Hjem Sex & samliv Mandlige sexproblemer

ryster ved ophidselse

Redigeret 5 marts, 2012, 13:27 i Mandlige sexproblemer
Jeg har et problem. Jeg er begyndt, at ryste lige inden jeg skal dyrke sex.?
Jeg er normal af bygning, rimelig kondi (løber 1/2marathon uden problemer), haft den samme partner i 16 år, dyrker sex ca 1 gang pr. uge, altså ingen problemer.
Men jeg er begyndt at ryste helt vildt lige ingen vi skal dyrke sex, det er især hvis jeg håber på vi skal dyrke sex, men ikke er sikker, hvis hun så siger nej holder jeg op med at ryste med det samme.... Når vi først kommer igang er der ingen problemer og rystelserne forsvinder.
Jeg tror det er en eller anden for for stress, der kommer af at jeg er klar til sex, men er i tvivl om det bliver til noget...
Jeg kan ikke holde op med at ryste, selv om jeg prøver at slappe af.
Nogen der ved hvad det kan være og hvad jeg evt. kan gøre.
«1

Kommentarer

  • Jeg vil anbefale dig at snakke med en professionel om det. Jeg tror ikke der er det mindste galt med dig, men det kan være godt at få sat ord på hvad det drejer sig om. Jeg vil foreslå en sexolog.
    Et andet alternativ som er lidt mere specielt kunne være body sds. Jeg har haft en mandlig klient som oplevede spændinger ifb sex med sin kone, og han fik løsnet op for det på flere planer hos body sds (det er en behandlingsform, google det)
    Og til aller sidst er der den lidt dyrere hjælp at få tantramassage. Men det er lidt af en gråzone da der er nogle dygtige personer og nogle der bruger det som en nem måde at tjene penge på. Det er vigtigt at forhøre sig godt. Jeg tror desværre ikke jeg må anbefale nogen da man ikke må reklamere herinde.
    Venlig hilsen Rasmus
  • Jeg er ikke uenig med Rasmus, men jeg vil da foreslå, at du først og fremmest taler med din kone om det.

    For mig ser det ud til, at det er frygten for afvisning, der giver dig denne rysten og stresstilstand. I har været sammen i 16 år, så I må da efterhånden kende hinanden så godt, at både du og hun kan fornemme stemningen til sex i forvejen?

    Jeg synes da, der må være noget galt, hvis du føler dig vildt oplagt til sex og er bange for at blive afvist - du må da forlængst have lært at aflæse din kones sindsstemning til den slags - og omvendt, din kone må da også vide hvor hun har dig? Hvorfor ved du ikke, hvor hun er, før du er helt oppe og køre?

    Så - om en sexolog er sagen, kan jeg da godt have mine tvivl om, det må da langt mere handle om, at I skal arbejde med jeres nærvær til hinanden.

    Du skriver, at I har sex ca. en gang om ugen. Jeg spekulerer på, om der måske er gået lidt vel meget rutine i det? Hvor meget impulsivt er der i jeres sexliv?

    Hvis min mand f.eks. er fuldstændig bombet og dødtræt, så ved jeg da godt, at det ikke er sex, han lige er til, og omvendt - hvis jeg ikke er på toppen, så prøver han jo heller ikke at "komme til". Heller ikke selv om der nu er gået så og så mange dage siden sidst. I vores liv kan der faktisk godt gå flere uger, hvor vi ikke har sex, fordi det har der ikke lige været overskud til, men så kan vi have sex hver dag i en periode, fordi nu er overskuddet og lysten der til det.

    Men - det er da afsindigt vigtigt i et parforhold at man hele tiden er opmærksom på hinanden og hinandens sindsstemninger og frem for alt - taler sammen om, hvordan man har det og hvad der foregår i hovedet hos hinanden.
  • Hej det er du ikke ene om. da jeg havde min exmand var jeg meget ophidset efter sex og fik kraftige rysteture efter hvis det var extrem ophidselse. jeg kunne også begynde at græde voldsom af glæde i sammenhæng med sex. hvad jeg ikke forstod. I mit tilfælle er jeg extrem sensitiv i alle mine føelser. ved lægebesøg ryster jeg også så meget at tænderne klapre. meget ubehageligt . det samme sker ved sex. Jeg tror du mærker dine føelser helt intens og lever dig 100 % ind i sexfasen og det er din krop der overtager styringen og du bliver bange når det sker. hvis du har det svært med at have det sådan . kan der gives medicin desværre . men det tager alle disse ting. men at elske så meget er en gave at få. men kan være hårdt at leve i konstant. Du må tale med lægen . om du skal have andet hjælp. du lyder til at være sensitiv . = følsom. . Jeg får selv hjælp af psykriatre . og kan kontrollere kroppen nu. held og lykke
  • Spider. Jeg har lige set, at du nu har fået at vide og også læst, hvordan du skal lave afstand, så man kan læse, hvad du skriver. Det ville være rart, om du så også gjorde det, for det er altså yderst vanskeligt at læse, hvad du skriver.

    Men - så vidt jeg kan tyde dit indlæg her, så har du øjensynligt slet ikke læst trådstarters problem. Det handler IKKE om, hvordan han har det EFTER sex, men hvordan han har det INDEN - og der er himmelvid forskel.
  • Hej Lotte jo jeg har læst at dette var indledning til samleje. men jeg mener der er en sammenhæng at kroppen reagere før sex og efter sex . det er præstationen i kroppen . som vores krop reagere på . ved at ryste. Det er ikke noget vi selv styrer. når det kommer. Kroppen har sit eget liv . og vi skal lære at tolke den. og leve med den.

    Det er ikke at jeg ikke vil skifte linje . men når jeg skriver hommer det til mig og skal helst ikke have for mange afbrydelser. så min hjerne husker det jeg skriver. og jeg bedre kan formulere mig. beklager .
  • Det er stadig ikke det, der er trådstarters problem, så vidt jeg forstår - men - ja, det må han da selv gå ind i, hvis han har behov.

    Og - mht. din skrift. Problemet er bare, at det bliver yderst vanskeligt at læse og forstå. Du behøver jo ikke trykke på "send" straks efter, du har skrevet - du kunne feks. lige læse, hvad du har skrevet før du sender det, og så er der mulighed for at rette, hvis du føler for det.
  • Hej jesbis73

    Jeg har læst dit indlæg, og har det på samme måde, hvilket har
    givet mig mange problemer
    Er du kommet videre, og hvordan
  • Nej egentlig ikke, jeg lever med det... vi prøver at gøre det til en rutine hvilken dag det skal være, og det er som om det hjælper, når jeg ved det bliver den dag... og ikke er i tvivl om jeg får sex eller ej.
  • Tror ikke at det har noget at gøre med at du ryster, fordi du er usikker om du får sex eller ej, for så havde det opstået for 16 år siden og ikke lige pludselig. Det kan være noget andet, noget med dit heldbred, vitaminmangel o.s.v
  • det er jo det der er mærkelig jeg har en god kondi, er aldrig syg og bor sammen med min kone som jeg har været sammen med i 16 år
Log in eller Registrér for at kommentere.