Hjem Familieliv Barnløse i behandling

er jeg måske gravid denne gang ...

Redigeret 27 juli, 2011, 01:16 i Barnløse i behandling
Hej allesammen ...
Har lige nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

For ca 1½ måned siden var jeg ved lægen og få taget blodprøver for æggeløsning og det vidste sig ifølge lægen at jeg ikke har så højt et tal så æggeløsningen var der ikke rigtigt .

Men nu er jeg så kommet i tvivl .
Min menses skulle komme D.26-6-2001 men det gjorder den ikke så jeg tænkte den er nok bare de 2-3 dage forsinket som den er engang imellem .
Men efter 5dage var den stadig ikke kommet så jeg tog en G-test NEGATIV sagde den desværre .
Så tænkte jeg så kommer menses nok snart lige rundt om hjørnet .
Men i dag D.26-7-2011 har jeg stadig ikke fået min menses og der er begyndt og komme nogle små symtomper som gør mig en lille smule nervøs .
Tisser rigtig meget det startede ca for 5 dage siden og det vil sige jeg tisser normalt 5-6 gange om dagen men nu er jeg oppe på 10-11 stykker om dagen og det er ikke fordi jeg drikker mere end jeg plejer ,
Har fået ømme brystvorter og min kæreste siger mine bryster er blevet anerledes at rører ved ,
Har haft rigtig meget kvalme den sidste uges tid ikke sådan rigtig om morgenen men henover eftermiddagen og om aftenen og især når jeg ligger mig i min seng får jeg meget kvalme ,
Har fået humør svingninger hvor jeg før i tiden kunne hidse mig op sådan okay men nu er det blevet slemt og over ingenting.
Jeg er også begyndt at få sådan nogle mærkelige jag i maven ikke så voldsomt men det har jeg heller ALDRIG haft før .
Har lidt ondt i mit underliv engang imellem, hvor jeg tænker så nu kommer menses snart , men der sker ingenting .
Jeg har da godt kunne spise saltstænger engang imellem (meget sjældent) men nu skal jeg have saltstænger ihvertfald 2 gange om ugen og er sulten konstant .

Er lidt forvirret for tør ikke håbe da jeg er blevet skuffet hvergang i 2½-3år nu ..
Håber i måske kan hjælpe mig lidt da jeg snart er ved at gå ud af mit gode skin.
Og det skal lige siges vi spekulere ikke så meget over at jeg skal være gravid vi tager det som det kommer , så vil ikke selv mene det kan være det der går ind og spiller ind .

M.V.H Chellah89 ...

Kommentarer

  • Så vidt jeg kan se, så er det nu næsten en måned siden, du tog en test, så det skulle du måske gøre igen, så du kan blive afklaret, især da når din menstruation nu har været udeblevet i så lang tid - så vidt jeg kan se, næsten to måneder?

    Jo, man kan godt få kvalme og have ømme bryster i den tidlige graviditetstid, men de fleste af de øvrige symptomer, du nævner har ikke meget med en spirende graviditet at gøre, men det bør nu ikke bekymre dig, for man kan altså ikke mærke ret meget i den tidlige start, så alle disse ting er nok mere af psykisk art, fordi du ønsker det så inderligt, og selv om du ikke mener, du tænker så meget over det, så er der vel alligevel ret megen fokus, nu din menstruation er udeblevet i så lang tid, så det kan sagtens spille ind. Dog skal du lige være opmærksom på dine humørsvingninger - for hvad enten du er gravid eller ej, så er det ikke rimeligt overfor dine omgivelser, og da slet ikke for din kæreste - og en graviditet er ikke undskyldning for at opføre sig urimeligt.

    Jeg håber for dig, at du nu er gravid.
  • Ved ikke hvad jeg skal tro . Men det er nu kun en måned jeg er gået over tid . Var inde og læse mig frem til igår at alle de symfonier jeg har kunne have realation til en graviditet . Det var vidst nok en sygeplejerske der havde skrevet det . Men køber en her en af dagene og får taget en . Men kan jeg godt blive gravid hvis min læge siger at jeg ikke har så højt et tal med æggeløsning .?
  • Ja, der er meget, der er blevet lavet om gennem tiderne - og sikkert også graviditetssymptomer; jeg er givet en del ældre end dig, og i min tid var alle disse ting altså ikke almindelige symptomer så tidligt i graviditeten. :-) Fred med det, og gudskelov at så mange ubehageligheder ikke var opfundet i min tid. :-) :-)

    Hvis du har en nogenlunde almindelig cyklus på ca. fire uger, og du skulle have haft menstruation d. 26/6, der udeblev, hvilket du har skrevet, så var din sidste menstruation således i slutningen af maj, hvilket i min regnebog er to måneder, og det er lige nu den anden menstruation, der er udeblevet? En graviditet måles fra sidste menstruations første dag. Men måske har du skrevet forkert? Og så kan det jo være vanskeligt at komme med bud til dig.

    Du har fået målt et lavt ægløsningstal? Men det er jo så ikke målt til at være nul, så derfor kan der vel godt være smuttet et æg ud, som er blevet befrugtet?

    Du skriver, at du ikke ved, havd du skal tro. For din egen skyld, skal du prøve at lade være med at tro noget som helst; du vil gerne have barn, så derfor må du prøve at tage det roligt og afvente testens resultat.

    Er testen negativ, ja, så er du desværre nok ikke gravid alligevel, men så vil jeg da foreslå dig at gå til læge igen, og der skal du bede om at blive henvist til en speciallæge, der kan hjælpe dig med, hvordan og hvorledes i forbindelse med lave ægløsningstal.
  • Jeg undrer mig også en del over de "graviditetssymptomer", der bliver beskrevet her i debatterne. Jeg har aldrig hørt dem omtalt eller selv oplevet dem, så tidligt i graviditeten.
    Mavesmerter hørte jeg aldrig nogen havde. Jo, når barnet blev stort kunne det jo sparke i livmoderen og det kunne man mærke.
    I min tid var det første tegn udeblevet menstruation. Så kom der morgenkvalme !! og senere endnu hyppig tissetrang, når barnet var blevet så stort, at det trykkede på blæren.
    Hvis der var ret meget mere, så var det fordi, der var noget galt.

    Men nogen ønskede sig et barn så meget, at alle mulige og umulige tegn opstod uden der var tale om graviditet.
    Min fætters kone ønskede sig virkelig meget et barn. Hun blev ikke gravid, så de adopterede til sidst en lille pige. Og så blev hun gravid efter at håbet var opgivet.


    PS.
    Jeg har lige læst om "moderne" graviditetssymptomer. Nu forstår jeg bedre alle disse unge kvinders mere eller mindre underlige symptomer.
    Graviditet bliver nærmest gjort til/beskrevet som en sygdom.
    De får alle de omtalte symptomer, som jo kun nogle få i ekstreme tilfælde oplever og naturligvis ikke alle de beskrevne symptomer. Selv ting, som man dårligt lagde mærke til før i tiden, bliver udpenslet.
    Stakkels unge kvinder.
Log in eller Registrér for at kommentere.