Hjem Naturmedicin Alternativ behandling

Hjælper på hedeture !!!!!

Redigeret 21 maj, 2017, 04:22 i Alternativ behandling
Nu er jeg så kommet i overgangsalderen, med menopause og hedeture hver anden time døgnet rundt.
Jeg fik en kort periode (2 mdr) hormonpiller men fik hurtigt pletblødning i flere uger så dem stoppede jeg med, så fik jeg anbefalet Remifemin af en kollega og efter knap 2 uger stoppede mine hedeture og jeg har måske haft et par hedetur den sidste måned det er alt !!!!!, de er helt fantastiske, jeg tager 1 morgen og 1 aften og de kan købes bla. i Matas.
Håber der er nogle af jer derude der kan have glæde af dem også ;-))

God fornøjelse fra Pia.
«13

Kommentarer

  • Tak for tippet, det vil jeg da prøve. Jeg har hidtil brugt et homøopatisk middel som hedder Kliron, det hjælper da en del men fjerner det ikke helt.

    Mvh Alicia
  • wahw! At remifemin virker for dig. Jeg er lige startet med hormonpiller "activelle" og går og diskuterer med mig selv og evt andre om naturprodukter er mere sikre end de piller lægen anbefaler. Jeg kan læse at du har måtte opgive hormonpræparater pga. bivirkningerne, det vil jeg også gøre. Har du nogen viden om at remifemin er et sikkert produkt, jeg mener mht. bivirkninger mv? Jeg har for det meste brugt alternativ behandling ved forskellige skavanker, og derfor er det meget grænseoverskridende for mig at bruge medicin i det hele taget.
  • Jeg har stadigvæk ingen hedeture og ingen bivirkninger overhovedet, jeg er selv mod piller generelt og når jeg kan benytte naturpræperater der har samme effekt, er det for mig optimalt,
    jeg tager 1 pille om morgenen og 1 om aftenen, prøv at google dem så kan du sikkert se det eksakte indhold i pillerne.
  • Jeg har også brugt Remifemin på grund hedeture og haft super effekt af dette produkt. Stoppede alene af den grund, at producenten tilråder, at man ikke tager det længere end 6 mdr. Jeg stoppede ca 4 mdr - hvor effekten stadig var tilstede - og startede så med 6 nye mdr. Har gjort det 3 gange og har nu prøvet adskillige andre produkter. Bl.a. Chello - også fra Matas - som havde en god effekt på mine hedeture, men efter ca 1 år hjalp de ikke mere. Er nu i gang med Melbrosia og det er meget lidt effekt omend slet ingen, så den stopper jeg med d.d.
    Hvorfor skal det være så besværligt at være kvinde ?
  • Jeg så at et par stykker af jer har fået/får hormonpiller fra lægen mod hedeture.

    jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at risikoen for brystkræft stiger ganske betragteligt ved hormonbehandlinger mod overgangsalder. Det er bare ikke alle læger der tænker på det, da det er ret ny viden at risikoen stiger så dramatisk.

    Remifemin kan måske påvirke leveren. Her kan marietidsel sikkert hjælpe...
  • Jeg har selv prøvet alt, og har haft hedeture i mange år.

    Nu har jeg endelig fundet "mirakelpillen"

    http://www.helsemin.dk/pi/Bio_Pycnogeno ... 11_36.aspx

    Den tager hedeturene, så jeg, som altid har været plaget døgnet rundt, nu kun får en hedetur tidlig morgen, og jeg føler mig som et helt nyt menneske.

    Udover hedeturene, er den væske jeg var fyldt af, forsvundet.

    Jeg tog nok 10 kg på, da jeg kom i overgangsalderen, det meste var væske.

    http://www.sund-forskning.dk/artikler/pycnogenol-0
  • Stor var min panik, da Matas pludselig ikke forhandlede Remifemin mere! Var i mange fsk. Matas-butikker, men fik samstemmende det svar, at det var taget ud af sortiment i Danmark pga. ikke dokumenteret bivirkning på livmoderslimhinden.

    Googles løs, men kunne ikke finde noget som helst om det på nettet, heller ingen anden forhandler. Kunne få det i Sverige, men ville da godt vide, hvorfor det ikke længere var anbefalelsesværdigt i Danmark. Vores svenske medsøstre ligner os nu nok en hel del!

    Nu har jeg fået brændt livmoderslimhinden væk og har kun yderst sparsom men meget regelmæssig blødning, vil stadig godt vide hvorfor det ikke anbefales i Danmark, kan nogen svare på det?

    Efter en meget hed sommer (jeg synes altså det har været vældig varmt, selvom DMI siger det modsatte) kunne jeg ikke holde det ud længere, googlede igen efter Remifemin og fandet det sørme i Matas' Web shop! Det dumpede så i postkassen i dag, og jeg er næsten lykkelig.

    Mange anbefalinger fra en meget hormonforskrækket klimakteriesild!
  • Ved godt det er lang tid siden det sidste indlæg :-) men jeg har brugt Refeminin i 6 måneder og skal holde en pause. Jeg er blot i tvivl om hvor lang tid pausen skal være? En har skrevet 3 måneder og en har skrevet 1 måned.
    Ikke meget hjælp at hente hos min læge - desværre.
  • Vil gerne hører jer der bruger remifimin om hvor mange breve/pakker har i taget før der kommer en virkning? Nu har jeg spist 4 breve og ingen virkning endnu.
    på forhånd tak. Vh liselotte
  • Jeg ved ikke helt hvad du mener med pakker! Jeg tog 1 pille morgen og aften, og det tog ca. 3 uger før de virkede 100%.

    Hilsen
    Lonehf1
Log in eller Registrér for at kommentere.