Hjem Rusmidler Rusmidler

Penicilin og Rusmidler

Redigeret 3 marts, 2018, 04:06 i Rusmidler
Dav

Penicilin og alkohol er udelukket, det ved de fleste mennesker, men jeg kunne godt tænke mig at vide om der ville ske noget ved at tage MDMA mens man er på penicilin??

Eller om der kunne ske noget ved at tage såkaldte "krydser" som er epilipsi medicin??

- tak
«1

Kommentarer

  • Så du spørger, om der er risici ved at tage stoffer sammen med penicillin?

    Grunden til at alkohol og (NOGLE - ikke alle - typer) penicillin er no go er, at leverens nedbrydning af alkohol påvirkes hvilket kan føre til forgiftning.

    Om nedbrydningen af de stoffer du vil tage også påvirkes af penicillinen ved jeg ikke.

    Men nogle typer epilepsimedicin øger leverens effektivitet, hvofor jeg vil tro, at penicillinens virkning forringes væsentligt...
    Og så ender du med at skulle på endnu en penicillinkur...

    Der er en grund til, at der står i indlægssedler at det er vigtigt, at man fortæller lægen og apoteket det hvis man tager andre former for medicin når man får ordineret noget.

    Jeg syntes det vil være noget risikabelt at begynde på det du taler om (altså endnu mere risikabelt end i det hele taget at tage medicin man ikke har fået ordineret).
    Du risikerer i værste fald at blive hundehamrende syg, men kan være "heldig" at det "bare" resulterer i, at penicillinen ikke virker. Men der er da også en chance for at der ikke sker noget.

    Op til dig om du vil risikere det.
  • Hejsa :)
    Jeg har før taget MDMA imens jeg var på pincillin kur. Det skete der ikke spor ved. Men at blande MDMA og krydsere (Rivotril) er da en dårlig ide :) De to ting modvirker hinanden - fart på og ned i tempo på samme tid, hvilket i værste tilfælde kan resultere i hjertestop eller lignende :/

    Men MDMA og pincillin burde være good to go ;p hehe..
    God weekend og god blæser, haha!
  • Jeg finder det rystende at 086 tør påtage sig et sådant ansvar. Du aner jo ikke noget som helst om capcap, hans bevæggrunde og hvad han er i behandling for, hvorfor det er korrekt, som Anna også skriver, at fortælle det til lægen, hvis man indtager andet medicin end der er ordineret. Ved enhver medicin, ligger der en indlægsseddel og der står denne oplysning- og det er IKKE skrevet for sjov. Det kan være rigtigt, rigtigt farligt at mikse - også selv om 086 har været heldig ikke at have haft gener.

    En penicillinkur er oftest af kortere varighed - måske op til to uger, og så nogle dage efter ophør, hvor der er sådanne restriktioner, men lad os sige max. en måned.

    Jeg vil vove påstanden, at hvis man ikke kan klare en sådan periode uden sådanne stimulanser, så må man erkende, at man har et problem, man hurtigst muligt bør søge hjælp for.
  • Også kommentar til 086 fra mig:

    Penicillin er ikke bare penicillin.

    Der findes flere typer af penicillin, og de påvirker kroppen forskelligt.

    Ergo er det på INGEN måde til at sige, om den cocktail CapCap ønsker at indtage er den samme som du indtog, og virkningen vil derfor kunne være vidt forskellig.

    Hvilket den i øvrigt også vil kunne være selvom det er det samme som du tog. Jeres kroppe og derunder hjerner er forskellige.

    Så når du bare siger, at penicillin og MDMA skulle være GOOD TO GO er du fuldstændig galt på den!!!

    Ikke om jeg fatter at I frivilligt tager stærk, afhængighedsskabende medicin (benzodiazepiner) og ikke mindst hvad der klassificeres som decideret narkotika med de risici det indebærer.
    Som fx. afhængighed af en sådan grad at man ikke kan undvære det en enkelt weekend eller to.
  • slap nu lige af I to ;)
    Jeg tør godt vædde min højre arm på at INGEN nogensinde er kommet galt afsted ved at mikse pincillin med stoffer en enkelt aften - og så kan I sgu sige hvad i vil :).. Jeg er godt klar over der finds mange typer af pincillin, men i bund og grund er det jo det samme - antibiotika. Jeg vil vove den påstand at det værste der kan ske, er at det sygdoms forløb (halsbetændelse, infektion eller hvad det nu kunne være) udsættes med et par dage. Men da man som en af jer også selv nævner, indtager pincillin i op til 2 uger, har sådan en enkelt aften ikke spor at sige.

    Nu er jeg selvfølgelig ikke læge, men det er I to så sandelige heller ikke ;) Og jeg taler af erfaring, I taler efter hvad I har læst i en indlægs seddel, eller hvad i TROR kunne ske. I øvrigt er bivirkningerne ved pincillin stortset lig nul, så hvis fyren her ovenfor får bivirkninger af pincillinen, havde han højst sansynligt fået dem alligevel med eller uden indtag af stoffer.
  • I øvrigt er der da ikke nogen der siger man er afhængig fordi man ikke kan lade det ligge en enkelt weekend. I kender jo heller ikke omstændighederne - måske fyren har haft dette planlagt i mange måneder, hvis der er en bestemt fest eller andet arrangement han har glædet sig til i lang tid, og ellers ikke rør den slags udover det. Men jeg har lidt på fornemmelsen at I to er den slags mennesker der hører det I gerne vil høre, og ud fra det drager de værst tænkelige konklusioner - præcis som min bedstemor... ;)
    God søndag!
  • "I øvrigt er der da ikke nogen der siger man er afhængig fordi man ikke kan lade det ligge en enkelt weekend."

    Tja - så behøver man vel ikke kommentere mere på dit indlæg - du siger det selv så glimrende; hvis ikke man kan lade det ligge, så er man ikke afhængig. ???

    Magen til vås, skal man da lede længe efter - du må vist allerede være langt ude.
  • Det er jo flueknepperi det der ;) Du mangler i øvrigt det sidste af sætningen, som så egentlig får den til at give glimrende mening..
    Og hvis ikke den giver mening i dit hovede, så ved du jo udemærket godt hvad der menes med det jeg skriver.
    ..Du kan sgu selv være langt ude :)

    I øvrigt refererede jeg til Annas indlæg længere oppe; "Som fx. afhængighed af en sådan grad at man ikke kan undvære det en enkelt weekend eller to."
  • Hvor bliver man bare træt i sit hoved over dine indlæg i denne debat, o86.

    To velovervejede og fornuftige svar pløjes ned med overlegenhed og ironi. Og det er ikke dig, der har fat i den lange ende. Det har du bare ikke forstået endnu.

    Øv.
  • Jeg synes da bestemt ikke mine indlæg bærer præg af overlegenhed og ironi, jeg er bare uenig med Anna og Lotte (:P)
    Det er klart de begge kommer med det fornuftige svar, og det var da også det svar jeg selv ville have givet hvis ikke jeg havde haft noget erfaring på området. Men det har jeg tifældigvis, og så vil jeg da ikke bare "finde mig i" at blive modsagt, når jeg rent faktisk ved noget omkring emnet via erfaring og uddannelse..
    Og jeg beklager selvfølgelig hvis nogen er blevet stødte over mine indlæg, det var bestemt ikke min mening - men jeg synes bare dette forum bliver fyldt med ligegyldige og "sikre" svar, som så i mine øjne bliver ligegyldige, fordi de bunder ud i ingenting.. Alting er ikke livsfarligt :)
Log in eller Registrér for at kommentere.