Hjem Muskler, led og knogler Fibromyalgi

Fibromyalgi?

Redigeret 26 april, 2012, 18:22 i Fibromyalgi
Til alle jer herinde med sygdommen, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan den opstod hos jer.

Hvad er symptomerne og hvordan føles det?

Mvh Karin

Kommentarer

  • Jeg tror den opstod efter min fars død (da jeg var 15). Jeg har smerter i begge ben og fødder, over det hele samt håndled og hovedpine. Nogen dage er gode, andre dage er dårlige.
  • Mit startede med at mine finger hævede til dobbelt størrelse.
    Som tiden gik fik jeg flere og flere smerter over det hele.
    Jeg blev hurtig træt og var svimmel.
    Jeg har svært ved at gøre de daglige gøremål.
  • Startede som ung, når Jeg fx. lavede en del julepynt, kreative ting, strikkede, hæklede.
    Fik tennisarmbue, seneskedebetændelse.
    Senere voldsomme smerter i fingre, de hævede op og kunne ikke bruges.
    Andre ting kom til.
    Fik Tinnitus der kan være meget generende, men i perioder var der ro.
    Massiv træthed.
    Hvis jeg slog min hånd/fingre mod et bord gik Jeg helt i gulvet af smerte.
    Ondt i overarme, skuldre...
    Prøvede at gå til Kiropraktor. syntes ikke det rigtig hjalp.
    Får rigtig nemt blå mærker og de vare længe.
    Jeg syede børnetøj, men kunne slet ikke klare det.
    Svimmelhed, bøvl med maven.
    Uro om natten, kunne ikke falde i søvn, gjore ondt når Jeg skulle vende mig, kunne ikke finde en måde at ligge på.
    Helt udmattet om morgenen.
    Lyde begyndte at irretere mig, specielt vores emhætte.
    Lys kunne også gøre ondt.
    Hovedpine periode på flere uger, Migræneanfald.
    Græd en del.
    Viste klart deppresive tanker. Blev henvist. Sagde at jeg ikke var deppressiv men desperat af udmattelse.

    Jeg fik taget blodprøver i massevis.
    Kunne ikke høre på musik, og begyndte at trække mig tilbage fra Verden. Orkede ikke at være sammen med andre.
    Huskede dårligt, og kunne simpelthen ikke lære nye ting. Glemmer tit ord, midt i en sætning.

    Fik områder på huden, hvor Jeg var følelsesløs, det snurrede underligt.

    Tandlægen spurgte til mit helbred. Hun kunne se, Jeg havde en voldsom tørhed i munden.

    Allergi kom pludselig og voldsomt. bla. med anafalystisk chok. Skal nu altid have medicin med mig, hvis nu.
    Gik til allergilæge en lang periode.
    Jeg blev nemt irretabel og kan nogengange mærke det komme snigende indeni.

    Får ofte ondt i halsen/ørene, lettere febril. Infektionstallet ligger lidt højt.
    Ved inflenza eller anden sygdom er Jeg meget længe om at komme mig. det kan tage måneder.

    Har smerter uafbrudt. Så her, så der. Så hovedpine, ondt i halsen.... Hele tiden.
    Det er SÅ anstrengenede.
    Og Jeg ved jo aldrig hvordan Jeg har det om 15 min. ej slet ikke imorgen.
    Og endnu en af de værste...er at høre på,

    Du ser jo ikke syg ud.....kunne du ikke bare tage dig sammen... Hvorfor prøver du ikke....div...Man kan jo slet ikke se det på dig.....men du bruger jo Make-up....men du kunne jo godt.....Hvis Du nu....Du kunne jo også....Jeg læste forleden...jeg kender een der....men jeg forstår det bare ikke...men forleden kunne du jo...

    Nej, men det gør Jeg så sandelig heller ikke.
    Jeg ved bare, at tager Du min sygdom, så tager Jeg gerne dit job.
  • Knoglen som senerne Grundlæggende øvelse muskel på smerterne føles i mange forskellige områder i en bande .Ofte svien prikken eller brænden, Værst Morgenen og after the physical belastning ofte som et mareridt.
    Akupunktur hjalp mig rigtig meget . http://www.kelunwang.dk/
    http://www.akuvelvaere.dk/
Log in eller Registrér for at kommentere.