Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Champix. Hvad er jeres erfaring ?

1161719212226

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej - Må erkende at det ikke helt er lykkedes, endda efter knap 2 måneder med piller.Som nævnt tidligere har jeg trappet ned, og lige nu ryges der maks 3 om dagen ( mod 30-40 Tidl.) - Det er ikke godt nok ved jeg - Eet par dage sprang jer pillerne over ,da de gav ubehag !! Det er klart at det ikke er godt nok, men nu er nyeste ambition at stoppe h e l t , dvs sætte ned til 0 fra Nytår.
    Jeg er fortsat motiveret, men bivirkningerne Tung i hovedet-Kvalme,træthed-Mystiske drømme er flere end jeg regnede med !! - Jeg tror dog på mig selv, og at min stadighed klarer det , (til trods for egne regler) - Så om 3-4 dage
    S K A L det sluttte !!! Tak for interessen, jeg kæmper videre ! VEner tilbage løbende i 2012, og vil ønske alle et Godt Nytår - På gensyn :::::
  • Indstillinger
    Også godt nytår til dig - håber virkelig for dig at du kan smide de sidste væk- er jo flot du er kommet så langt ned men min erfaring viser at det med at gå ned ikke holder i længden, jeg ved at bivirkningerne kan være slemme jeg var dog heldig kun at have kvalmen men den holdt også ved efter jeg havde taget de sidste piller dag 28, men jeg fik nogle piller mod kvalme og i løbet af 2-3 dage havde jeg den ikke mere. Jeg røg jo den sidste cigaret den 7/6 og gav mine sidste cigaretter,cigaretrulle,tobak og filtre til en jeg kender i okt. vi har flere gange haft gæster der ryger og de får også lov til at ryge her og jeg kan besøge venner og familie der ryger uden at føle trang til at tænde en, men ved ikke rigtig hvad der sker med mig i øjeblikket jeg er deprimeret og ryster men ved ikke om det har noget med pillerne at gøre syntes jo det er noget sent hvis det er bivirkninger.Ønsker alt det bedste for dig.
  • Indstillinger
    Jeg fik champix i januar 2008, var samtidig på rygestopkursus. Startede som anbefalet med at tage piller og ryge samtidig og oplevede voldsom kvalme. Så snart jeg stoppede rygningen forsvandt kvalmen. Pillerne hjalp mig meget da mit daværende forhold gik i stykker i februar, forsøgte nemlig med en 10 stk pakke og det sagde mig intet. Tog efter aftale med min læge pillerne en lille smule længere end normalt, da jeg havde nogle eksamener i juni. Dog på meget lav dosis.
    Alt gik fint også da jeg stoppede med pillerne efter eksamen. Men ca. 5 mdr efter i november 2008 blev jeg pludselig dybt deprimeret, og udover depressionen fik jeg også en uimodståelig trang til lyst brød, som jeg ellers aldrig har været fan af. Tog på, på maven, var sygemeldt i 3 mdr, men kom på den anden side igen. Er her i 2011 stadig røgfri og stadig glad, eneste minus er mavefedtet som jeg stadig slås med.. Men tusinde gange hellere det end være ryger.
    Jeg tror at uanset hvad skal man være forberedt på lidt af hvert når man laver en så gennemgribende livs forandring.
  • Indstillinger
    Jeg stoppede 11.07.11 - en dato som jeg aldrig glemmer. Champix hjalp enormt, kan jeg nu se efterfølgende. Jeg er stadig ikke-ryger, men tænker stadig på at ryge nu næsten 7 måneder efter. Men mit indre siger mig, at det skal jeg ikke - og det er kun 5-8 gange om dagen i højst et halvt minut. - Så det er til at leve med.
    Til dem der er nye i afvænningen - skriv en dagbog over dine pinsler. Det gjorde jeg, og når der var dage efter et par måneder der var værre end andre, så kiggede jeg i dagbogen, og så hvor slemt det var i starten og hvor langt jeg var kommet. Så synes jeg det ville være helt åndssvagt at starte igen med smøgerne, for - på et tidspunkt - at skulle stoppe igen, starte forfra, med samme lidelser og kvaler. Hvis nogen er interesseret i at læse min dagbog, så send mig en mail.
  • Indstillinger
    min dagbog er på vej til dig. Jeg hører gerne en kommentar efterfølgende om det har været en hjælp. Venlig hilsen Torben
  • Indstillinger
    Hej alle sammen..! Ja som alle ved går der mange rygter omkring disse piller osv.

    Vil mene at nogle tilfælde ja så kan de være slemme for nogle.
    Jeg har nu prøvet disse piller to gange og de har virket hver gang.
    Dog skal det lige siges at der var ikke samme bivirkninger begge gange..!

    Første gang i 2010 hvor jeg begyndte at tage dem var det okay, de første par piller gjorde ikke det store men da jeg gik over på 2 x 0,5mg begyndte jeg at få syg meget kvalme/svedture og hver morgen var jeg ved at brække mig.
    Fandt meget hurtigt ud af at det gjorde ikke det store om jeg tog dem lige når jeg stod på eller senere på dagen. Det magiske ved pillerne var egentlig at man skulle først tage dem efter man lige havde spist, så var der ingen kvalme eller svedture.
    Så dette er et godt råd til alle der har mod på at stoppe.
    Springer du over med pillerne en dag ja så stopper du heller ikke med at ryge, så tag dem nu bare 2 gange om dagen.

    ca 1½ år efter startede jeg igen med at ryge, da vi købte hus, ombygning, arbejde ja var nok en del stresset, så startede på pillerne igen.
    Denne gang 1. pille efter morgenmaden 2. pille efter aftensmaden. Fik ingen kvalme eller svedture. Dog fik jeg en del hjerte banken denne gang, men dette foregik fra 2. uge da jeg gik ind i 3. uge stoppede det.
    Er nu den dag i dag røgfri igen.

    Begge gange har jeg stoppet efter startpakken + 1 uge.

    Håber alle kan få gavn af dette og ikke bliver så hulans syge..!

    Med Venlig Hilsen
    Dylan
  • Indstillinger
    Champix har vist at have meget alvorlige bivirkninger og flere mennesker er døde af den fantastiske rygestoppille. Så hellere bruge de nikotinpræparater som findes.

    At rygning skulle være skyld i hver 4 dødsfald er den værste gang sludder jeg længe har hørt. Men brug af medicin ligger på en 4-5 plads over dødsårsager i vores lille land. Det er uhyggeligt at det bare bliver accepteret at medicin har bivirkninger, når der ofte findes naturlige stoffer som er lige så effektive, og uden bivirkninger. Det er på tide at befolkningen vågner op.
  • Indstillinger
    Hej - du ligner mig meget for et år siden. Jeg syntes at det var en ret man havde til at ryge, og nød det i stort omfang. Forsvarede det med at rygere er morsommere, slankere osv osv - hvad man nu kan finde på for at forsvare en last. Du bliver klogere en dag.
  • Indstillinger
    Min mand startede marts 2010 på Champix og tog dem i 3 uger. Han havde ingen bivirkninger og har ikke røget siden.
  • Indstillinger
    Jeg sælger ikke Champix, så reklamerer ikke - men det virker hvis man er motiveret - som din mand og jeg var. Jeg har dog en lillesøster som er totalt uimodtagelig for argumenter for ikke rygning - hvad gør man så der ?
Log in eller Registrér for at kommentere.