Hjem Kræft Kræft i hoved, mund og hals

mundkræft og e-cigaretter, ufarligt?

Redigeret 8 december, 2011, 07:34 i Kræft i hoved, mund og hals
Jeg er gået over til ecig, pga. jeg har fået konstateret forstadier til noget, der med høj risiko kunne udvikle sig til mundkræft, hvis jeg ikke stopper med at ryge. Ecig = damp og nikotin, nikitin = ikke kræftfremkaldende, ergo jeg kan ryge løs som jeg vil, eller hvad?

Området ecigaretter / elektriske cigaretter er jo relativt nyt, og hvordan finder jeg dog en ekspert på området, der med en rimelig sikkerhed kan besvare overstående spørgsmål?

I øvrigt er summen af laster jo tit konstant, og jeg drikker således væsentlig mere (4 gange om ugen)? Hvor farligt er alkohol i forhold til forstadier til noget, der med høj risiko kunne udvikle sig til mundkræft?

Kommentarer

  • Ingen kan svare på det.
    Alkohol dræner sunde stoffer ud af kroppen, så du mangler vitaminer vil jeg tro. Vitaminerne er med til at holde dit immunforsvar i orden.
    Immunforsvaret skal holde dig fri af sygdomme.

    E cigaret kender jeg ikke, men om de er helt uskadelige, det kan kun tiden vise. Tobaksindustrien skal overleve, så hvad har de nu fundet på. Noget helt uskadeligt, jeg tror det næppe, for noget må de jo gøre for at dulme trangen til at ryge. Så der er sikkert noget andet skadeligt i.

    Min bror døde da han var 40 år af mundkræft. Han var 30 år, da han fik den.
    Det er ikke lutter lagkage kan jeg fortælle dig. Han fik skåret næsten hele ganen væk og sat noget kunstigt ind.
    Smerter, smerter, så han tog smertestillende medicin, så han fik smerter i maven.
    Han skulle tage den kunstige gane ud og skylle den, hver eneste gang han spiste noget.
    Han fik ikke nogen rar død, han led frygteligt.

    Jeg ville, hvis det var mig ikke løbe nogen risiko.
  • Hej.
    Jeg er netop ved at lave en større opgave/artikel om kræft i munden, og mangler en, som vil fortælle mig om sygdomsforløbet og behandlingen af en pårørende. Håber at høre fra dig.

    Skriv meget gerne til mig på lisewedding@hotmail.com
Log in eller Registrér for at kommentere.