Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

manglende sexlyst

Redigeret 20 april, 2012, 10:02 i Ægteskabsproblemer
Hej
Jeg har været sammen med med kæreste i 11 år, vi har hver vores børn, men det er kun mit det yngste, der bor hjemme, hun er snart 17 år. Problemet er, at han ikke har lyst til sex og det startede for 2 år siden, han siger det ikke er mig, som er problemet , men ham. Han har ikke en anden.
Han vil ikke tale om det og det går mig på, da jeg opfatter det som mig, der ikke er tiltrækkende nok.Vi har det ellers godt sammen. Min kæreste er snart 50 år.
er der normalt, at en mand mister lysten og ikke vil tale om det ? håber på nogle gode svar.

Hilsen den triste

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver, at I har det godt sammen og at han ikke har en anden. Jeg gætter på, at han således stadig er glad for dig og for jeres samliv, og ikke ønsker at ændre på det?

    Desværre har kvinder det med at påtage sig skyld for alt muligt, og mænd har det nok også med at tro, at fordi de selv har et problem, som i det her tilfælde med manglende sexlyst, så betyder det ikke noget for deres kæreste, når bare hun får at vide, at det ikke har noget med hende at gøre.

    Jeg vil foreslå dig, at du sætter dig og fortæller din kæreste, hvor meget det her piner dig, hvor du savner den del af jeres samliv, for jeg tror faktisk ikke, han er klar over, hvor ondt det gør på dig.

    Fortæl ham, at det altså ikke er helt ualmindeligt, at mænd i hans alder kan miste lyst, men at der altså er noget at gøre ved det. Det kræver dog, at han også selv har lyst til at ændre på tingene.

    Har han måske en ansats til en depression, hvad der er meget almindeligt for modne mænd? Har han måske lidt problemer med potens, hvad der er lige så almindeligt? Eller er det noget tredie, der går ind og påvirker lysten? Det behøver I som sådan ikke selv finde ud af, men han bør starte med at gå til sin læge, og det er sikkert der, hunden ligger begravet, for det vil han givet ikke – betragter det som pinligt.

    Men – det er IKKE pinligt, det er meget almindeligt at miste lyst – lægen kender til det og der ER noget at gøre.

    Du bør forlange af ham, at han i det mindste forsøger at gøre noget aktivt ved problemet – og vil han ikke gøre det for sig selv, så bør han gøre det for dig og for din - for jeres forholds skyld.

    Selvfølgelig skal du tilbyde at støtte, hjælpe ham – måske endda gå med til lægen, men hvis ikke han gør noget, så kan han risikere, at du bliver så ked af det hele, at du måske vælger at gå.

    Jeg vil vove påstanden, at i mindst 90% af tilfælde med manglende lyst, er der noget at gøre, så I kan få jeres samliv tilbage – han skal bare ville være med til at søge noget hjælp.
  • Indstillinger
    Jeg ville bare tilføje, får han medicin. Blodtryksmedicin, hjertemedicin o.s.v.
    Så kan det udskiftes med et andet produkt.
  • Indstillinger
    hej
    Tak for dit svar. ja han siger han er glad for mig og elsker mig og det må jeg tro på, selvom vi ikke har noget sexliv. Har prøvet at snakke med ham, men jeg skal så lige sige, at han aldrig taler om følelser og det gør det svært for mig. Han tager ikke nogen form for medicin, så det kan ikke være det.
  • Indstillinger
    At din kæreste aldrig taler om følelser, behøver vel ikke betyde, at du heller ikke skal gøre det?

    Prøv en gang at fortælle ham, at han ikke behøver alt det her følelsessnak, hvis det er ham i mod, men at han altså bliver nødt til at forholde sig til, hvad denne manglende lyst gør ved dig.

    At han øjensynligt er kommet frem til, at sex og intimt samvær er et overstået kapitel i hans liv, behøver ikke at betyde, at det så også helt automatisk er det for dig, fordi HAN ikke ønsker at forsøge at gøre noget ved sit problem - det er det, han skal have at vide.

    Selvfølgelig skal du respektere ham, men skal han ikke også respektere dig?

    Han har et problem, som øjensynligt ikke betyder så meget for ham - men han bør forholde sig til, at det altså betyder noget for dig.

    Der ER noget at gøre ved problemet - man han skal altså ville det, og være med til at tage et initiativ, og det gør han vel ikke, før han ved, hvad hans problem gør ved dig?

    Hvis ikke du/han gør noget, så vil jeres forhold langsomt men sikkert lide ubodelig skade.
  • Indstillinger
    sex er ikke alt kærligheder har den store betydning i vores liv så at ændre en sex liv til kærlighedes live er vigtigt din partner er din anden halv del , du skal talle med ham om hvad du har lyst til , det er lige somme mad , en rejse sammen og værre tæt og tale om det utroskab er en midler tid løsninge somme kan giver store probleme hvis man elsker dig og ham det vil har kun sex er kun til en del af din krop men når du syg eller har problemmer kun din partner det kommer til at støtte dig så husk at sex det er noget du kan gøre selv med din krop hvis man har ikke bruge for børne men kærlighede skal altid være en palance mellem to personer det har lyst til at være sammen når man er gald og når man er trist . så husk at du kan være mere sexy hjem og få ham til at se dig smukt .
    med venlig hilsen
  • Indstillinger
    Rør ved hinanden, nus, sæt jer op af hinanden i sofaen når i ser tv, kig hinanden i øjnene i korte glimt i løbet af dage osv
    Prøv det uden at snakke for meget med ham, se om han bliver vækket lidt og bliver nysgerrig.
    Væk sanserne igen uden at forlange noget med sex.
  • Indstillinger
    Hej
    Ja jeg kunne godt ha den tanke, men det siger han at han ikke gør. Skal jeg så stole på det ?
  • Indstillinger
    Ja, det er jo dig, der kender ham - og der findes altså mænd (ja, også kvinder) der netop omkring den alder mister lyst.

    Jeg gentager, at der altså ER noget at gøre ved problemet - i hvert fald ide fleste tilfælde.

    Men det er jo dig, der kender din mand, og derfor også dig, der vel kan mærke om han skjuler noget for dig. Jeg synes dog godt, at du kan bruge argumentet overfor din mand - netop at fortælle at du har mistanke om, at han "spiser ude", siden han ikke selv ønsker at gøre noget ved problemet. Måske det så vil få ham til at vågne og få ham til at forstå, hvor ondt det gør på dig.

    Jeg synes faktisk, der er en anelse usympatisk af Adam at skrive, at sådan er mænd bare - det er jeg lodret uenig i.
Log in eller Registrér for at kommentere.