Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lumbaliseret S1 med spina bifida og spondylolistese.

Redigeret 10 februar, 2012, 08:37 i Whiplash (piskesmæld)
Hej. Jeg begyndte at få ondt i min hofte i sommeren 2011, ved arbejde som anlægsgartner, så det har jeg måtte ligge på hylden.

I August tog jeg endelig kontakt til min læge, som ikke mente der var noget galt med mig eller min hofte, men stolede heldigvis på mig selv. Anden gang jeg var ved fysiterapeut sagde hun at der var noget helt galt, hun mente, eller gik ud fra det måtte være min hofte den var gal med og jeg sku nok regne med en operation af den ene eller anden art.

Jeg kom så ind på sygehuset her i Herning for at få taget ryngten billeder så vi ku være helt sikre. Det viste sig så at det overhovedet ikke havde noget med hoften at gøre, men med mit kors ben. Jeg har fået at vide at jeg skal igang med at træne for at få det løst, men vil gerne i kontakt med andre i samme situation.

I mit tilfælde får jeg ondt i hoften når jeg løfter noget tungt, laver fysisk arbejde og hvis jeg går meget rundt. Jeg har lige været i praktik i Bilka og der har jeg gået meget rundt, og det kan bestemt mærkes, det gør ondt ned i hoften og stråler ned i benet, nogle dage spiser jeg piller fordi jeg har ondt efter en arbejdsdag, men syns ikke det hjælper nok, måske spiser jeg de forkerte piller.

Jeg er nervøs over om jeg kan klare et fast 37 timers job med de smerter, jeg somme tider kan ha, nogle dage er selvfølgelig hårdere end andre. Håber at få kontakt med andre i samme situation, hvordan klarer i jer og hvordan klarer i et fast arbejde, er det træning, træning, træning eller er der andre muligheder.

Efter en lang arbejdsdag kan jeg ikke finde tiden og energien til at træne, og jeg bor alene uden børn eller andet. Er jeg helt alene i verden med mit problem eller er der nogen der har samme problem.

Mange hilsner Dorthe 28.

Jeg er ny og kender ikke så meget til siden her inde, men kan se jeg har skrevet i den forkerte kategori, kan man flytte den over i en anden blok..?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har ikke dit problem, men jeg har en veninde, som har haft store problemer med spændinger omkring kors og haleben. For hendes vedkommende hjalp det med træning og healings massage. Håber du kan bruge rådet.
  • Indstillinger
    Tak for svaret. Jeg forsøger at træne så tit som mulig, og har fået at vide jeg nok skal regne med at træne resten af mit liv... Heldigvis ikke ud i en køre :) Har overvejet at prøve nåle på et tidspunkt, måske virker det for mig.
Log in eller Registrér for at kommentere.