Hjem Lever, nyrer og urinveje Inkontinens

Operation (TOT) er bare løsningen

Redigeret 2 november, 2013, 17:28 i Inkontinens
Hej alle.
Jeg har næsten altid lidt af stressinkontinens ved hop, løb, løft osv. 3 fødsler at 3 store drenge, har ikke gjort det bedre.
For 3 måneder siden efter års træning alene og hos fys, uden den store effekt, fik jeg en TOT-operation. Og det er bare sagen!!
Ingen problemer, ingen smerter (heller ikke ved samleje), ingen dryp. Nu kan jeg løbe, danse og hoppe i trampolin uden problemer. SKØNT!!
Mange hilsner "den glade pige"
«1

Kommentarer

  • Hej glade pige!

    Tillykke med operationen og det super dejlige resultat.
    Jeg har også lige fået samme operation for få dage siden. Mine symptomer er/var? de samme som dine før operationen men jeg synes ikke rigtig det har hjulpet endnu... Har samme gener ved nys nu som før!
    Hvor lang tid går der før evt. bedring kan mærkes?

    Den håbefulde
  • Hej "håbefulde".
    Det var da kedeligt, men håber det går bedre nu - vil da gerne høre dine erfaringer nu. Jeg er stadig meget tilfreds.
    Hilsen
    Lise
  • Jeg overvejer operation, for man bliver så udmattet af at rende på toilettet mange gange om natten.
    Hvad er TOT ?
  • Hejsa
    Vil bare lige tilføje at jeg fik problemer med at nå på toilet for ca. 10 år siden, og da min mor også har haft problemer i mange år.
    Jeg forsøgte med knibe øvelser et stykke tid, uden resultat. Så startede jeg til step med efterfølgende mave balde lår - og her træning af mave muskler.
    Efter et par måneder var problemet løst - og det har nu holdt i ca. 10 år. Når jeg holder pause med step - laver selv mavebøjninger for lige og skrå mavemuskler - det tager kun 5-10 min. en til to gange i ugen. '
    Fantastik virkning, og modvirker også nedsunken livmoder, som jeg har haft optræk til.
    Så jeg synes det er værd at prøve, fremfor medicin og operation.

    Håber det også kan hjæle andre i samme situation.
  • Dejligt at høre at træning har hjulpet dig. Den 3. læge sagde bare til mig at han heller ikke havde forventet at træning kunne hjælpe mig... Og så er operationen altså den løsning der er optimal. Tænk at jeg nu kan danse til julefrokosten uden ble ;-) måske en selvfølge for de fleste men bestemt ikke mig før operationen. God jul til alle.
  • Såvidt jeg kan forstå, hjælper TOT kun dem, der har stress-inkontinens. Er der andre former for blære-operation, som kan omtales her ?
    Jeg skal nok tage en beslutning i morgen, om jeg vil opereres, det vil jeg nemlig gerne frem for at gå med ble.
    På forhånd tak.
  • Hej Katinka.

    Lige netop. TOT hjælper kun på stressinkotinens - altså læk ved hop, host og løb. Held og lykke med valget og evt. operation.
  • Min historie er endt med ingenting. Lægen sagde, at min blære er for lille til nogen operation mod min lidelse. Heller ingen medicin for ikke at skade min nyre (har kun een).
    Knibeøvelser. Ja ja, det hjælper ikke. Jeg er 79 år og må så leve med det.
    Ha' det godt.
    Jeg skriver det her, fordi det er alt for sjældent, at folk fortæller, hvad det hele ender med.
  • Hejsa.
    Vil bare lige tilføje igen, at jeg også har forsøgt med knibeøvelser i årevis - men disse hjælper ikke. Det er mavemusklerne der skal styrkes, ellers er det jo bare en sæk man forsøger at snøre sammen forneden. Jeg har nu holdt min inkontinens væk i 10 år - bare ved at lave maveøvelser et par gange i ugen, 2 x 15 min feks. Lig på ryggen, løft nakke- hoved op mod loften, sug navlen ind pres navlen mod gulvet - bøj gerne knæ - så er det ikke så hårdt ved ryggen. 10-15 gange - gerne hænder under nakken. Derefter højre albue mod venstre knæ og omvendt. 10-15 gange mod hver.
    Jeg vil gerne høre her om andre ikke også har succes med at styrke mave musklerne i stedet for.
Log in eller Registrér for at kommentere.