Hjem Astma og allergi Astma

Kvalme af Pulmicort turbohaler ?

Redigeret 17 november, 2012, 15:32 i Astma
Ja det har jeg og jeg bruger så i stedet Spirocort Turbohaler fra AstraZeneca.
Har fundet frem til at hjælpestofferne er forskellige selvom selve budesonid indholdet i astma turbuhalerne skulle være det samme. Jeg får desuden astmaanfald udover kvalmen når jeg bruger Pulmicort, så min læge har ordnet så det står i mine elektroniske recepter på apoteket at jeg kun skal have originalproduktet og ikke produkter der er parallel importeret.

Så det er måske værd at prøve det originale produkt

Hilsen
Lene
«1

Kommentarer

  • Hej

    jeg har prøvet Pulmicort og kunne absolut ikke tåle det. Fik krampe i luftrøret og det hjalp mig ikke særlig godt.

    Istedet for har jeg fået FLIXOTIDE som jeg er MEGET glad for!

    I Astma- og Allergibladet har jeg læst om, at der har været afholdt et kursus med Danmarks førende astmalæge Professor Vibeke Backer fra Bisbebjerg Hospital. På det kursus kom frem, at der er kommet ny medicin.

    Ved I hvad det er for noget?

    jeg vil ringe til AA-Dk og spørge dem, de må jo vide det!
  • Redigeret 1 januar, 2012, 05:42
    Hej

    det er jo super, at du har Vibeke Bacher som læge. Det er måske det nye medicin du har fået. Hvis du har anfald konstant, så ta og ring ud på Bispebjerg. Det er længe at vente til slutningen af januar. Du kan risikere at din astma bliver værre. Du kan da ikke være tjent med at have anfald konstant.

    Jeg har prøvet flere mærker, Flixotide Diskos er det bedste til mig. Man kan så bruge Ventoline først og så vente 15 min imens det hele åbner sig, og så tage Flixotide. Ventoline er akutmedicin men kan sagtens bruges hver x man tager sin Flixotide.

    Ventoline åbner jo mere op, til Flixotiden.

    Er du også generet af røgen fra brændeovne?

    og JA jeg vil meget, meget gerne høre hvad Vibeke Bacher fortæller dig, mht. den nye medicin. Du kan ikke finde noget på nettet om det kursus, men hvis du er medlem af Astma-Allergi foreningen nu Astma-Allergi Danmark, så står det i det nyeste blad.

    mange hilsner
  • Hej maria du skal kontakte en læge hver gang du føler noget er som det ikke skal være jeg har lige læst om din medicin, det kan give allergisk reaktion. og du skal læse indlægs sedlene , hver gang og se om dine bivirkninger svare til det der står, om det er almindelige eller mere akutte, og altid kontakte en læge, der står at din medicin kun er forebyggende og det ikke hjælper i et anfald så har du noget andet hjemme til akut anfald, du skal aldrig tøve med at henvende dig til en læge med asma det er en sygdom der kan give dig åndedræt besvær så du skal have et tlf familie og venner skal hurtigt kunne ringe til. du skal altid lytte til din krop, det er vigtigt. hvis der er noget du ikke tåler. så kan du blive meget mere syg af medicinen. så ikke gå og lade som ingen ting. du får også binyrebarkhormon, det er skrappe sager , og kroppen har ikke godt af det i længden, og der kan opstå bivirkning af længere brug, jeg får selv næse spray med det det giver blodkar i næsen der bløder . men forskerne har nok ikke fundet noget der kan erstatte binyrebakhormon endnu. det er da at håbe de engang gør. god bedring
  • Hej Spider68

    Du skriver at binyrebarkhormon ikke er godt for kroppen, det er korrekt, men det er TABLETTERNE, som er meget stærke og det ikke godt at indtage i længden.

    Astma medicin er lokalt virkende i lungerne og er ikke skadeligt for kroppen. Som astma patient er man afhængig af sin medicin. Dog kan det på længere sigt give knogleskørhed, derfor skal man også huske at spise kalk med D-vitamin.

    Binyrebarkhormon dæmper den betændelseslignende tilstand i lungerne, som astma er. Dog vil jeg give dig ret i, at binyrebarkhormon spray til næsen ikke må bruges i længere tid. Det kan give nogle gener.

    Alt det andet du skriver, at Maria skal gå til lægen, giver jeg dig helt ret i. Jeg har også læst om hendes medicin, og det lyder som om det er en bivirkning, så Maria FÅ FAT I EN LÆGE. God bedring.
  • Hej Maria

    Hvis du ikke kan få Vibeke Bacher i tale, så må du ha fat i din egen læge. Du har astma, du skal ikke gå på den måde og vente på at få den rette medicin i en hel måned.

    Jeg vil foreslå dig at prøve at få Ventoline og Flixotide. Du tager Ventoline først og efter 15 min tager du Flixotide. De to produkter fungerer godt sammen. Ventoline åbner op og Flixotide er forebyggende med binyrebarkhoromon i.

    Jeg har prøvet alle de astma mediciner som findes, undtagen den du har fået af Vibeke B. jeg tror den er ny. Alle de mærker jeg har prøvet har IKKE været gode for mig, med Flixotide har jeg fået det MEGET bedre. Tror ikke jeg vil prøve den du har fået, for der er rigtig meget binyrebarkhormon i. Det er ikke godt for mig, da jeg har fået knogleskørhed, trods det, at jeg kun er i midten af 50 erne.

    Frost gør mig ikke noget, men fugtig luft gør! Stærke dufte, tobaksrøg, brænderøg, kraftig forurening i det hele taget, aviser og tryksager o. lign generer mine lunger meget.

    Jeg vil KRAFTIGT fraråde dig at bruge din brændeovn, der er lavet en undersøgelse af SBI =Statens Byggeforsknings Institut. De har målt indeklimaet hos folk som ejer en brændeovn. Der er SÅ meget sod i luften i dit indeklima, hver gang du åbner lågen til din ovn kommer det ud. Det er IKKE godt for dine lunger!!! Du kan evt læse mere om skadeligheden af brændeovne på braenderoeg.dk

    Jeg håber du vil "slå i bordet" og få fat i noget medicin som kan hjælpe dig, ellers kan du risikere at din astma bliver meget værre!

    Rigtig god bedring til dig.
    Ring du hellere idag, end i morgen !!
  • Hej mariajeg kender godt det at kold luft ned i lungerne kan gøre ondt, og det kan hive inden i lungerne når man er ude i meget frost vejr. det kan være meget ubehageligt. men jeg har lagt mærke til jeg trækker mest luften ind igennem åben mund. og det har jeg gjort det meste af mit liv, og så føles det koldere nede i lungerne, men når luften kommer ind igennem næsen er det ikke så slem. med kroppen behøver det ikke at menes med at det er hele kroppen der rammes, jeg tænker at lunger også er en del af kroppen i min verden, men ved godt de i fag sprog er organer. det meste medicin vi spiser i dag er speciliceret til at virke enkelte steder i kroppen. men fælles er de ender i maven alle og transpoteres i kroppen til det sted de skal helbrede. det er da faktisk meget smart det kan lade sig gøre. brug din brændeovn som en pynte genstand for eftertiden, og ikke have levende sterin lys i din lejlighed de giver dig også anfald. du kan få batteri lys nu. de giver ikke dårlige lungere. og ja det er røggen fra cigaretter der udløser, anfald. er din vægt steget de sidste dage . med flere anfald. håber ikke du har gulvtæppe på. hvor der sidder meget støv. hvis vi undgår mange af de ting der giver anfaldene, behøver vi ikke så meget vores anfalds medicin, og det er helst målet vi skal nå. det lyder ikke til du tåler bricanyl , når din krop ryster, der skal være en anden i stedet for denne men husker ikke navnet. jeg kender en der bruger en anden i stedet for bricanyl, ryster du synligt i kroppen, for det er en medicin der er hurtigt virkende, så det kunne også give hjerte banken med medicin der giver hurtigt hjælp. prøv at spørge din almindelig læge om du er født meget følsom, det der hedder særligsensitiv, da du reagere så kraftig på kun 0.25 det kan være grunden til du ikke tåler din medicin, få din læge til at tage en blodprøve om hvordan du i det heletaget tåler lægemedicin, det kan være din asma læge skal behandle dig mere forsigtigt. når du reagere så kraftig. så ikke expermintere med dit medicin før du er under læge kontrol . god bedring begge to
  • Hej Spider 68

    Det jeg mente med at Maria bør prøve Flixotide og Ventoline er altid i samråd med enten egen læge eller lungelægen. Man kan jo ikke selv få fat i den medicin.

    Jeg kan fuldt ud tilslutte mig det du skriver med, at undgå stearinlys. Det glemte jeg at fortælle Maria, godt du gjorde. Der har igen været noget i TV om at, stearinlys afgiver en pokkers masse partikler til indeklimaet, (ligesom brændeovne) så det er godt at undgå stearinlys.

    Jeg købte før kunstige stearinlys et super godt sted, en netbutik, men de er desværre lukket. Jeg fandt et andet sted på nettet, men de var 4 x så dyre som det andet sted.

    Hvor køber du kunstige stearinlys?

    De lys som jeg købte havde GENopladelige batterier, en stor fordel!!

    Nytårsaften kan jeg heller ikke være udenfor, pga al den krudtlugt, som jeg egentlig synes lugter godt, men mine lunger kan ikke li den. øv.

    GODT NYTÅR til alle som læser dette her.
  • Ok fint jeg troede hun måske havde noget medicin der hjemme, almindelige fyrfads lys kan købes i almindelige fødevars butikker nu. men det er special lys . lige som tubbervare der kommer i hjemmene og sælger , er der også nogle der har duftlys, vokslys og batterilys. som de rejser rundt med i home party, men tænker det er mere dyrt den vej. men hvis man kunne få dem direkte fra fabrikken ville de ikke være så dyre. men det er bare at søge efter dem, plejehjem og kirker har altelys der er kunstige man kunne evt spørge hvor de køber deres lys henne. godt nytår til jer også smil
  • Hej igen

    Tak for dit svar. Jeg har nu fundet et sted på nettet som sælger batterilys. DESVÆRRE er det IKKE genopladelige batterier, som er langt bedre for miljøet. Stedet hedder led-online.dk de sælger også bloklys mv. Fyrfadslys har jeg masser af, de er genopladelige. En stor fordel.

    Gad vide hvordan det går med Maria, om hun har fået fat i nogen inden nytår
  • Kære Maria

    Du skal under ingen omstændigheder finde dig i, at skulle tage noget medicin som du ikke kan tåle!!

    Du skriver at motion ikke er noget for dig, nu du har astma. Det er VIGTIGT at du fortæller det til Vibeke Bacher, der er top indrætsfolk som har astma. De får det rette medicin. Det tyder på, at du ikke får det medicin som er bedst for dig.

    Jeg havde mange problemer med alle de astmaprodukter der var på markedet, måske det er nogle indholdsstoffer jeg reagerer og ikke hovedingrediensen. Men Ventoline og Flixotide er rigtig gode for mig. Jeg har fået det meget bedre, også, fordi det garanteret er det rette for mig.

    Men ihvertfald, du skal ha noget medicin, som du har det godt med.

    Med hensyn til knogleskørhed, du skal IKKE være bange for det. Jeg har fået konstateret knogleskørhed, men det er fordi jeg har fået en del binyrebarkhormon i gennem årene.

    Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men du kan altid bede din læge om, at få foretaget en DEXA skanning, der kan de se, om du har begyndende knogleskørhed.

    Mit blev konstateret ved DEXA skanning. Jeg har kun knogleskørhed i mild grad, men alligevel får jeg infusion i en time, en gang om året, for at holde knoglerne i orden. Jeg mærker INTET til min knogleskørhed.

    Grunden til at jeg får infusion med ACLASTA i en time, 1 x om året er, at jeg har en sart mave, og derfor ikke tåler de tabletter som også gives mod knogleskørhed.

    Hvis du nu alligevel ikke får fat i Vibeke Bacher, så må din egen læge hjælpe dig! håber du har en god egen læge!!

    Du skal ikke undskylde at du ikke har svaret. Håber derimod at du vil undlade at bruge din brændeovn. Der kommer en masse partikler i dit indeklima hver gang du åbner lågen til din ovn. det er IKKE godt for dig.

    Godt nytår også til dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.