Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Jeg er træt af at ryge, er der andre?

Redigeret 14 juli, 2017, 18:37 i Åben debat om rygestop
Hørt! Er også træt af at være ryger. Vi har herhjemme aftalt at vi skal stoppe efter vores sommerferien. Min bedre halvdel skal også have piller ved lægen og jeg har planlagt en behandling med noget ultralyd eller sådan noget, det har jeg prøvet før og der holdte jeg med at ryge i 2 år. Min fejl var at tage en smøg til en fest og så startede hele møllen igen! Så jeg ved med mig selv, at jeg aldrig skal være festryger.

Jeg har prøvet de piller du taler om, de får smøgerne til at smage rigtig grimt, så man til sidst ikke får lyst til en smøg. Jeg mener man skal blive ved med at ryge når man starter på pillerne, så kan jeg ikke lige huske om, det er 1 eller 3 mdr før man skal holde helt, men det ved lægen alt det. Jeg fik bare meget kvalme af dem så det var ikke løsningen for mig, jeg kunne ikke arbejde og have kvalme hele tiden, det blev for svært. Men det er ikke alle der får bivirkninger af dem. Pillerne var gode på den måde, at hvis man tænder en smøg, får man lyst til at slukke den igen ;=)

Jeg tror ikke der nogen nem løsning, har også selv prøvet ALT jeg har hørt om. Akupunktur, plaster, tyggegummi, piller, rygepind osv.

Mvh
«1

Kommentarer

  • Med jævne mellemrum er der et emne som er meget aktivt 'Champix hvad er jeres erfaring' Der er temmelig meget samlet, god læsning.
  • Hej. Det har jeg også prøvet at være - og det lykkedes mig at stoppe. Jeg fik champix, som jeg spiste i ret lang tid: De første 8-10 dage spiste jeg pillerne samtidig med at jeg røg. Pillerne fik mig til at tænke mindre og mindre på cigaretterne. Og da jeg nåede til 10. dagen stoppede jeg med at ryge men fortsatte med pillerne endda i øget dosis. Læs og brug vejledningen. Jeg spiste pillerne i 3 1/2 måned - uden at mangle cigaretterne. Da jeg stoppede med pillerne havde jeg igen lidt trang til cigaretter, men det forsvandt hurtigt og var forholdsvis let at ignorere.
    Jeg har nu været røgfri i 6 måneder og er stolt af mig selv. Men jeg tror ikke jeg havde klaret det uden champix. De er dyre at købe, men de er det værd, hvis man vil stoppe med at ryge :) Held og lykke med projektet.
  • Der er skrevet en del skræmmende historier om rygestop piller. Bl.a. lige omkring årsskiftet, kom det frem at der var nogle dødsfald som havde relation til nogle typer rygestop piller. Jeg tror det er rigtigt af dig at du tager kontakt til din egen læge, og hører hvad han siger.

    Mht. motivation og vanen - så er der flere der har held med hypnose. På denne side kan du finde hypnotisørere i Danmark, som tilbyder rygestop behandling: http://rygestop-hvordan.dk/rygestop-hyp ... -i-danmark - de fleste siger faktisk at det kan klares med en enkelt behandling.
  • Hej.
    Jeg holdt op med at ryge efter 40 års afhængighed. Jeg læste Allen Cars "endelig ikke ryger " der skal man også ryge mens men læser den. Jeg læste de sidste sider fredag aften inden jeg sov, og var overbevist om det ville være forfærdeligt om lørdagen. Men jeg har ikke manglet tobakken 1 sekund. Det er 4 år siden. Jeg har prøvet at stoppe på mange måder før det, det har bare aldrig lykkedes. Pøj pøj med rygestoppet. Bogen koster ca. 200 kr. Vh. Janne.
  • Held og lykke med Champix.
    Dog er jeg bange for at de ikke kommer til at hjælpe i det længere løb fordi de kan ikke ændredin holdning til cigaretter.
    Der var kun en ting som fungerede for mig og mange af mine venner - det var et Easway rygestopkursus (http://easyway.dk).
    Hvis du ændrer holdning til cigaretter, så vil du ikke længere savne dem - og så har du ikke brug for piller.
    Held og lykke med dit rygestop - det er skønt når man er endelig fri
  • Jeg stoppede med at ryge 3/7 2011 ved hjælp af champix. Min oplevelse var at min læge var meget tilbageholdende med at give mig champix. Netop på grund af kendte bivirkninger på humøret. Jeg havde prøvet alle nikotinprodukter, flere forskellige akupunktur og intet havde hjulpet, men champix tog min rygetrang. Jeg fik morgenkvalme men ingen humørproblemer, så for mig var det lykken med champix.
  • Træt af at ryge, nej, jeg har aldrig røget, men jeg er træt af min mands rygning.
    Han kan ikke stoppe. Hvad i alverden kommer de i den tobak. Det er nogle forfærdelige stoffer, som skaber en voldsom afhængighed.
    Jeg er så træt af hele den medicin og tobaksverden. Det går kun ud på at flå mennesker fuldkommen. Bare "toppen" får penge, så skidt med alle andre.
  • Kender udemærket godt følelsen. Faktisk kan det til sidst virke helt umuligt at stoppe, da man har prøvet alt for mange gange at falde tilbage i ryger-grøften igen.

    Har du prøvet at gå kold tyrker hver gang, eller hvad har du forsøgt med?
  • Min kone har med stor success brugt Champix. I flere år prøvede hun at stoppe, faktisk 7 gange over 4 år, hver gang faldt hun tilbage. Det var selvfølgelig svært for os begge, da hun led nogle knæk hver gang, og begyndte at tage på osv.

    Jeg har været mere old school, og stoppede efter jeg havde besluttet mig.

    Dette har min kone ikke kunne, men hun prøvede her i Januar, Champix, over 3 9 uger. Jeg var meget modstander over det, men omvendt har jeg jo også været ked af det, at hun var ked af det hver gang, hun faldt tilbage. Jeg må indrømme, hun har faktisk ikke ryget én gang siden, det er da flot?!

    Vi har sammen snakket flere gange om det, og er lidt ærgelig over at det ikke lykkedes før, fordi livskvaliteten er steget.
Log in eller Registrér for at kommentere.