Hjem Kræft Åben debat om kræft

Lymfekræft? Arvelighed?

Redigeret 28 marts, 2012, 02:48 i Åben debat om kræft
For ca. 3 år siden begyndte jeg at få stikkende smerter i venstre lyske - lissom sidestik. Nogle gange nærmest konstant i dage/uger, andre gange mere sporadisk.
Jeg relaterede det hen til 3 nylige anfald af nyresten, stort dagligt kalkindtag pga osteoporose, men gik alligevel til læge.
Jeg blev henvist til urologerne i Fredericia og 11 mdr!?!? senere bebyndte min udredning.
Fik taget urintest, scanning, kikkert undersøgelse, blodprøver osv osv.
Efter en del "besøg" mv., kom "svaret":
Det konkluderes, at jeg ikke har blærebetændelse! De betragtede mig hermed som afsluttet, og skulle jeg få problemer, skulle jeg søge egen læge!
Internettet er både og....for efter alverdens søgning på mine smerter samt yderligere symptomer, f.eks. søvnproblemer, hudkløe m.fl. blev jeg alvorlig bekymret om jeg havde lymfekræft. Slog det dog hen med, at det ville alle disse prøver, scanninger mv. vel have vist.
D. 6. februar får min 3 år ældre søster (49 år) konstateret lymfekræft /non Hodgkin) med hvad deraf følger af sorg, angst, bekymringer osv.
Forleden fortalte jeg min søster ovenstående og min daværende frygt for netop lymfekræft. Hun blev lidt stille (her indskyder jeg lige, at det var min søster, der i sin tid gjorde mig opmærksom på, at osteoporose er/kan være arvelig og rådede mig til at blive tjekket - hvilket jeg blev og fik konstateret osteoporose) og spurgte, om jeg var klar over, at lymfekræft er eller kan være arveligt!
Er det korrekt?
Og skal jeg nu til at bekymre mig igen (om mig selv vel at mærke)? Synes jeg har rigeligt med at bekymre mig om min søster.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.