Hjem Muskler, led og knogler Leddegigt

Ledegigt

Redigeret 8 februar, 2014, 12:51 i Leddegigt
Hej

Har lige fået at vide at jeg har ledegigt er der nogle der kan fortælle mig om det er godt at arbejde når man har ondt. Jeg gør rent på en skole .Kan ikke tåle at vaske gulv så det har jeg hjælp til lige nu Men det kan jeg jo ikke blive ved med. Håber på svar fra nogle der har prøvet det.
«1

Kommentarer

  • Hej Susa.
    Jeg har selv lige fået leddegigt. Sikke noget lort. Jeg har det mest i hænderne.
    Min erfaring er at arbejde er lig med 3-4 dages smerte der stater dagen efter. øv
    Jeg er nu ved at lægge kosten voldsomt om (d-vitamin, fiskeolie, fede fisk, æg,
    grøntsager, hvidløg og hvad man nu får af råd) . Håber at det virker, da jeg er
    ret aktiv og gammel håndværker, der gerne vil lave noget. Heldigvis er jeg lige gået på efterløn (er 62).
    Jeg har aldrig været syg og kender ikke til at spise piller, men har nu fået nogle der tager toppen af smerterne. 0g har fået noget god creme af en nabo-kone. Mærkeligt nok virker den.
    Hvordan går det med dig , og har du nogle råd ?
    Jeg synes det er som om man selv skal finde ud af det hele !! Venlig hilsen søren .
    ps. pillerne hedder Tramadol og cremen hedder Voltaren .
  • Hej Søren

    Tak for rådet.Jeg kender godt cremen men den hjælper mig ikke øv.Jeg har gået sygemeldt nu i 2 mdr.og skal gå 2 mdr endnu. Skal ha taget blodprøver hver mdr. inden han vil sætte mig i behandling.Jeg giver dig ret i at det tager for lang til inden man får den rigtige behandling. Håber de kan sætte dig i den rigtige behandling inden længe. Hilsen Susanne
  • Tjaa Susanne, gad vide om der er en behandling .....
    0g gad vide om det nogensinde foesvinder ?
    Det er det værste jeg har kendt til. Det kom fra den ene dag til den anden.
    Hvad tager du mod smerterne ?
    Hos mig kan det gøre så ondt at jeg ikke kan holde på en blyant
    eller åbne en vandhane. Du kan nok forestille dig resten.
    Jeg sagde det til min læge, som straks gav mig morfin-piller.
    Men sikke noget lort at indtage. Man bliver så SLØV at man ikke gider at lave noget !
    Jeg skal for 2. gang til reumatolog i morgen men tror snart ikke på
    nogen helbredelse. Håber at der er nogen på dette forum som kommer
    med råd ! vh søren
  • Hej Søren. Kender alt til de smerter. Jeg får noget der hedder Diclon,men det er slet ikke nok. Får du ikke taget blodprøver? Det gør jeg hver mdr. Så håber på de snart kan sætte mig
    i den rigtige behandling. Håber på du får et svar fra din læge i dag så du kan kan komme i den rigtige behandling.Venlig hilsen Susanne
  • Ps. Tror aldrig det forsvinder helt
  • Hej Søren og Susanne.
    Jeg har selv leddegigt, meget agressiv. Det startede i aug. 2010 og d. 4 jan. 2011 blev det konstateret. Jeg blev sat i behandling med det samme, inden for 3 mdr. skulle der være en virkning, hvilket der ikke var, blev sat op i dosis, vente 3 mdr på en virkning, der heller ikke kom, så blev jeg sat i behandling en sprøjte, men det var stadig ikke nok, så to forskellige slags sprøjter, det er først nu der er kommet styr på min gigt, endelig holder den sig i ro. Det har været et langt sejt træk, at komme så langt som jeg er i dag. Jeg har været meget sygemeldt, og er stadig delvis sygemeldt, og ved ikke hvor længe endnu jeg skal være det. Jeg har aldrig i mit liv haft så mange smerter som i denne periode, og har også været nede psykisk, da der er ting jeg ikke selv kan mere. Min gigt sidder i fingrene, den ene skulder, albuen og mine fødder. Nu går det endelig fremad, smerterne er stort set væk, hævelserne er ikke helt væk endnu, da jeg måtte springe en sprøjte over pga. kæbebetændelse, men endelig går det den rigtige vej, og jeg håber at gigten forholder sig i ro meget længe. Den vil aldrig forsvinde og jeg skal tage de 2 sprøjter resten af min tid,men det gør heller ikke noget, når bare jeg slipper for de smerter.
    Venligst Marion
  • Tak for dit indlæg Marion. Det er jo uhyggelig læsning for mig.
    Men et lille håb om at gigt kan holdes nede !
    Det var heller ikke morsomt at være til undersøgelse i går.
    Jeg fik at vide at det er kronisk. 0g jeg aktive mand der ovenikøbet
    spiller guitar ! HAR spillet guitar,... LORT !
    Jeg skal i behandling om 14 dage. Først skal leveren have fred (har spist alt for meget smerte-stillende) og i mellemtiden skal der tages flere blodprøver og nye røntgen-billeder. Jeg fik i går sprøjtet 800 mg ibrufen ind i ballen.
    Jeg kan ikke huske hvad behandlingen går ud på, men skal nok vende
    tilbage her og fortælle om den. vh søren
  • Hej Søren.
    Jeg vil bare sige at der er lys for enden af tunnelen, selv om du ikke kan se det lige nu. Jeg håber at din medicin hurtig kan hjælpe dig, og du ikke skal gå lige så længe som jeg har gjort.
    Venligst Marion
  • Tak for opmuntring Marion.
    Jeg kan godt se at du har gået alt for længe inden du blev hjulpet !
    Lige nu går det an her. Det skyldes nok den sprøjte ibrofen jeg
    fik i onsdags.
    Jeg har i mellemtiden fundet ud af at den behandling jeg tilbydes
    hedder MTX - Methotrexat - .
    Det er vist noget stads der også bliver brugt mod kræft.
    Dog i meget store dosis ved kræft.
    Har du eller andre her prøvet dette , og med hvilket resultat ???
    Jeg ville jo gerne leve 100% uden medicin, men når det gør så faens
    ondt, er man jo parat til næsten hvadsomhelst !
    Vh søren
  • Hej, jeg har hørt at Aloe Vera hjælper imod leddegigt mm. og jeg kender et sted hvor du muligvis kan købe noget der smager godt med en høj koncentration af aloevera .. kan ikke huske det 100% men det er over 90% aloevera indhold. skriv til dem på siden og de kan hjælpe dig til flere detaljer.

    http://www.facebook.com/Kvalitetsprodukter
Log in eller Registrér for at kommentere.