Hjem Hjerte og blod Hjertevenlige opskrifter

En ting mere

Redigeret 6 januar, 2012, 01:55 i Hjertevenlige opskrifter
Glemte at skrive at jeg nogle gange hiver efter vejret, som om jeg skal gabe, men kan ikke få gabt igennem hver gang. Har haft det siden jeg var 9 år og er 27 nu, kan det hiven efter vejret have forstørret mit hjerte gennem alle de år, eller ville ekg have afsløret det? Er så bange for jeg har et svagt hjerte.
Jeg er ellers 171 høj, vejer 58 kg og dyrker fitness, motion,3-5 gange om ugen. Mit blodtryk er helt som det skal være, men en dag, efter jeg havde været syg med hosten osv i 14 dag og jeg kom til træning, steppede jeg i 30 min, efter jeg stod af. Begyndte mit hjerte at hoppe, galopere, jeg blev ikke dårlig men bange og begyndte at græde og hyperventilere. Kunne det være fordi jeg oversnstrengte mig efter at have været syg så længe? Når jeg træner nu, selvom det ikk er vildt, jan jeg få det sådan at det slår et slag over, er det normalt under motion?
Håber jeg for nogle svar da jeg er så nervøs og ikkevef hvad jeg skal gøre.

Kommentarer

  • Hej synes hvis du er så urolig for det , at din læge henviser dig til at få scannet dit hjerte, ekg måler også hjertet om det pumper blod nok ud i kroppen , om der kan være evt blodpropper i blodårene, det kan se hvis hjertet har problemer, men en scanning af hjerte klapper i bevægelse og din hjerte størrelse kan afslørres der, og evt hjerte fejl. så synes du skal få undersøgt dit hjerte, om der er noget at være nervøs for. det er beroligende at blive udredt. held og lykke
  • Nej jeg har ikke astma, men jeg trækker ikk vejret helt ned i maven, det er overfladisk, ved ikk om det er min angst der påvirker det.
Log in eller Registrér for at kommentere.