Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Hortons Hovedpine

Redigeret 24 juni, 2011, 11:25 i Hovedpine og migræne
Hej jeg lider af kronisk hortons hovedpine og jeg ville høre om der var nogle der har nogen fif til hvordan man kan lindre smerten uden medicin?
det vil virkelig hjælpe mig :)

Kommentarer

  • Jeg føler i den grad med dig. Jeg havde også kronisk Hortons.

    Det er jo nok individuelt, hvad der hjælper lidt. Jeg lå med varmepude i nakken og et fryseelement på tindingen og over øjet. Fuldstændigt stilhed og mørke og så køligt som muligt.

    Det er alternativt men jeg vil lige nævne, at hypnoterapi har helbredt mig. Jeg ved, at der er andre, der har fået minimeret antallet af anfald og intensiteten med denne behandling.

    KH Helene
  • Kære dig.

    Jeg så i tv noget med en vibrerende dims, som man kan holde op til tindingen i nogle minutter, som så kunne afværge et anfald i opståelsesfasen.

    Umiddelbart mener jeg, at det var en kvinde, der var med i et eksperiment, så man ikke kan få adgang til denne behandling, før metoden er gennemtestet. Men det lover rigtig godt med resultaterne af forskningen.

    Men man skulle da heller ikke kimse af hypnoterapi, som Helene skriver. Men det kræver, at man er klar til at kigge ind i sig selv. Det kan være svært, men garanteret det hele værd, for Hortons er en forfærdelig lidelse.

    Kærlig hilsen Trine
  • Tusind tak for jeres svar (: jae jeg godt hørt om den der dims man får opereret ind i hovedet men er lidt bange for det så vil heller have at der er mange der prøver det så de er sikker på det virker på alle eller vil jeg ikke have lavet det.
    Og det der hypnoterpi er meget dyrt syntes jeg og ham jeg snakkede med sagde at det er ikke alle det virker på.
  • Det er rigtigt, at hypnoterapi desværre er meget dyrt. Fordelen i forhold til så meget anden behandling er, at det virker hurtigere, fordi man kommer direkte i kontakt med det ubevidste. Derfor vil man på ganske få sessioner finde ud af, om det virker på én.

    Det er rigtigt, at alle ikke er lige modtagelige for hypnose. Men tænk sig, hvis du er én af dem, der er meget modtagelig!
    Der er selvfølgeligt ingen garanti for helbredelse, det er der aldrig, men det kan også være muligt, at intensiteten af smerten mindskes og at man får færre anfald. Desuden kan man under hypnose lære forskellige smertelindrende teknikker.

    Det er selvfølgeligt også vigtigt, at det er en veluddannet terapeut, der ikke kun har en hypnoterapeutuddannelse men også anden terapeutisk/psykologisk uddannelse.

    Måske er du interesseret i at læse noget af min historie med hovedpinen og starten på behandlingen af den: http://eriklunoe.dk/hovedpinen-der-forsvandt/

    KH Helene
  • Har du forøvrigt prøvet at få iltbehandling? Det hjalp mig noget i et stykke tid.

    KH Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.