Hjem Infektioner Åben debat om forkølelse

Konstant nysen

Redigeret 21 februar, 2017, 05:21 i Åben debat om forkølelse
Hej alle

Jeg har i over 2 år gået med en konstant nysen, både forår, sommer, efterår og vinter. Nogle dage er bedre end andre, men jeg nyser meget hver dag. kan nyse over 7 gange i træk, og mine øjne kan også løbe i vand.
Det starter lige fra jeg vågner til jeg går i seng.

Jeg har fået taget både en blodprøve og priktest på armen, uden at der har været tegn på allergi. Jeg har taget to forskellige næsespray mod løbenæse, som heller ikke har virket. jeg er begyndt at bruge parfumefri vaskemidler, doerant og shampoo uden det har virket.
har overvejet at tage noge antihistamin, for at se om det hjælper, men har jo ikke vist tegn på allergi i diverse test.

Jeg bor sammen med min kæreste, som bruger makeup, men ikke særlig meget parfume (for min skyld).

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, min læge ser ikke ud til at kunne hjælpe mig, så overvejer at skifte, men har haft to læger og ingen af dem har kunne opklare hvad jeg fejler.

Derfor håber jeg at i kan hjælpe mig, for er ved at være godt træt af det hele.

Mange tak for jeres hjælp
Venlig hilsen

Kommentarer

  • du har været til- læge --men er det en øre hals læge --han har måske en anden måde at tjekke på ----for det virker som du har allagi over for et eller andet --
  • - Bare en idé : Det kunne måske være noget fysisk der sidder i næsen og driller. ???
  • Nysen er tegn på allergi selv om priktesten ikke viste noget allergi så kan du godt være allergisk over for nogle fødevarer. Det kan være du spiser noget du ikke kan tåle. Nu ved jeg ikke om du ryger eller din kæreste for hvis i gør så er det røgen du ikke kan tåle. Det kan også støv eller hvis i har planter derhjemme. Det er kun nogle ideer prøv at se hvad i har hjemme eller nogle ting som gør hver dag som du reagere på.
  • Tak for de mange gode svar.
    lige lidt mere info:
    Ingen af os ryger i hjemmet, og vi har ingen planter. Har haft det både hos mine forældre, på arbejde, i skole og herhjemme, så ved ikke om det har noget med mine omgivelser at gøre.
  • Ja det kan godt være, hvis du er sammen med rygere og lugten sidder på tøjet er det måske derfor du nyser. Men det er mærkeligt at din læge har opgivet dig. Har du søgt en øre-næse og halslæge for at kigge i din næse for det kunne være noget andet, det er gratis og du behøver ingen henvisning fra lægen.
  • Jeg har det sidste års tid haft det samme problem, med undtagelse at 3 uger hvor jeg boede i telt ude i bjergene (hvor kroppen ellers var ret presset af vejr, vind og højde - det forsvant helt). Min nysen vendte tilbage straks da jeg kom hjem og forekommer både ude og inde, hjemme og på arbejde o.s.v.. Jeg ved ikke hvad det skyldes, men jeg hælder også til allergi mod et eller andet. (Jeg undgår også perfume, ryger ikke og har ikke pollenallergi).
  • Hej dig med den kostante nysen. Har du fundet en løsning? Jeg har nemlig præcis de samme symptomer og har fået testet for allergier. Når jeg holder mig fra mælk og sukker hjælper det. Tager antihestamin som også hjælper. men intet for det helt væk. Hvad er din erfaring nu?
Log in eller Registrér for at kommentere.