Hjem Lunger Åben debat om rygestop

HVORNÅR!?

Redigeret 19 juli, 2011, 06:31 i Åben debat om rygestop
nu er det 5. forsøg jeg er ude i hvis ikke 6. gang jeg prøver at stoppe. har godt nok 15 mg plaster på for at få lidt nikotin indbords men i starten skal jeg bare vende mig af med ikke at have noget at lave og have noget mellem fingerne.. og laver noget konstant for ikke at tænke på at ryge jeg får lavet mere på arbejde og skal begyndte at cykle igen for at opbygge min kondi, men det store spørgsmål som jeg ikke kan finde nogle steder er hvor længe går der efter at have droppet nikotinen til at man ikke føler sig afhænglig af det mere?

Kommentarer

  • Jeg røg selv i 40 år, og har nu ikke røget i 4 år. Jeg læste Allen Carr´s bog: Endelig ikke ryger. Jeg har ikke haft trang til én eneste cigaret siden. Det der er så genialt, er at man SKAL ryge mens man læser den, jeg sørgede for at læse de sidste sider fredag aften inden jeg lagde mig til at sove. Jeg var virkelig forberedt på at de næste dage ville blive et helvede da jeg har prøvet at stoppe mange gange. Men det skete ikke, jeg læste den hurtigt én gang til lige efter, men der må man ikke ryge. Glæd dig, det er en fantastisk måde at stoppe på. Bogen koster ca. 200 kr, når den ikke er på tilbud.
  • Jeg er ikke ryger og har aldrig nogensinde røget. Men jeg er gift med en ryger, han ryger kun i et rum, ellers ville jeg løbe min vej.
    Det jeg vil spørge om, jeg kunne "tvinge" ham til at læse bogen, men man skal vel være motiveret for at stoppe. Ellers er det vel uden virkning ????

    Åh, jeg håber bare på et mirakel. Hans lunger, kan jeg høre, har det ikke godt. Han går aldrig til læge og slet ikke efter, han har set hvordan jeg er blevet behandlet. Næe, nej, det kan vente til dødsattesten skal skrives og jeg tror virkelig han mener det.
    Jeg har kendt ham i mange, mange år og i den tid har han kun været hos lægen 2 eller måske 3 gange, fordi jeg tvang ham. Men nu er det også slut, siger han.
    Altså, man skal vel være motiveret for at stoppe rygningen. ???
  • Jeg må indrømme at jeg var ikke særlig motiveret, jeg havde prøvet så mange gange, og jeg gruede for det helvede jeg troede at jeg ville opleve igen når jeg stoppede. Men det udeblev fuldstændig og blev erstattet af en følelse af triumf. Prøv at købe bogen til din mand og sig til ham at han jo skal ryge mens han læser den, så kan han være lige så længe om det som han vil.
  • Det vil jeg gøre. Jeg tror, jeg kan få ham til at læse den. Tak for dit svar.
  • Jeg tror at grunden til at du ikke kan finde de oplysninger nogen steder er, at der ikke er nogen facitliste for det. Det må være individuelt og afhænger både af den fysiske og psykiske afhængighed for den enkelt, hvor længe man har røget m.m.

    Jeg stoppede for 2½ måned siden, og jeg har ikke længere trangen. Jeg har røget 12 år.
    Har prøvet at stoppe flere gange før, også med den bog der nævnes ovenover. Jeg kom aldrig igennem den fordi jeg ikke kunne holde sproget i den ud. Det var meget amerikansk pep-talk agtigt.

    Min far stoppede for en del år siden efter 25 år med 20-30 smøger om dagen. Det tog flere år før trangen forsvandt, og han brugte erstatning den tid.

    Du kan bruge inhalator i stedet for plaster eller sammen med plaster.

    Eller du kan købe en elektronisk cigaret.

    På den måde har du en "cigaret" i hånden, du inhalerer og du puster "røg" ud. I starten (eller flere år for den sags skyld) kan du have nikotin i den.
    Jeg tror dog, at elektronisk cigaret kun er til folk som ikke ønsker at stoppe, men blot ønsker at undgå de mange skadelige stoffer i cigaretterne. Jeg tror nemlig det er lige så svært at stoppe med den som med almindelige cigaretter.

    En anden mulighed er at prøve hypnose. Det hører man jo om at folk har effekt af :)
    Selv hvis du skal af med et par tusind er det vel værd at bruge. Pengene er jo hurtigt tjent ind igen.


    Her finder du sms-services som opmuntrer dig gennem rygestopforløbet.
    http://www.cancer.dk/forebyg/roegfri/sa ... ervice.htm
    http://www.stoplinien.dk/Stop/metoder/sms-service.aspx
Log in eller Registrér for at kommentere.