Hjem Muskler, led og knogler Fibromyalgi

Selv betale for undersøgelse?

Redigeret 3 oktober, 2011, 18:07 i Fibromyalgi
Hej.
Jeg er næsten sikker på at jeg har fibromyalgi og derfor gik jeg til lægen. Lægen mente ikke jeg skulle undersøges, for som hun sagde "har du firbromyalgi er der alligevel ikke noget at gøre ved det" så jeg fik i stedet en henvisning til fys. Han ville imidlertid ikke behandle mig da han mente at mine smerter skulle udredes først. Så tilbage til lægen der nu gav en henvisning til en reumatolog som sage at hans speciale ikke var fibromyalgi, men at jeg nok havde lidt slidegigt i knæene som de fleste 49årige har!!! og så ud af døren igen.
Behøver jeg at sige at det jo intet hjalp mig, og at jeg nu på 4 år har ondt i store dele af kroppen (bare ikke knæene) jeg har nu prøvet at få en henvisning til nogen der har forstand på fibromyalgi men fået afslag af lægen.
Sidste år fik jeg en diskusprolaps, (lægerne mente bare jeg havde hold i nakken) der valgte jeg selv at betale for en undersøgelse på et ryghospital, som så viste at jeg havde fået en diskusprolaps i nakken.
Er det nu der jeg står igen at jeg selv må betale mig fra at få en diagnose? og har nogen af jer også selv betalt for at blive undersøgt?
Hilsen
Karin

Kommentarer

  • Hej du skal gå til lægen igen og bede om at blive undersøgt en gang mere, og bare sig hvor du har ondt i kroppen , og lad som om du ikke tro der er noget bestemt galt med dig, at det er lægerne der skal undersøge hvad smerten kommer af. bed om MR scanning og Evt CT scanning , og se om der kan være en anden grund til du har smerte , når du siger fibrymyalgi stejler lægerne. førhen tog de det slet ikke alvorligt. Det kan være det. men de vil ikke undersøge dig hvis du siger det er det. Førhen troede lægerne der var noget patienten selv fandt på. Så vær lidt snu , tro hvad du vil og lad experten tro han er kloger en dig. indtil du er blevet undersøgt grundigt. og kan gå tilbage til fysioterapujten . elleres er der læger i tyskland der er dygtigere end de danske læger hvis du alligevel selv skal betale. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.