Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ekstra slag og narkose

Redigeret 5 januar, 2012, 20:38 i Hjertevenlige opskrifter
Hej, jeg vil høre om har erfaringer herinde mht ekstra slag og narkose.
Jeg skal opereres snart og have større bryster, idet jeg har lidt af angst i mange år, og har indimellem ekstra systoler, er jeg så bange for at narkose kan gøre det værre? Jeg har aldrig været i narkose før og ved jo ikke om jeg kan tåle det? Hvordan er proceduren med narkosen? Får man lidt ad gangen eller hvordan? Jeg har fået fortaget en ekg sidste mdr, den viste at alt var fint, og lægen lyttede på hjertet og det lød fint, kan jeg stole på det? Har jo ikk fået taget et røngtenbillede af mit hjerte?? Har læst om få der døde under en narkose og efter narkose, den ene havde en underliggende hjertefejl, men min ekg og lægens lytning, havde det afsløret en hjertefejl hvis der var en, selvom mine ekstra systoler ikke viste sig under undersøgelsen?
Jeg er så tæt på at aflyse min operation pga min angst for død under eller efter narkosen. Kan nogle komme med råd??

Kommentarer

  • Indstillinger
    slap af ---du sover stille ind --efter du har fåetet lille stik i armen --eller hvor de finder det bedst at stikke
    og når du vågner igen er det overstået ---
  • Indstillinger
    Har du fået indkaldelses papirene til operationen, på den sedel står der normalt et direkte tlf nr. til den afdeling der skal tage sig af dig. og den direkte tlf ringer du til og fortæller om din angst. og at du gerne vil tjekkes engang mere hvis det er muligt, med en evt scanning, sådan en har syghuset også. hvis det er en større hospital, jeg regner med inden de laver operationen, tjekker de alt igen hos dig, med blodtryk, hjerte målinger og ilt optagelse. men det er vigtigt du fortæller du er meget bange så du evt inden operationen, får en beroligende indsprøjtning for at undgå at komme i panik. i dag er det ikke det samme nakose som i gamle dage, dette er hurtigt ude af kroppen igen, og du er ikke i meget dyb nakose, men dog at det er smerte frit. og der er ikke så store problemer med kvalme efter den nye nakose, jeg var også meget bange for det, men jeg havde det godt begge gange jeg vågnede op. Er du blevet orienteret godt hvad omkostningen er ved at få bryst forstørrelse, hvordan mister du de sexuelle følser i brystet ved en operation, og hvad er din holdning til det at evt nerver bliver beskadiget, så du ikke længere kan føle de sexuelle kærtegn og nydelse, men din bryst operation er måske bevarende, det er da at håbe, det er kun dig der skal afgøre hvad du bedst føler for. er du psykisk belastet med dine bryster, kan det være en løsning. men operationer er ikke vejen frem for hver en pris, vi skal tænke på vores krop er unik som den er skabt. og lægevidenskab mest bruges til at hjælpe andre, i nød på den ene eller anden måde. og det er ikke noget man skal lave overforbrug med. er du allergisk for medicin, prøv at spørge om de har nakose uden konsevering, eller tilsætnings ting, hvis du er bange på at reagere på noget. og du har alt klar i en evt nød situation, så kan du ikke sikre dig mere, med den rette blodtyppe inden operationen. held og lykke med beslutningen
Log in eller Registrér for at kommentere.