Hjem Kræft Kræft i hoved, mund og hals

Har det rigtig træls her i denne sene nattestund ...

Hej derude ....


Har det rigtig svært lige nu ... og så her kl. rigtig mange og ikke én man kan snakke med om det ;-(

Jeg har hele tiden prøvet og ligge det bag mig, men nu er det så tæt på som det kan være, da jeg skal til lægen og have det undersøgt kl. 11 i formiddag...

Så phuuu, det startede med en knude i halsen, den er nu ret stor nu, samt der er flere små i samme område, og nu jeg ikke den der går til læge i tide og utide, så har måske trukket det lidt for længe, da jeg i en periode har haft nattesved i brystregionen (det har jeg dog ikke mere) men har derimod voldsom eksem på brystpartiet..

Derudover har jeg også i meget lang tid nu (ca. et halvt år) haft (også i højre side) kunnet pudse næse konstant (perioder mere end andre) og en tyk gullig masse kommer derfra :-( .... dette troede jeg nu på var pga. af jeg under narkose fik ordnet mine tænder, og havde en fornemmelse af de måske havde glemt et lille stykke vat el. lignende... men jo så igen ikke blevet undersøgt endnu, da jeg er en stor klump, og jo nok ikke altid føler det er så nødvendigt med lægebesøg.

Men lige nu sidder jeg her og ryster af bekymring om det kan være lymfekræft, og nok mest min bekymring for min familie, da min kæreste har haft en voldsom oplevelse med sin mor som døde af en styrt blødning (også kræft) og har ikke haft så meget lyst til at snakke om min bekymring, da jeg for alt i verden vil skåne dem ...

phuu har det bare lidt træls, og havde bare lige brug for at dele det på skrift, så jeg forhåbentligt snart kan få lidt ro i hovedet, og få lidt søvn inden jeg om få timer (forhåbenligt) får af vide der ikke er noget og bekymre sig om, og at jeg ikke skal undersøges nærmere, kan være det bare er mig der er pjattet og bange uden grund ...

Sender mine varme tanker til jer derude, som har - eller har haft samme bekymring om kræft, eller som er blevet ramt af den ...

Mvh.
Heidi

Kommentarer

  • Hej Heidi

    Hvor frygteligt at skulle vente på at få noget undersøgt som man tror kan være kræft. Kender godt det med ikke at ville gå til lægen. Nogen gange bliver man bare nød til det. Det kan godt være, at de vil have knuden tjekket selv om der ikke er noget. Man kan også få en masse godartede knuder i halsen som skal opereres væk. Har en kollega der fik opereret en godartet knude i halsen væk sidste vinter. Hun har det fint i dag og operationen var ikke slem.

    Jeg håber det bedste for dig og at du får ro på efter lægebesøget!
  • Hej
    Måske vil du melde tilbage om hvordan det gik? Hvis dit immunforsvar har været belastet kan det være grunden til dine hævede kirtler. God bedring Helle8
  • Tusind tak for tilbagesvarene, det varmede ;-))

    Ja jeg var jo så ved lægen, men ved ikke rigtig noget endnu, da jeg har fået taget blodprøver, som jeg dog allerede kan få svar på mandag, og skal også i røngen på mandag, har det dog en hel del bedre selv nu, hvor jeg endelig er kommet af sted med det og har det også lidt, jamen uanset hvad, så der en løsning på det, og kan også fornemme at netop lymfekræft er der gode chancer for at få helbredt ..

    Det er ikke så meget mig selv jeg tænker på i denne situation, men min familie, hvis jeg var alene ville det ikke gøre så ondt og få det konstateret end som nu hvor jeg har en dejlig familie, og grunden til jeg har det ekstra svært er at mine 2 papdøtre, mistede deres bedste ved at kræften havde taget fat, og hun fik en styrtblødning, og var så skækkeligt at de her 2 piger dengang kun var omkring en 10-11 åt, og stod helet alene med det, da de var på weekend ved hende da det skete, hvilket de lider stadig meget af i dag, selvom de i dag snart er 18 begge to, men en sådan oplevelse sidder bare så dybt, og jeg ved hvor svært de vil få det hvis jeg går hen og får det konstateret, hvilket jeg dog ikke tror, men de har bare ikke brug for et nederlag mere, de har været mere end rigeligt igennem begge, og ikke kun pga. deres bedste, med der har i den grad været mange ting de sidste år for os alle 4 piger, at det nok ikke lige hvad nogen af os har brug for nu...

    Med takker igen for den varme omsorg, og vil lige ligge et svar når jeg ved noget mere ...

    Varme tanker til jer alle derude, der på den ene eller anden måde har det svært, men vil dog lige sige at selv om det ser nok så sort ud, så glem ikke det goe humør og syntes også lige jeg vil tilføje at hvis du som jeg sad i nat og var i tvivl om det det ene eller andet, så LA vær og gå ind og undersøge selv på nettet, det noget af det dummeste man kan gøre, og jo jeg "vidste" godt jeg nok ikke skulle tjekke symptomer osv. da man som regel når man sidder med den liste af symptomer, der nu end er for det ene eller andet, ja men så finder man også gerne nogle lighedstegn, som måske slet ikke har noget på sig, så et godt råd, brug nettet (NetDoktor eller andet med omtanke) det super det er her, men for alt i verden, din egen læge kan trods alt meget mere, og ergo synd med unødvendige bekymringer ;-))

    Mvh.
    Heidi
  • Hej igen
    Med det fortæller nu, ville det være godt for pigerne at få hjælp til at bearbejde det de har oplevet, måske skulle de også tale med lægen om det? Alt det bedste til jer. Helle8
  • Jeg tænker på Heidi, hvordan har hun det ?
Log in eller Registrér for at kommentere.