Hjem Øjne Åben debat om øjne

Øjenlaseroperation LASEK eller LASIK og hos hvem?

Redigeret 11 juni, 2017, 05:49 i Åben debat om øjne
Jeg har -1,50 på begge øjne.

Ærlig talt irriterer linser mig af og til og briller gider jeg ikke, så jeg overvejer en øjenlaseroperation.
Jeg er bare i tvivl om hvorvidt LASEK eller LASIK er det rigtige såfremt jeg i fremtiden bliver godkendt til begge.
LASEK koster 16495 hos Godt Syn og LASIK koster 21995.
LASEK giver flere gener de første 1-2 uger, men der åbnes ikke en øjenflip så vidt jeg kan læse - hvilket vel giver lavere risiko.
LASIK er hurtigere klaret og med vel igen gener, men koster lidt mere, og der er vel større risiko for infektion.

Vil gerne høre om jeres holdning til hvilken løsning jeg bør vælge såfremt jeg "frit kan vælge".

Kan man trygt vælge Godt Syn? Bor I Århus området.

Hvad er risikoen i dag? Hvor mange tilfælde går galt.

Kommentarer

  • Hejsa!
    LASEK er en gammel og i disse tider lidt "forældet".. LASIK er fint, og bliver skåret af en såkaldt femsekundo laser, hvilket er den nyeste teknik indenfor området. Dog laver man med LASIK en flap, som du også selv beskriver. Flappen er skyld i større risiko for infektion og for længere healingstid (selvom hornhinden er det sted på kroppen som healer aller hurtigst :-))

    Hvis jeg var dig, så ville jeg vente en måneds tid - der ved jeg at en optiker-kæde kommer med et nyt produkt, hvor de benytter dig af den såkaldte SMILE-teknik. Denne teknik er den nyeste og bedste teknik på markedet - grunden til den er bedre er at laseren som bliver brugt er langt mere præcis (dog stadig en semsekundo laser, men med mere præcision), og så fordi den ikke laver "flappen"..
    laseren skærer i 2 diminsioner, og istedet for en flap, laver den en lille åbning, hvor man så kan reducere hornhindens krumning igennem.. Dette giver langt mindre risiko for komplikationer, og et bedre resultat hvor du kan være mere sikker på at komme så tæt på plan (+/-0,00).

    Dog vil jeg sige, at du ikke kan være helt 100% sikker på nogen gider operere dig med den styrke du har. Det kommer selvfølgelig også meget an på din alder, og mange andre ting. Men som sagt, hvis jeg var dig, så ville jeg vente til det her produkt bliver lancheret. Efter hvad jeg har hørt, går der ikke meget mere end en måned eller to :-)
  • Mange tak for dit gode svar!
    Det der lyder tiltalende vedr. LASEK er at øjet ikke åbnes, men er løsningen upræcis eller er der andre ulemper end ubehag 1-2 uger?

    Super med den info om nyeste teknologi.
    Hvad mon SMILE cirka kommer til at koste?

    Hvis man bliver laseropereret - så holder det vel ikke evigt eller hva?
    Hvad regner man med i dag?
    Skal der justering til efter 10-15 år?

    Jeg nærmer mig de 30 år.
    Jeg vil nyde at kunne se undertekst på TV fra sengen.
  • Er der kommet nyt omkring øjenlaseroperation med SMILE teknologi ?
    Vil rigtig gerne høre, hvis nogen ved noget. Eller bare generelt kan fortælle/informere yderligere.

    Nogen der kender prisleje?
    Har -1,50 på begge øjne og mindre bygningsfejl på det ene, som jeg hverken har haft briller/linser der har korrigeret for.
  • Hej, jeg er 13 år, og undre mig over hvor gammel man skal være for at blive laseropereret! Jeg har -3,50 og -3,00
Log in eller Registrér for at kommentere.