Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

vand/slim fra hals løber, må synke hele tiden og rømme

Hjælp er der nogen som kender dette?

Jeg har tit et par gange eller mere om ugen og gerne i perioder ligesom noget vand/slim/spyt som føles som blir dannet i store mængder i halsen, jeg blir nød til at synke det hele tiden ellers er det ligesom at hælde vand i halsen uden at synke, meget ubehageligt, det varer gerne nogle timer og tit om aftenen natten og sidst på dagen. Når det er ved at være ovre er det ligesom om man kan rømme en masse tyndere slim fri for at synke det.

Hvis detkommer om natten er det gerne først på natten og man vågner brat af det, da man jo har følelsen af vand der er ved at rende ned i lunger eller den gale hals hvis ikke man synker, sidder tit op og sover, træls..

Kender nogle til dette?

MVH Katja73
«134

Kommentarer

  • Måske allergi? Det kunne være noget du ikke kan tåle man kan godt få slim i halsen hvis man spiser noget man er allergisk overfor. Når jeg drikker mælk kan jeg få slim i halsen og skal synke flere gange før det går væk og nu har jeg droppet mælk helt og har ikke oplevet problemer med halsen siden. Har du undersøgt det hos lægen?
  • Tak for svar, jeg er blevet testet for allergi af alle former, men tænker man måske kan have en intollerens, det kan de jo ikke måle, tror jeg vil prøve at droppe mælkeprodukter, drikker ikke mælk, så det et kun det man for i mad, det burde kunne erstattes med rismælk, værd at prøve :)
    Det tager 3-4 timer når det kommer og man er helt ødelagt i halsen af og rømme hele tiden og synker min 5-6 gange i min, ellers blir man jo kvalt;)
    Takker for rådet. god jul:)
    MVH Katja
  • Læger kender ikke så meget til allergi, jeg blev testet hos en biopat og sagde at det var mælken som fremkaldte slim i halsen, kvælningfornemmelse og hoste. Man kan godt tage en fødevare allergi op hos lægen hvor man finder ud fra blodprøver hvad man ikke kan tåle ellers kan du prøve hos en biopat så du ved hvad for nogle fødevarer du er allergisk over for. Det kan godt være at det er andre fødevarer som giver den reaktion men for mig var det mælk som var rigtig slemt, hvergang jeg drak mælk kom det jeg blev nærmest kvalt af det og det forsvandt efter en halv time og skulle synke hver sekund for det var også ubehageligt for mig. Når du har fået at vide hvad du ikke kan tåle kan du prøve dig frem og se hvad der giver den reaktion, det kunne også være nødder. Ja mælk kan erstattes med rismælk og sojamælk.

    God jul:-)
  • Hej hvilken farve har det slim der løber ned i halsen, nogle gange kan der komme sej slim ned oppe bag næsehulen og ned i halsen og være svær at synke. også hvis spyt produktionen er mere end normal. jeg tænker hvis du ikker tåler mælk må du også have andre problemer et sted i kroppen , fekx mave problemer , eller exsem. det er altid en god ide at sove lidt højt med hovedet. 2 pudere det forebygger mange ting. både børn og voksene. Hvis det bliver ved kan du få en henvisning til en øre. næse hals læge. og se om der kan være noget oppe i pandehulen der løber ned. i halsen, eller der er noget ireteration i halsen der giver mere mundvand. ellers prøv at købe høfeber piller i håndkøb , og se om det tager din slim i halsen. så kan det være helårssnue. og støv der genere, også andet sengetøj, speciel til allergi kan måske hjælpe. og et soveværelse hvor der ikke gemmer sig støv under sengen i ting der gemmes under sengen. det kan også give iretationer selv om man ikke er allergisk. håber du finder en løsning. god jul
  • 1000 tak for jeres svar, jeg er testet med blodprøver hos lægen og der er ikke noget jeg er allergisk over, men tænker at der jo godt kan være ting man han intollerence for, tror jeg vil prøve mig lidt frem, jeg kan ikke få slimet op i munden så jeg kan se hvad farve det har, det føles meget tyndt, nermest som mundvand der blir dannet længst nede i halsen, så man kan ikke hoste det op. men man må synke konstant og det varer nogle gange helt op til 3-4 timer. nogle gange kun 2. hvis ikke man synker det hele tiden render det i den gale hals og man føler man blir kvalt, sover med hovedet højt ca 30grader. Har også haft en periode hvor jeg fik nærmest gær mave, skulle bøvse 5-10 gange i minuttet også nogle timer ad gangen, det stoppede da jeg næsten har fjernet alt hvedemel og rug og byg (glutenholdige ting) og skåret ned på sukker og cola light til et minimum, næsten også fjernet helt;) Men det andet her vil ikke slippe, så må prøver med mælken også:)
    Mange tak for gode råd
    MVH Katja
  • Hej prøv at købe noget link på apoteket og se om din mave og hals problemer stopper. men høfeber kan ikke måles i blodprøve kun allergi. og du kan saktens være mad og drikke kulsyre i sodavand kan også fremprovokere ekstra slim i halsen. der løber hele tiden, jeg tåler kun zero cola de andre cola ligth giger mig problemer i maven , med min mave syre, og ellers prøv at spørge apoteket om de har noget der kan hjælpe mod din for meget mundvand. prøv at lægge mærke til hvad du drikker og spiser lige inden du går i seng, det kan lyde til at det kan være noget af det der kan give en reaktion. og prøv at udelukke noget af det du drikker med noget vand , eller saftevand. eller hvad du spiser, maven må helst i kke være fuld af mad når du skal sove, det kan ikke fordøje når man ligger ned. maven virker mest når man sidder op eller står op, den går i stå når vi ligger ned. men tag kun en ting væk af gangen og se om der kommer ændring. held og lykke
  • tak for rådet, men colaén er næsten lagt på hylden er noget der ligner max 2 glas om ugen, og spiser næsten aldrig noget efter aftensmaden. drikker masse vand, men tænker det må være noget jeg spiser i løbet af dagen, så må prøve det med mælkeprodukter, for det er snart det eneste jeg ikke har sorteret fra kosten af de vanlige produkter som er kendt for allergiske reaktioner.. kan høre at det næsten må dreje sig om noget kroppen ikke rigtigt tåler, så det må jo kunne findes, men efter som det er sjældent jeg indtager andet end vand om aftenen,må det jo være noget jeg reagerer sådan lidt på længere sigt af, for det er tit ved sengetid det kommer.

    Hvis der er noget som kender til andre årsager en allergi som kan give disse mærkelige anfald af tyndt slim/spyt som dannes i halsen, føles som om det er lige der hvor halsen er sat fast på kroppen det kommer fra?? og man er nød til at synke det hele tiden indtil det nogle timer efter holder op, så skriv endelig:)

    Vil gå igang med at udelukke mælken nu ihvertfald:)

    Mange tak for alle de gode råd
  • Hej det lyder fint, jeg synes du skal få det undersøgt på syghuset jeg har prøvet noget ligende da jeg var ung og blev undersøgt med halsen i en maskine der gennemlyser halsen når jeg synker. måske også en skanning udenpå kan se om der er noget galt. du skal ikke bare gå med det hvis det fortsætter. jeg tænker om der kan sidde en brød skal eller noget fast dernede i din hals siden det er helt dernede din hals kommer med væske. Hvis du er særlig sensitiv som du kan læse mere om kan det være en anden årsag til ikke at kunne tåle mælk og drikke varer , mad, dufte, mm. men så vil du også have andre ting der gør du er sensitiv. meget følsom overfor ting. har du fået undersøgt om du tåler sukker, der er jo også sukker i mælk. og i kulhydrater. der er nogle der reagere på sukker også. med slim i halsen, hej
  • Nej sukker har jeg ikke tænkt på;) Jeg tror her efter jul og nytår vil jeg prøve nogle dage hvor jeg kun spiser enkelte fødevarer og så se om det forsvinder for hvis det gør det er det jo et eller andet i kosten som må kunne findes... hvis ikke det hjlæper må jeg jo prøve at tale med min læge om en henvisning, i nat og igår aftes var det vildt slemt, og er helt hæs her til morgen og kan rømme en masse slim fri:( øv.. spiste 3 stykker marcipan igår aftes og lidt chips og et halvt glas cola. så idag rør jeg intet andet end vand efter 18.00 så må jeg se om er er en forskel.

    Tak for hjælpen:)
  • Ja det kan også være sukker du ikke tåler det kan godt give slim i halsen. Men det kan også være mange andre ting, der er mandler og sukker i marcipan måske kan du ikke tåle mandler. Chips indholder også mange ting som man kan reagere på som sukker, mælk, krydderier o.s.v, cola indholder sukker og farvestoffer nogle kan ikke tåle farvestoffer. Der er mange ting og det kan være svært at finde frem til hvad man ikke tåler men du kan prøve at tage en ting ad gangen og se om du reagere på det ellers må du prøve at tage 2-3 skefuld sukker alene og se om du reagerer på hvis du ikke gør er det ikke sukker og prøve også med mælk drik en glas mælk og se om du også reagerer på det. Prøv dig frem jeg er 100% sikker på at du spiser noget du ikke tåler.
Log in eller Registrér for at kommentere.