Hjem Muskler, led og knogler Håndskader og musearm

Mussearm Mærkelig følelse i håndled

Redigeret 9 januar, 2017, 08:50 i Håndskader og musearm
Hej jeg sidder meget foran computeren og spiller men jeg er på det seneste begyndt at få det lidt mærkeligt i højre håndled. Jeg har trang til at ryste min håndled og det følles som om mit hånd led er brugt som efter en dag i fitnescenter og jeg kan ikke bruge musen alt for lang tid af gangen
«1

Kommentarer

  • persille1persille1
    Redigeret 26 februar, 2012, 07:43
    Jeg kan forstå mit råd åbenbart ikke havde nogen værdi, så jeg sletter det.
  • Jeg kender også til det der.
    Men - men- jeg går til noget træning og her lærte jeg noget jeg aldrig havde tænkt på.
    Prøv at stabilisere håndleddet når du sidder med musen, og forøvrigt også ved andre ting. Jeg har lagt noget ind under håndroden så håndleddet og hånden er "lige".
    Jeg har ikke haft problemer siden.
  • Tak, Linette
    små gode råd er guld værd.
  • Hej tak for rådet er der andre ting man kan gøre imens jeg prøver underlaget og hvad kan jeg bruge som underlag?
  • Jeg bruger bare en sammenfoldet blød klud.
  • Og jeg lagde bare min lighter under, det var nok.
  • Hej det med at jeg ligger noget under virker ikke har i andre ideer her er billeder af min arbejdsplads http://s246.photobucket.com/albums/gg90/oliver2803/
  • du skulle prøve at få lidt akupunktur---
  • Jeg havde en dårlig dag, da jeg slettede mit indlæg.
    Du er naturligvis nødt til at holde nogle lange pauser. Andet er der ikke at gøre, hvis smerten skal forsvinde. Tag det alvorligt, for smerten kan blive meget slem.
    Jeg har selv prøvet det, fordi jeg også spiller. Jeg måtte bruge den anden hånd i lang tid. Og det er fuldstændig korrekt, man skal også aflaste hånden ved at lægge noget under eller finde en stilling, der ikke belaster så meget.
    Og så har du vel en trådløs mus går jeg ud fra. Er der ledning gør den det meget værre. Den skal være let at flytte.

    Tilføjer: Jeg har kigget på billedet. Er det din "mus", så er der ledning. Jeg troede dengang ikke det havde noget at sige, men jeg kan love dig for ledningen gør meget. Mere end man lige tror.
  • Kære Persille1,

    Jeg sidder selv meget foran computeren hver dag og jeg døjede også med problemer med musearm. Min læge foreslog mig, at jeg investerede i sådan en "blød" bold - jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal forklare det - men hvor om alting er, så gør denne bold, at jeg ikke længere har ondt. Det eneste jeg skulle gøre var at "lege" med bolden et par minutter om dagen for at styrke muskulaturen i underarmen. Herudover har jeg læst, at man kan trække fingrene sammen og "knuge" dem indtil det begynder at syre lidt og derefter slippe, hvilket jeg også gør? Om det virker eller ej, det tør jeg ikke sige noget om.

    Jeg synes du skal prøve det, det kan i hvert fald ikke skade :)

    //
    Søren
Log in eller Registrér for at kommentere.