Hjem Hud og hår Hårtab

Jeg fælder voldsomt!

Redigeret 12 august, 2011, 16:50 i Hårtab
Hej alle!
Jeg har et problem, og er begyndt at blive noget nervøs... Derfor vil jeg lige høre jer ad, om der er grund til min nervøsitet.
- Jeg fælder meget, og har egentligt gjort det i et stykke tid. Hver gang jeg reder mit hår er børsten fyldt med hår, hver gang jeg har været i bad og og det stadig er halv vådt sidder hårene for enden, og er lige til at trække af.
Udover det så er min hovedbund øm, og sådan lidt tør i det - jeg har fået en shampoo hos min frisør som jeg vasker med hver anden dag. Jeg maserer der ind i håret og hovedbunden, og det har til dels også hjulpet på tørheden, men jeg er stadig øm - og fælder meget.
Kan dette have nogen sammenhæng?

Jeg er også begyndt på p-piller og tænker på om det kan være pga. hormonerne at jeg fælder?

Håber på svar! Venlig hilsen

Kommentarer

  • Min umiddelbare tanke var stress eller svær vitamin- eller mineralmangel.

    Indtil jeg læste sidste linie.

    Jeg tror helt bestemt, at det kan være p-pillerne. Var jeg dig ville jeg fluks lægge dem langt væk.
    Fortsætter du med at fælde, vil jeg opfordre dig til at søge læge. Men det kan du også gøre under alle omstændigheder for en sikkerheds skyld (man skal ikke spøge med hverken stress, vitamin- eller mineralmangel).
  • Det med stres har jeg selv skænket en tanke. Jeg går og er næsten sikker på at jeg vil slå op med min kæreste. Jeg har haft lyst til det i et stykke tid, og har i lang tid følt at det ikke var det rigtige for mig, og det stresser mig en hel del. - Jeg ved ikke om det kan være en grund til det?

    Det skal lige tilføjes at jeg også havde tør hovedbund og sådan før p-pillerne, så kan det virkeligt være en grund?

    Tak for dit gode svar, forresten!
  • spider68spider68
    Redigeret 12 august, 2011, 16:52
    Hej derma hårshampo og Ph - shampo fra matas er til følsom hårbund . Det er normalt vi taber håret 1 gang i året hvor vi udskifter hår . det kan man godt blive forskrækket over. men falder der store tåtter af er der andet ivejen. medicin er ofte skyld i hårtab. Vil anbefale som anna at du spiser vitaminer daglig , mangel på B 6 vitamin giver tynd hår . men også hvis din krop mangler det gode fedt . som er i nødder og fiske olie . det er også godt for håret. Hormoner forstyrer kroppen så den kommer i ubalance. og kan give blodpropper. men det siger lægerne nok ikke . ærligtat forstår jeg ikke vi mennesker skal fyldes med de hormoner til at undgå at få børn. videnskabsfolkene må da finde på noget der er bedre for befolkningen . min læge siger om min datter der snart er sexuelt aktiv . det er bedre hun får p- piller som får et barn. jeg er bare stærk modstander af p-piller og de hormoner der er i præventation. jeg tror det skader mere på længere sigt . ved dyr der får det . kan de have svært ved at føde senere hen . så hvad med mennesker.
  • Siger du at B 6 vitaminet dagligt er dårligt?
    - jeg har lige købt noget vitamin halløj med lidt forskellige B vitaminer... tror B 6 er deri... Så det skal jeg undgå?

    Derudover - mit hår kan godt finde på at falde ud 5 - 10 stk. af gangen, er det unormalt?
  • Hej nej du skal ikke undgå B6 . du skal bare tage det der er i alm vitaminer Det jeg siger er at mangler din krop B6 . får man tyndere hår på hovedet. . Hvis du er i tvivl med vitaminerne spørger du på apoteket . de skal vide det . om du skal have ekstra tilskud. Når kroppen får andet medicin er det en god ide at spise vitamin piller ved siden af. Forstår godt du bliver bange . Lige nu lyder det ikke så meget du fælder . men forebyg det så det ikke fortsætter. og nyt hår har også brug for noget at gro af. det skulle gerne blive bedre ellers må du kontakte lægen. du nævnte du fik noget ved din frisør. du får ikke dit hår farvet .eller anden kemisk behandling der. hvis i tilfælle skal du lige være opmærksom på det . der er nogle der ikke tåler disse stoffer. hej
  • Redigeret 28 december, 2022, 09:44
Log in eller Registrér for at kommentere.