Hjem Kvinder Overgangsalder

Lidt for tidligt??

Redigeret 18 august, 2013, 17:33 i Overgangsalder
Jeg er kun 38 år, og har de sidste månder haft meget uregelmæssige menstruationer. Derudover er jeg plaget af voldsomme svedeture, både dag og nat. Jeg kan vågne om natten, og mit lagen og nattøj er gennemblødt. Jeg kan sidde på kontoret om dagen lige så stille, og så begynder sveden lige pludselig at hagle ned af mig. Jeg har voldsomme humørsvigninger - en lille ting kan få mig helt op at køre, jeg kan begynde at græde over at høre en sang i tv., jeg har dage hvor tingene er helt og aldeles upverskuelige...
Kan det være overgangsalderen allerede? Det skal lige siges, at min mor også kun var 39 år.
Jeg har en tid hos lægen om to uger, hvor jeg skal snakke med ham. Men jeg vil høre, om der kan gøres noget ved alle de sympomer overgangsalderen fører med sig (hvis det er det??). Jeg kan simpelthen ikke overskue at skulle have de her hedeture så længe, det er jo pinligt og kan ses på lang afstand. Og humøret er heller ikke så sjovt, altså jeg føler mig nærmest utilregnligt nogle dage...

Nogen med erfaringer med tidlig overgangsalder???

Kommentarer

  • der er jo dem som får homon piller for at udsætte overgangs alderen --
  • Øh... Hvorfor skulle jeg udsætte det uundgåelige?
    En ting er sikkert: hvis jeg får konstanteret overgangsalderen, så skal jeg ha noget som mildner generene. Jeg vil ikke år efter år "spille" helt bare for at undgå hormoner. Men jeg vil ikke udsætte det!
  • Hej.
    Jeg ved præcis hvordan du har det. Jeg er 21 år. For 1 år siden gik jeg til læge med det jeg troede var en svær depression. Jeg havde da ikke haft mens. I et halvt år, men fandt det ikke mærkelig da mine mens altid havde været meget meget uregelmæssige, men de var der da. Lægen troede også det skyldtes depressionen, og gav mig flere forskellige lykkepiller, men intet hjalp. Tilsidst måtte jeg have en tid ved en gynækolog som sagde: dine æggestokke er helt tomme. Jeg gik i overgangsalderen som 20-årig. Det startede også
    Som dig med de vildeste hedeture!!! Slet ikke til at beskrive. Jeg kunne stå uden for i -5 graders vinterkulde, og svede!!! Senere Kom humørsvingninger og total nedtrykthed og håbløshed. Derfor jeg troede det var depression. Ved godt dette er et gammelt indlæg som du nok ikke ser, men søg læge hurtigst muligt hvis du vil gøre noget ved problemet. Held og lykke med det hele i fremtiden.
    Knus
Log in eller Registrér for at kommentere.