Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruation i næsten 14 dage....Overgangsalder?

Redigeret 11 juli, 2011, 07:14 i Overgangsalder
Hejsa

Jeg er en kvinde i min bedste alder (45)...Og jeg har nu oplevet at have menstruation i næsten 14 dage (normalt er 4-5 dage). Og nu vil jeg gerne vide om det er normalt for en kvinde i min alder?. Jeg har været ved læge og blive undersøgt, og alt er i den skønneste orden. Jeg fik at vide at det var helt normalt for kvinder, der er ved at komme i overgangsalderen, at deres menstruations cyklus godt kunne blive noget "underlig" Jeg har hverken kraftige blødninger eller nogen smerter..Men jeg synes det er ved at være en lille smule irriterende..

Så nu vil jeg meget gerne høre om der er andre der har oplevet det samme og om jeg skal være bekymret over noget

Knus

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har først set dit indlæg nu.

    Jo. Det kan være meget normalt at bløde længe, og voldsomt uregelmæssigt, når man er i overgangsalder, men på den anden side, så har læger det desværre med at feje kvinder i alderen 40-60 år af med at ligegyldigt, hvad de kommer med, så er det "nok" overgangsalder, og man skal bare leve med det.

    Mit umiddelbare gæt er da også, at det "nok bare" er overgangsalder, men du bør insistere på, at bliver ordentligt undersøgt, så det i hvert fald kan sikres, at der ikke er noget andet i vejen.

    Bed din læge om en henvisning til en gynækolog; du bør da også undersøges for jernmangel, da en så langvarig blødning jo sagtens kan give jernmangel, og derved unødig træthed.

    Jeg synes ikke, man som kvinde bare skal affinde sig med alle mulige ubehageligheder, fordi lægen ikke undersøger tingene ordenligt. Rigtigt meget kan afhjælpes - også uden medicin.
Log in eller Registrér for at kommentere.