Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Reagensglas behandling

Redigeret 16 december, 2011, 10:25 i Barnløse i behandling
Hejsa
Jeg er lidt nysgerrig, og ved ikke om det er det rigtige forum at skrive det i. Men jeg prøver. Jeg er 36 og min kæreste er 47 år. Jeg har haft 2 graviditeter uden for livmoderen for ca 10 år siden. Jeg har ingen børn endnu men vi vil gerne ha et sammen. Han har 2 børn fra tidligere forhold men men.. han er sterilliseret nu. desværre.. :-(. Jeg ville høre om der er andre der har stået i en lign. situation hvor manden har været strililiseret og hvor i er gået gennem en reagensglas behandling. Håber at høre tilbage fra jer..
Hilsen smil36

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej smil har ikk prøvet hvor det er manden men tror det er på samme måde som når det er kvinden jeg skal selv snart til en foreundersøgelse men der er det mig der er blevet stilerseret
  • Indstillinger
    Hejsa..
    OG tak for dit svar, ok ja det er jo en lidt anden ting, men jeg håber alt går godt for dig ihvertfald..*S*
  • Indstillinger
    hej mange tak ønsker også jer mange gange held og lykke hvis i vælger at gøre det håber også det bedste for jer
  • Indstillinger
    Hej.
    Min kæreste var steriliseret, og blev rekanaliseret- dvs fik syet sædlederne sammen.
    Der er 50% chance for, at operationen lykkes, men manden danner ofte antistoffer imod egen sæd.
    Det er muligt at tage sæd ud fra bitestiklerne og dermed få sædcelle ud, som kan befrugte de æg der bliver taget ud af kvinden.
    Det er ikke muligt at bruge denne sæd til insimination, da sædcellerne ikke er "stærke" nok.
    Håber det kan hjælpe dig!! Har i penge, er Trianglen i Hellerup en fantastisk klinik, hvor servicen og ikke mindst resultaterne er iorden. Prisen er 54000kr for 3 ægudtagninger og oplægninger- alternativt kan det offentlige tilbyde et forsøg for 5000kr, begge plus medicin (Ca 11000kr pr forsøg, dog max 15000kr pr år)

    Mvh Barnløs.
  • Indstillinger
    Hejsa,
    Min mand og jeg er i gang med reagensglas forsøg! Han blev steriliseret i sit tidligere ægteskab! De tager væv(sæd) ud fra hans testikkel dagen før jeg skal have sat æg op! Bliver der noget væv tilovers fryses det til næste forsøg, hvis det igangværende forsøg ikke lykkes! I skal ikke lave operationen om, som i tidligere indlæg, chancen for at det lykkes på den måde er mindre end reagensglas. Se bare at komme til lægen som I kan starte på alle tests osv, før I kan få jeres henvisning. Eller som andre har råd til; privat fertilitetsbehandling....held og lykke....
    Mvh hustruen, der skal i gang med 3. forsøg i nov
  • Indstillinger
    Hej alle sammen..
    Er lidt siden jeg har været på siden, men takker for alle jeres søde svar. Jeg har kontaktet min læge og skal igang med undersøgelser nu, og så går vi igang i det nye år med projekt baby.. for helt kriller i maven... Håber dælme det blir en " nem" opgave... knus til jer
Log in eller Registrér for at kommentere.