Hjem Mave og tarm Åben debat om mave-tarmproblemer

Jeg er sulten hele tiden

Ja som overskriften siger, så er jeg sulten hele tiden..
Selvom jeg spiser en god portion mad, så går der en ½ time også skriger min mave efter mad igen..
Igår spiste jeg en hel pizza og efter 30min var min mave sulten igen..

Det har stået på i 1½ uge nu og jeg er ved at få pip over det..

Nogen derude som kan hjælpe mig
«1

Kommentarer

  • Du skriver, at det har varet 1½ uge - det er altså noget helt nyt hos dig?

    For det første, så bør du da nok hurtigst muligt få en tid ved din læge, så du kan blive undersøgt for, hvorfor du pludselig er kommet til at føle en så voldsom sult, så du ikke også oven i købet skal til at slås med et vægtproblem.

    For det andet; hvis du har det sådan så skal du da ikke fylde dig med fedtbomber som f.eks. pizza. Nej; så skal du da især tænke på noget, der både er mere sundt og mere fedtfattigt. Og nej, det bliver du nok heller ikke mæt af, så derfor kan du tage mindst fire tykke skiver groft rugbrød, altså noget du selv skærer - 2-4 cm tykke, UDEN smør og UDEN pålæg at spise før, til eller efter maden. Alle mellemmåltider skal således også være dette rugbrød; gode tykke "hestebidder".

    Sådan en omgang rugbrød smager da udmærket, er dog ikke særligt spændende, men det både fylder og mætter, og på den måde finder du ud af, om du reelt ER sulten, eller om det handler om noget andet.

    Det rugbrød feder da også på længere sigt, så du bør altså som nævnt gå til læge.
  • Grunden til jeg spiste Pizza igår, var at jeg var ude og spise med kæresten..
    Så derfor fik jeg det at spise..

    Jeg fylder ikk mig selv med fedtbomber, da jeg spiser så fedtfattigt som muligt..

    min vægt er på 54kg nu, så det er en god vægt til mig...
  • Jeg kan naturligvis ikke forholde mig til andet, end det du skriver.

    Men - så synes jeg da, du skal se at komme til læge, hvilket man altid bør gøre, når der pludseligt sker en så drastisk ændring.

    I øvrigt vil jeg da mene at 54 kg er lige i underkanten, så det kan jo være, det simpelt hen er din krop der meddeler, at den har brug for mere.

    Men - det bør du tale med lægen om.
  • jeg er kun selv 163 høj..
    Lægen siger også at jeg ska have den vægt..

    Men jeg vil da ringe til lægen imorgen
  • Er du begyndt på noget ny medicin for nyligt? Inklusiv p-piller...?

    Øget appetit kan være en bivirkning ved flere typer medicin.
  • Hej
    Måske har du allerede fået et svar du kan bruge.
    Du fortæller ikke om du har ondt i maven eller andre gener ud over sult; uopdaget glutenallergi kan få en til at føle konstant sult fordi man ikke optager næring af det man spiser, kroppen fortæller hele tiden at den har brug for noget at fungere på, men man kan tabe sig og blive undervægtig, det kan faktisk ligne anoreksi.
    Hvis du har problemer med ondt i maven og måske endda nogen i familien har glutenallergi bør du blive undersøgt for det. God appetit Helle8
  • Jeg er ikk startet på noget nyt medicin for nyligt..

    Helle8
    Jeg ved at min nevø har glutenallergi..
    Så vidt jeg ved har ingen andre i min familie det..
    jeg spister 6 stykker rugbrød for 30min siden og nu er jeg sulten igen..

    jeg har virkelig fået pip af det.. Kan simpelthen ikk føle mig mæt mere, hvilket overhovedet ikk ligner mig..
    Da jeg førhen ikk spiste over vildt meget, da jeg hurtigt blev mæt og kunne gå i flere timer uden at føle sult..
    Det kan jeg så ikk mere, da jeg er vildt sulten hele tiden :-(
  • Måske danner du for meget af hormonet ghrelin. Det giver sultfornemmelse. Der kan på nuværende tidspunkt ikke gøres noget ved det. Jeg har selv sultfornemmelse og tvinger mig til ikke at spise for meget.
    En skive rugbrød med sild, tomat f.eks. til frokost og så ikke mere.
    Lige meget, hvor meget "maven råber på mad", så er det mig, der bestemmer. Det handler om viljestyrke. Andet kan man ikke gøre.
  • der kan også være noget galt med dit stofskifte kontra dit blodsukker..?? prøv at spise sundt og med protein i hvert måltid.. protein tager længere tid at fordøje og mætter længer.. og i de rugbrød der bliver produceret nu til dags er der druesukker , sukker og sirup i det kan også forstyrre dit blodsukker.. men det jo ikke til at sige hvad det.. bare en mulighed.. selvom ja, som der er en anden der skriver herinde at det muligvis også kan være glutenallergi er et godt bud.. men har du mavesmerter??
  • Kan ikke finde ud af hvordan jeg starter mit eget indlæg, så tillad mig at skrive herinde.

    Jeg har fået konstateret Chron sygdom i enden af min tyktarm hvor den mødes med tyndtarmen.

    Skal til at starte på noget der hedder Binyrebarkhormon, det er en 3 mdrs kur, hvor første mdr skal jeg indtage 3 piller om af pr pille 3 mg dvs 9 mg om dagen den første mdr, den anden mdr skal jeg ned på 2 piller og sidste mdr ned på en pille.

    Jeg går meget op i mit træning, og træner 6 gange om ugen hvor jeg har 1 dags pause, jeg træner hårdt og med tunge vægte.

    Mit problem er:

    1: når jeg er under denne behandling, må jeg så træner hårdt og med tung vægte?

    2: må jeg indtage ekstra kost tilskud som protein pulver?

    3: nedbryder binyrebarkhormon min musklemasse?


    Håber virkelig der er en derude som kan hjælpe mig? Da jeg er så forvirret :(
Log in eller Registrér for at kommentere.