Hjem Sind og psyke Incest og seksuelt misbrug

Anmelde incest??

Redigeret 22 januar, 2012, 12:10 i Incest og seksuelt misbrug
Jeg overvejer at anmelde min far - han har ved konfrontation indrømmet at have misbrugt både mig og min søster i mange år.
Vi er i dag udover forældelsesfristen for anmeldelse. Men hvad med alle de udgifter jeg har haft til psykolog igennem årene... og også til hypnotisør. Kan han blive pålagt at betale det??
det løber vel op i små 30.000 og helt ærlig syntes jeg han burde betale.
Men får jeg noget ud af det??

Kommentarer

  • Hej jeg ville prøve at ringe til den nærmeste advokat og høre om hvordan mulighederne er for om der er en chance for at en gammel sag kan tages op. den har ikke før været anmeldt, så om den kan dække svige og smerte, må en advokat afgøre, om den ville kunne klare en retsag. men du skal bare vide, du vil ruske op i gamel smerte. ved at sætte en retsag i gang og anklagerne vil behandle dig meget hårdt, så du skal være meget psykisk stærk for at kan klare en retsag. jeg har selv valgt en retsag fra, for jeg ville blive meget groft behandlet af anklage, i en voldtægts sag, så det var ikke pengene værd. og at skulle tænke på hvor de penge kom fra, var heller ikke en rar tanke, men hvad med din far er han kommet i behandling, for ellers var det jo en mulighed for at han skulle det. så han ikke forgriber sig på andre børn. evt børnebørn. held og lykke
  • Kære dig.

    Det lyder til at blive svært, når forældelsesfristen er udløbet.
    God damit, der burde slet ikke være sådan en.

    Min nysgerrighed vil gerne spørge dig om, hvordan terapien har virket for dig.

    Du behøver ikke svare, hvis du ikke har lyst til at fortælle om det.

    Kh Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.