virker også sådan lidt. han flytter jo derover med sin kæreste, og så skal de til at starte et nyt liv og have det godt. så kommer jeg lidt som tredje hjul..

    kender du nogle gode bøger eller sider, hvor man kan... ja.
    lære sig selv at kende? eller lære at leve med sig selv?
  • det med at flytte med vennen er ikke godt som du selv rigtig siger ---hvad klasse er du gået ud af
    jeg har et barnebarn ---som bliver student her til sommer ---og han ved heller ikke rigtig hvad han vil ---han bliver 20år her til sommer ---
    ville gerne været i militæret nogle måneder ---men blev kaseret

    han tager et halvt år på højskole ---og så har han søgt i bereds skabs tjenesten det næste halve år ---

    det vil han bruge sit sabats år til ---og håber så han finder ud af hvad han så vil være ---

    men jeg mener at have hørt --at på bibloteket ---kan man låne en bog ---der heder HVAD VIL JEG VÆRE ---han har et ønske om at melde sig til røde kors og rejse ud og hjælpe mennesker i nød---

    det skal lige tilføjes ---han har også en kæreste ---som han har haft i 2 år ---men om det så holder vides ikke ---

    men man skal leve livet inden man binder sig for fast i et forhold
  • Jeg tror ud fra personlig erfaring det er lyder som en go gang kæreste-såre.. Og det tar tid og mange timer under din dyne og tøffende rund i dit mest behagelig tøj, lugt lidt prut. Da jeg selv var 20 troede jeg osse jeg skulle dø af ensomhed da min kæreste slå op med mig, jeg muret mig inde orkede ingenting heller ikke svare på sms, opkald eller døren. Det tog 14 dage. Har lige for 8 måneder siden prøvede det igen bare med en forlovede og to børn. Det har taget hele vinteren af komme sig over. Jeg har idag fundet en kæreste som er sød og ved ikke om han er den eneste ene, men rigtig sød er han, og lige startet uddanelse igen, fået mig et nyt liv, glæder mig til af stå op hver morgen.
    Så det korte og det lange er gi det tid, find dig selv, dont jump the gun yet.. Når du kommer ud på den anden side finder du ud af hva du vil med uddannelse og kærligheden(spørg en studievejleder til råds).. Det skal nok komme tilbage altsammen med stadig gi det tid. Ved godt det er hårdt lige nu, med man lære nået nyt hele tiden og af de mennesker men møder på sin vej. Sæt dig ned og tænk over hva du har lært eller fået udad det af være sammen med din ex kæreste. Og når du er klar til af komme ud af dynerne, gør nået der gir energi som gør dig glad. Sikker på, du ikke behøver vilde druk ture eller en stripper som river tøjet af dig lige nu. Bare være derhjemme gør ingenting, så finder du osse dig selv.
  • Hej du.

    Hvad med at benytte dig af de mange gode sider der er til at komme i kontakt til andre?

    Jeg er selv involveret i et projekt med Ungdommens Røde Kors, der har siden www.ungensom.dk, hvor man kan chatte med andre unge der har det lige som dig.

    Du kan også vælge at deltage i arrangementer, såsom en bio- eller cafetur.

    Hvad tænker du om at benytte det tilbud? Er det grænseoverskridende eller vil det være interessant for dig?

    Bedste hilsner Terese
  • hej pandaman1---
    hvordan står det til ---der ude ---hvad laver du lige for tiden
Log in eller Registrér for at kommentere.