Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

av

Redigeret 22 februar, 2012, 07:34 i Whiplash (piskesmæld)
jeg har fået piskesmæld for snart 3 år siden og nu er jeg begyndt at have stiv nakke og ondt i min nakke når jeg vågner om morgen. Er der nogen der kan anbefale en pude eller noget der kan gøre jeg ikke har så odt når jeg vågner om morgen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der findes et hav af forskellige typer hovedpuder, der kan afhjælpe det ene eller det andet og det er en jungle at komme ud i.

    Jeg har ikke selv haft piskesmæld, men dog problemer med nakke og ryg, og jeg har stor glæde af en pude der hedder "puden for nakken"; den er god for mig, men det er ikke ensbetydende med, at den er god for dig.

    Du skal derfor vurderes, hvilken støtte der er bedst for dig - og kun dig, derfor vil jeg foreslå dig at få en henvisning til en fysioterapeut, der kan hjælpe dig med at finde ud af , hvilken type hovedpude, der kan støtte dig bedst muligt.
  • Indstillinger
    Efter at have prøvet utallige hovedpuder, sagde min fys', at den billigste på markede måske var den bedste for mig. Da jeg nu havde brugt en masse penge, kunne jeg jo lige så godt prøve Ikeas formstøbte pude.
    Det har været den absolut bedste, og jeg har brugt den samme model i 5-6 år nu. Den bliver lidt flad efter 1-2 år, men dn koster ogå kun ca. 150 kr.. Jeg bruger så den slidte til at lægge under armen i den side, piskesmældet er, så jeg ikke 'strækker' fra nakke til skulder.
    Skal man rejse, kan den lægges i en tæt plastpose, og man kan suge al luften ud med en støvsuger, så den næsten intet fylder. Jeg har den med OVER ALT.
    Vigtigt, at den tykkeste 'pølle' støtter direkte under nakken.
    Den fås med et beskyttelsesbetræk, som jeg absolut vil anbefale -og oven over et alm. pudebetræk i bomuld, da det er en skumpude, og man vil ellers svede.
    mvh Tove
Log in eller Registrér for at kommentere.