Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lymfekræft?

13»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej igen.

    Alles lymfeknuder forandre sig. Særligt dem i brysterne. Selv hos drenge/mænd kan have spændte/smerte i brystet. Det er ganske normalt. Vedr dit åndenød, jeg tror du fokusere for meget på dit helbred. Når du ligger på ryggen er der så smerter i benene samtidig med dit åndenød?
  • Indstillinger
    Ingen smerter i benene :)
    Har sovet 6 timer i nat, er glad.
    Sov kun 3 forige nat.
  • Indstillinger
    Jeg har været til halslæge nu, han undersøgte mig og mente ikke helt at kunne mærke lymfeknuden, den er dog ikke særlig svær at føle.
    Skal bare dreje hovedet til siden så bliver den skudt ud i huden.
    Er dog blevet kaldt til ultralyd af hals på hospitalet.
  • Indstillinger
    Den jeg har i lysken er nok 1,3-1,5 cm lang og 0,8-1,0 cm bred.
    Bunden af den er lidt blød, toppen er hård med en form for bule.
    Den kan bevæges lidt rundt under huden, men ikke meget..
  • Indstillinger
    Har fået lavet ultralyd af halsen, det var en overlæge som gjorde det.
    Han var rigtig flink og sagde alt i halsen så fint ud, havde dog nogle forstørret lymfeknuder, men de så normale ud og der var ingenting at bekymre sig om. Han ment de måske ikke havde tabt størrelse efter infektion eller noget og t det var meget normalt for unge at have forstørret lymfeknuder.
  • Indstillinger
    Hejsa.. Jeg har selv en lymfeknude på højre side af halsen, som altid har været kronisk forstørret og den bliver yderligere forstørret under sygdom (Forkølelse, infektioner, virusser mm) Min er altid 3-4 cm fra den ene side til den anden. Når de ikke har kunne finde noget galt med dine blodprøver (Hvilket har en del at sige ved lymfekræft) og scanninger ikke har vist noget unormalt, kan du være helt rolig..
Log in eller Registrér for at kommentere.