Hjem Kræft Åben debat om kræft

Lymfekræft?

2

Kommentarer

  • Ha, ha, jeg skriver nu inde i munden og ikke på halsen. !!

    Jeg er gammel nok til at have høstet en masse viden og erfaring.
    Man kan få knuder på og inde i kroppen i alle aldre. Det har intet med alderen at gøre.
    Læs du nu om muskelspændingerne og find ud af om det i virkeligheden er det, det gør ondt. Pres dine fingre mod brystkassen og masser. Er du øm har du fundet årsagen til dine smerter.
  • Ja okay..
    Men tror ikke det er myoser, det har jeg i skuldrr nakke og ved hvordan føles :)
    Jeg styrketræner 4 gange om ugen.
  • Du skriver du har ondt i brystet. !! Det kan være infiltrationer. !!

    Man skal ikke bare afvise, fordi man ikke tror. Hvorfor kun koncentrerer sig om livsfarlige sygdomme, det forstår jeg ikke. Jeg håber du finder ud af, hvad der giver dig smerter.

    Lige en ting til muskelsmerter i nakke og skuldre føles anderledes end myoser i brystkassen, bare så du lige er klar over det.
  • Okay :) vil læse mere om det når jeg har lidt tid :)
    Skal forresten til halslæge mandag. Vender tilbage når jeg er blevet klogere.
    Hold øje med indlægget :)
  • Hej Zryth22.

    Jeg så din sms her til morgen, og det er helt i orden at du kontakter mig igen.
    Jeg har læst din samtale her på siden med interesse. Det er en god ide, at vende sine bekymringer med andre.
    Jeg kan forstå, at du har været til diverse lægeundersøgelser og fået foretaget nogle scanninger og blodprøver. Udfra de resultater, er du langt fra hvad jeg oplevede.
    De første gange jeg var ved læge, blev jeg afvist og ikke henvist til nogle undersøgelser. Da jeg endelig kom til blodprøver, ultralydscanning og til halslæge, viste alle tegn med klar tydelighed, at der var noget helt galt, hvilket var Hodgkins Lymfekræft.
    Dernæst kom jeg ind i et hospitlassystem som fungerede helt optimalt. Så herefterdags må jeg sige, at man kan godt stole på læger og hospitaler.

    Det sværeste er uvistheden, indtil man får en afklaring. Hvor meget afklaring ønsker du? Diverse undersøgelser har for dig tilsyneladende udelukket en del alvorlige sygdomme. Så er der måske de mindre alvorlige lidelser tilbage. Nogen mennesker har tendens til at bekymrer sig så meget, at man ´"opfinder" et sygdomsbillede som måske ikke er der? Selv, hvis man skulle have en alvorlig lidelse, er man så parat til at slippe den? Eller er det "trygheden" i at tro, man fejler noget, der holder gang i symptomerne?

    Jeg kan anbefale dig at bruge Carsten Sommerskovs principper, "Tænk positivt og bliv positiv." (Prøv at goggle det) Og modsat tænker man syddom, kan man faktisk blive syg af det. Mit råd til dig, når alle lægeprøver er udtømt, kunne være, prøv at se ind i dig selv, kan der være en psykisk utryghed, som gør, at du bekymrer dig om sygdomme? Måske det er et symtom på en dybere liggende problem, som måske en psykolog kan hjælpe på vej med?

    Jeg håber, at det måske kan hjælpe dig. Du er velkommen til at skrive igen.
    Mvh Stella.
  • Tak for svaret Stella.
    Har tidligere lidt af sygdomsangst, hvor jeg gik til lægen hver gang jeg oplevede et symptom, blev undersøgt og når alt var normalt dukkede et nyt op.
    Har aldrig fået afklaret 100% med mine lymfeknuder så det er el derfor det stadig hænger ved.
    Har læst så meget om lymfekræft at jeg næsten ved mere end min læge om det, og ved at læse om det har jeg også fundet frem til en masse symptomer som passer med det.

    I den første periode kunne jeg altid overbevise mig selv om det var min psyke som kørte på mig, men det har jeg ikke kunnet med dette.

    De ting som jeg kan finde fornuft i er:
    Normale blodprøver
    Blodprocent på 9,9
    Røngten normal dog længe siden det taget
    Lymfeknuden i halsen har været der 1,5 år det jo længe.
    Dem i lysken mærkede jeg først for ca 7-8 måneder siden.
    Hvis det var lymfekræft ville det vel nok have udviklet sig til noget slemt over den tid.
    Mine lymfeknuder har ikke vokset i størrelse siden, dog føles de lidt større om morgenen.
  • Hejsa alle sammen.

    Kan man ikke blive syg af hele tiden at tænke på sygdom. Når jeg læser denne tråd tænker jeg at den person det drejer sig om hverken har arbejde eller ihvertfald for meget tid til at udtænke en sygdom. Internettet er utrolig godt hvis man får konstateret en sygdom, men mange mennesker bliver syge af at læse om sygdomme. Mon ikke vi alle har nogle symptomer. Mvh den syge
  • Jeg har nu faktisk arbejde og bruger 4 dage om ugen på styrketræning efter arbejde, så er beskæftiget med en hel masse.
    Men du kan vidst ikke sætte dig ind i det her kan jeg læse.
  • Hej igen.

    Det er netop det jeg kan. Derfor synes jeg du skal prøve at tale med din læge om evt hjælp til dine problemer. Jeg tror det er psysisk det er galt med. Har din læge ikke talt med dig om det. Jeg ved det kan lyde stødende og jeg er ked af hvis du tager det på den måde. Men jeg håber du får den hjælp, både for dig egen skyld og lægens.
  • Har gået til psykolog før, da jeg har lidt af sygdomsangst.
    Men tvivler på en psykolog kan forklare at mine lymfeknuder er ca 1,5 cm store når alle andres ikke er og jeg ligger vågen hele natten med åndenød.
    ( har ikke astma eller allergi )
    Mine linger virker også fint.
Log in eller Registrér for at kommentere.