Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brunt menses --- tegn på overgangsalder?

Redigeret 27 juni, 2011, 03:33 i Overgangsalder
Nu har jeg i mindst ½ år haft meget små menstruationer - nærmest udflåd - når jeg får menses. Og det er brunt. Jeg bruger p-piller og er lige fyldt 45 år. Men når jeg læser om menses hos andre i overgangsalderen, er det mere tiltagende menses, der bliver beskrevet? Jeg mener at kunne mærke, at jeg sveder mere, end jeg plejer.

Hilsen taurus1966

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Som du beskriver det kunne det være tegn på begyndende overgangsalder. Hvis du véd hvornår din mor og mormor med flere kom i den alder, har du en lille hjælp, den slags kan man også arve.
    Mængden har som regel med at gøre om du får nok jern, det tror jeg du får, når det er brunt kan det være du 'gemmer' på det, kom det senere end normalt for dig, det bliver uregelmæssigt. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Min mor fik sin livmoder fjernet, så hun kom i overgangsalderen på den måde, og jeg kan desværre ikke spørge ang. min mormor, da min mor er død. Men jeg kan også mærke, at jeg sveder lettere, og det har jeg ellers aldrig før oplevet i den grad, at jeg er helt våd under armene.
  • Indstillinger
    Hej :-)

    Nu har jeg aldrig selv taget p-piller, men jeg kender en der tog p-piller til hun blev 70 år, og hun havde jo mens. hver måned.

    Hun gad ikke de hedeture.

    Jeg havde meget kraftige mens. da jeg kom i overgangsalderen, men de kunne godt springe et par måneder over.. til tider svag og til tider kraftig mens. sådan tror jeg mange har.

    Hede/svedeture ved man ikke hvad er, før man har prøvet det, jeg har lidt af dem i 15 år.

    Man koger indvendig, og man sejler i sin egen sø, det er ikke kun under armene man er våd.
  • Indstillinger
    Man kommer ikke i overgangsalder, fordi livmoderen bliver fjernet. Det er en misforståelse. Kun hvis æggestokkene bliver fjernet.
Log in eller Registrér for at kommentere.