Hjem Kræft Åben debat om kræft

Hvad skal jeg tænke?

Redigeret 31 marts, 2012, 16:51 i Åben debat om kræft
Jeg har fået taget en biopsi hos en hudlæge, og det var tydeligt at mærke på hende, at hun var ret overbevist om, at jeg har hudkræft - men det endelige svar kommer først efter påske.

Men hvad pokker skal jeg tænke, nu i mellemtiden, i ventetiden?
Hvor alvorligt kan det i værste fald være? Og i bedste fald, hvor ufarligt?

Nogen der har erfaringer de vil dele?
«1

Kommentarer

  • det var en lang vente tid ---spurgte du ikke hvad der kunne gøres ved det ---

    ja hvad skal du tænke ---prøv at tænke positivt ----det kan være svært --

    men jeg har hørt om et par stykker --og for dem gik det godt --
    det kommer måske lidt an på hvor længe du har haft det ---før du gik til lægen ---du må gerne skrive igen ---hvis du har behov for det ---
  • her på netdoktoren skulle du prøve at søge på hudkræft ---der står meget om det
  • Tak for svar

    Jeg fik en folder med hjem, om fotodynamisk terapi, som hudlægen mener vil være det mest effektive og skånsomme...et prej til mig om, at hun jo egentlig ikke er i tvivl, bare ved at se på mig...

    Jeg har været rundt her på netdoktor og læse, men bliver nu ikke meget mere tryg af det. Der er forskellige former for hudkræft, og det behøver slet ikke at være farligt som sådan, men ventetiden på svar er så svær at være i.

    Det skal måske lige tilføjes, at jeg er kommet hurtigt til lægen og "ind i systemet"...
  • Jeg synes, det er forkasteligt, at man skal vente så længe på at få stille en diagnose, når det sandsynligvis er en alvorlig sygdom! Hvorfor kan den ikke sendes til laboratoriet med det samme, da det er vigtigt at behandlingen udføres hurtigst muligt ved kræft. Nogle tests bør komme forrest i køen - og den kø må aldrig være så lang, at man skal vente så lang tid. Det er længe at vente til efter påske, når man frygter kræft!

    I Kina går lægen direkte til laboratoriet med testen, hvor den udføres med det samme. Så er man også sikker på, at prøverne ikke forveksles osv.
  • Jeg har ikke stået i denne situation før, og har ingen fornemmelse af, hvad der er "almindeligt", hvad angår ventetider, behandlingsmetoder og ren menneskelig imødekommenhed og indføling

    Men jeg véd, at jeg flere informationer jeg forsøger selv at finde, jo mere forvirret og fortvivlet bliver jeg...men det er dog alligevel ikke helt så slemt, som uvisheden

    Sagen er bare også den, at jeg har andre symptomer, som jeg føler lidt er blevet overset/overhørt når jeg tidligere har været til lægen. De har længe bekymret mig, men bekymrer mig nu endnu mere.
    Jeg har en tid på tirsdag, af andre årsager (som dog kræver lige så mange kræfter og overvindelse), og jeg ved bare, at jeg vil have svært ved ordene, når jeg sidder der. Jeg vil ikke være en hypokonder.
    Ville virkelig, virkelig ønske, at jeg kunne skrive til min læge, på forhånd. Har tjekket min-laege.dk, men der er kun e-konsultationer (med en tilfældig læge i praksis'en) med plads til max 500 ord...og det rækker ikke langt...
  • Kan du så ikke barer skrive flere indlæg med hver 500 ord, hvor du til sidst skriver fortsættes? Det er en svær situation, du er i. Forhåbentligt er det ikke så slemt, som du frygter.

    Held og lykke med det :-)
  • Jo, det kunne jeg måske nok. Det der får mig til at tøve er, at der er flere læger i det lægehus jeg hører til, og jeg kan ikke selv vælge., hvem af dem der modtager beskeden, når det er en e-konsultation

    Men tak, og tak for støttende ord :)
  • ...24 dages ventetid på svar. Jeg håber virkelig ikke, at det er standarten, for ventetid og fremgangsmåde...

    Jeg er bange, og ved ikke hvordan jeg skal få dagene til at gå
  • Det er simpelthen for dårligt. Danmark er ikke et velfærdssamfund, som vi danskere ynder at kalde vores samfund - det er i hvert fald ikke alle vore skattepenge værd.

    Måske skulle du overveje et privathospital, men det koster jo penge.
  • Du har ret. Vi er ved at få amerikanske tilstande.

    Har du penge så kan du få. Har du ingen, så må du gå.

    Eller også vente og vente i lang tid.

    Jeg har fået scannet en knude to gange. Tre læger kiggede på den.
    Jeg bliver sendt på en klinik for at få den fjernet. Lægen der siger, jeg skal på sygehuset. Da jeg så kommer på sygehuset siger en ung læge, som bare føler på knuden: Det er brok, lad det være.

    Jeg var efterhånden temmelig rundt på gulvet og tog hjem igen. Jeg ved, det ikke er brok. Knuden vokser og gør ondt.
    Taler de ikke sammen, jeg fik en følelse af det hele går på "bedste vis".

    Hvad er det for et elendigt system. Jeg undrer mig virkelig. Det må kunne planlægges meget, meget bedre til gavn for alle.
    Det er ledelsen, det er galt med. Det hele trænger til en ordentlig oprydning.
Log in eller Registrér for at kommentere.