Hjem Hjerte og blod Blod og blodsygdomme

For lavt blodtryk ?

Redigeret 28 september, 2011, 02:51 i Blod og blodsygdomme
Hej Jeg er en dreng på 18 år

Jeg tror jeg har for lavt blodtryk fordi, jeg har ekstremt kolde føder og hænder, uanset om jeg sidder foran en brændeovn eller ligger under dynen.

Jeg er også meget træt, og når jeg lige er stået op om morgenen og strækker med ud, så er der lige 3-5 sekunder, hvor det føles som om jeg er lige ved at besvime, og hjertet begynder at banke hurtigt.

Når jeg bare sidder ned, og rejser mig op, kommer der nogle gange en masse sølv/hvide prikker for øjnene, som vrimler rundt i 30 sekunder ca.

Tyder det på lavt blodtryk, og hvad gør man evt. mod lavt blodtryk

Kommentarer

  • Ja, det tyder på et lavt blodtryk. Det er ikke farligt. Men man kan have for lavt blodtryk grundet forskellige sygdomme. Så du burde lige snakke med lægen.
    Om du hører til de heldige med lavt blodtryk eller der er noget andet galt.

    Hvis ikke der er noget galt skulle fysisk træning være godt.
  • Hej
    Får du jern nok? Vitaminer og mineraler i øvrigt? Jeg har lige hørt at rødbedesaft skulle være godt mod lavt blodtryk, lakrids hjælper også – spis gerne men med måde. God bedring Helle8
  • Hej Anonym

    Hvis jeg var dig, ville jeg gå til læge og blive undersøgt. De symptomer, du har, skyldes sikkert noget, der er ganske ufarligt. Men det er bedst at blive tjekket, inden du begynder at behandle dig selv.

    Her på Netdoktor har især Persille, der har skrevet det første svar til dig, fortalt om erfaringer, der siger, at rødbedesaft SÆNKER blodtrykket!

    Derfor kan Helle jo godt have ret i sin oplysning. Det er jo muligt, at rødbedesaft har den virkning, at det normaliserer et unormalt blodtryk, altså gør det lavere, hvis det er for højt, og højere, hvis det er for lavt. Men jeg har altså aldrig før hørt, at rødbedesaft skulle kunne hæve blodtrykket.

    Derimod er det videnskabeligt bevist, at rødbedesaft kan sænke blodtrykket:

    http://www.b.dk/viden/roedbeder-kan-saenke-blodtrykket

    Men så længe du ikke ved, hvad dine problemer skyldes, så skal du nok ikke behandle dig selv.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Kære kameliadamen

    Hvor blev jeg overrasket over at læse det er bevist en halv liter rødbedesaft sænker blodtrykket. Det er jo lige nøjagtig det jeg fandt ud af.
    Ja, faktisk hele det forløb, der omtales.
    Tak for det link. Og ja, en halv liter måtte der til, men så røg mit blodtryk også ned, så det ville noget.
    Jeg kender en, der bliver glad, for nu sender jeg det til hende.

    Der er selvfølgelig lige noget man bør tænke over. Får man for meget jern ved at drikke en halv liter om dagen. Det må en ernæringsekspert vel kunne svare på.

    Da jeg havde drukket rødbedesaft i lang tid begyndte jeg at få kvalme, hmm.
  • Jeg har ledt og ledt efter rødbeder også skulle hjælpe på for lavt blodtryk.
    Jeg mener faktisk at have læst det et sted, men det er umuligt for mig at finde.

    http://www.alternativ.info/public/art_2 ... vtblod.htm


    Der skrives: Drik mindst to liter vand. Men det sidste nye er man skal passe på med ikke at overdrive sit vandindtag, så man ikke får skyllet for mange salte ud af kroppen. Jeg ville da nøjes med to liter vand.
    Naturligvis kommer det an på omstændighederne.
    Nu har jeg også fået stor respekt for at miste livsvigtige salte. Det har jeg prøvet, dog af anden årsag end vand. Jeg måtte en tur på sygehuset.
Log in eller Registrér for at kommentere.