Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blod i urin, smerter osv.. Hjælp.

Redigeret 8 februar, 2012, 19:59 i Nyresygdomme
Historien:
Jeg har det sidste lille år svinget mellem noget som føles som blærebetændelse og rigtig blærebetændelse, noget rigtig øv. Har prøvet penicillin både hvor det var der og "ikke var der" og fået testet om jeg havde det.. virkelig mange gange. Her for 3 måneder siden, en aften følte jeg at jeg ikke fik tisset færdigt og så var min urin helt rød, det gjorde så ubeskivelig ondt, begyndte at græde og kunne slet ikke slappe af i noget som helst. Måtte sidde på toilettet i rigtig mange timer og tisse i meget lidt hvert 5. minut. Ringede til lægevagten og de gav mig noget penicillin. et døgn efter var det forsvundet. Havde stadig sådan som det føltes ved "normal" blærebetændelse. Drak massere vand og alle de andre ting man nu kan gøre, lægen ville se mig og tog derhen. Det forsvandt aldrig rigtigt.. Kun et par dage mellem jul og nytår hvor alt var helt normalt, lægen ville tage en urinprøve og havde åbenbart blærebetændelse alligevel, men de havde travlt og kunne ikke rigtigt nå at gøre noget så måtte komme igen engan gefter nytår. 19 dage efter skete det igen, præcis som tidligere, fik penicillin det forsvandt af sig selv, det værste.. Men ikke at jeg skulle tisse hele tiden og det sve' helt vildt i mens. Et par dage efter jeg havde været 10 dage på penicillin, kom det igen! Det gjorde lidt mere ondt end de andre gange. Og hver gang har jeg haft lidt ondt i siden/lidt omme på ryggen og især et par dage efter. Nu er jeg indkaldt til kikkertundersøgelse - som gør mig lidt bange. Og scanning på et andet sygehus. - Lige nu er jeg på penicillin igen igen.

Spørgsmålene:
Det gør mig lidt bange, jeg forstår ikke rigtigt hvad der sker?
Har i prøvet noget lign? Nogle der kan fortælle meget nemt og overskueligt - UDEN sværer ord hvad det måske kan være?
Og det største spørgsmål er til dem der har prøvet det, hvad kan man gøre for det ikke gør så helveds ondt, kender i et smart trick?

Håber virkelig i kan svare mig på mit spørgsmål, tak på forhånd.

Fra en 16-årig pige, der er lidt forvirret :-)

Ps damen der tjekkede mit tis, sidste gang sagde at der var Protein i urinen, noget med +3, er det godt nok, eller slemt eller hvad?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej hvis du bliver ved med at være syg må du bede om at komme på sygehuset og blive mere undersøgt hvad det skyldes du hele tiden bliver syg. den kraftige smerte du beskriver kan minde om en nyre sten der er på vej ned. og det kan også give blærebetændelse, men det skulle scanningen have vist. det kan lyde lidt som det er bakterier du har , men så skal du tøre dig fra skeden og bag til aldrig modsatte vej. det kan skyldes bakterier fra endetarm det er ret almindelig, men også beskidte finger inden du går på toilet kan give bakterie, så vask finger før toilet besøg. og hvis du har samleje med en dreng eller bruger en dildo. skal du altid huske at tisse lige bag efter ellers er der bakterier der kommer ind i urinrøret, og pas på at ikke afføring kommer i fabindelse med samleje i skede , og urinrør, det er en sikker slem blærebetændelse. så kontakt lægen igen , hvis medicinen ikke har hjulpet dig igen, så skal der andet til , så er det noget penselinen har svær ved at få bugt med, køb nogle intim rense servietter måske det kan hjælpe dig , god bedring.
Log in eller Registrér for at kommentere.