Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min mor har epilepsi

Redigeret 6 oktober, 2011, 17:26 i Epilepsi
Hej med jer

Jeg er en 14-årig pige, der har en mor med epilepsi. Hun har haft det, siden hun var 16, men det er først inde for de sidste 5 år, hun er begyndt at få anfald igen. Når hun får et anfald, glemmer hun næsten alt og ved ikke hvor eller hvem hun er. Hun er forvirret og græder over næsten ingenting. Det er hårdt for mig at se min mor sådan. Hun har normalt ikke kramper men har haft det et par gange. Hun får en masse medicin, så hun burde ikke få anfald. Alligevel fik hun igen et lige før sommerferien. Efter en lang periode med kamp mod bivirkninger kom hun over det, og havde det godt hele sommerferien. i dag fik hun så et nyt anfald. Jeg er bange for, at hun skal ind til en masse undersøgelser på Rigshospitalet, da lægerne ikke kan finde ud af, hvad for noget medicin, hun skal have. Jeg tænkte på, om der var andre piger derude, der også er pårørende til en, der har epilepsi, der kunne tænke sig at skrive med mig. Jeg har svært ved at snakke med mine veninder om det, da de ikke forstår mig.

Hilsen Louise

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Loise Min datter har haft epilepsi , så forstår godt du bliver bange når din mor får anfald, og nej det er ikke rart hun skal på sygesuset , men du skal også være glad at lægerne vil have hende til rishospitalet, så tager de din mor alvorligt, og prøver om de kan hjælpe hende. til at få det bedre. I dag er der nogle der kan blive opereret i hjernen imod epilepsi det er lige kommet frem. Det er godt din mor ikke får kramper, har du din far der kan sove hos hende om natten, så du ikke skal holde øje med hende. og at der , kunne komme nogle voksne , du kunne ringe til hvis hun faldt om hvis du er alene sammen med hende. så de kan hjælpe dig. hvis din mor skal til læge. Prøv at få dine forældre til at spørge på syghuset , om der er sådan en børnegruppe til børn med syge forældre med epilepsi. og du kunne tale med dem. ellers find en pædagog på skolen du kan tale rigtigt godt med at du er bange hun vil forstå dig . dine veninder kender ikke sygdommen , og er ikke i samme situation som dig , så de forstår ikke endnu. før de selv har prøvet det på sin egen krop . håber det bedste for din mor og dig smil
  • Indstillinger
    Mange tak for de gode råd. Jeg tror jeg vil prøve at høre på sygehuset om der er en børne gruppe. Jeg har nogle voksne der kan hjælpe mig, men synes alligevel det kunne være rart at snakke med en på min egen alder.
  • Indstillinger
    Hej det er fint , håber du får hjælp . kærligst
Log in eller Registrér for at kommentere.