Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

Kan fisting skade under graviditet?

Redigeret 23 juni, 2011, 04:53 i Åben debat om sex
Ja, nogen synes måske det er et dumt spørgsmål, men jeg er virkelig usikker. Min kæreste og jeg har et meget aktivit sexliv, og vi synes selv vi er rimlig normale. Min kæreste synes det er dejligt at fiste mig (ikke voldsomt), bare med hånden lige indenfor.. Mit spørgsmål går på, om nogen ved om det er farligt eller kan skade vores lille guldklump <3 ??

Er der en eller flere som ved noget om dette?

Kh.
Den1undrende

Kommentarer

  • "Min kæreste syntes det er dejligt at fiste mig".

    Hvad syntes DU? Det er noget mere væsentligt at DU syntes det er dejligt at blive fistet.

    Nå, back to topic.

    Jeg har svært ved at forestille mig, at forsigtig fisting skulle kunne skade ved graviditet.
    Det drejer sig jo om udvidelse af skedeindgangen og skeden og berører ikke livmoderhalsen hvilket er det jeg kunne forestille mig potentielt kunne være risikabelt.

    Jeg tænker, at hård sex med en lang penis eller dildo i højere grad måske kan være skadeligt i og med at man risikerer at der bankes mod livmoderhalsen...

    Men jeg VED det ikke.

    Syntes bestemt ikke, at det er et dumt spørgsmål.

    Jeg kan ikke se, hvad det at I har et meget aktivt sexliv og selv syntes at I er rimelig normale har at gøre med det. Men du tror vist ikke at det er helt normalt med fisting siden du skriver sådan :)
  • Tak for dit svar.. Jo, jeg synes nu også det er ret normalt, og jeg synes bestemt det er dejligt med fisting. Jeg er bange for du overfortolker mig lidt her.. Der var ingen skjult agenda. Jeg er en voksen kvinde med styr på mit liv/følelser inklusiv mit sexliv. Det var en reel bekymring om fisting kunne skubbe til noget eller have en anden påvirkning. :D
    Tusinde tak for din omtanke.

    Kh.
    Den1undrende.
  • .......Og forresten kom min udtalelse om mit eget synspunkt på vores sexliv på baggrund af en kommentar jeg lige har læst, da en på sol.dk havde spurgt om det samme spørgsmål som jeg, og fået et svar, hvori der stod, at hun var klam og unormal og at fisting ikke hørte til nogen steder.. Så jeg tror bare det lå i mit baghoved, og håber på ikke at få lign. kommentare ;)
  • Alt hvad voksne mennesker kan være fuldstændigt enige om at lave sammen, uden tvang eller pres bag - og som naturligvis ligger inden for vores lovgivning - må da høre til under normalområdet.

    Ofte er "normalitet" nogle mere eller mindre hjemmestrikkede regler, som nogle indskrænkede mennesker mener sig berettiget til at fremføre i tide og især i utide. Ofte ligger der i øvrigt misundelse bag folks forargelse; "når jeg ikke har det sjovt, så skal du i hvert fald heller ikke have det" :-)

    Men Anna har en pointe: Du skrev rent faktisk at det var din kæreste, der godt kunne lide det, og det kan meget nemt oversættes til, at det kan du ikke, og du derfor her søgte en undskyldning til at frabede dig det - i hvert fald en periode.

    Sådan var det ikke, og ja, "den danske sprog er en mærkelig en" :-)

    Men til dit spørgsmål: Jeg mener heller ikke, det er det store problem i den første del af graviditeten; jeg kan så have mine tvivl om, det er det i den sidste del, og derfor foreslår jeg, du spørger din jordemoder til råds.
  • Det er rigtigt at jeg skrev det Lotte :)
    Men igen, underforstået, at jeg ville godt kunne undvære det under graviditeten, men hvis ikke det har nogen skade vil jeg rigtig gerne kunne beholde fisting som en del af vores sexliv, da jeg jo kan se, føle og mærke hvor meget det tænder min kæreste.

    Jeg griner lidt inde i mig selv. I bund og grund kunne jeg have skrevet:
    Skader fisting graviditet?
    Og på denne måde måske ha undgået alt andet fortolkning/overfortolkning og undgået min egen implicitte viden skabe forvirring om min egentlige mente forespørgsel. Det har jeg nu lært til en anden god gang.

    Jeg er 18+0 idag, så er næsten halvvejs i graviditeten. Jeg havde faktisk tænkt mig at spørge min jordmor, men blev helt paf over andre menneskers negative holdninger og omtale af fisting, ja, det er jo nærmest tabu mange steder. Jeg vil jo helst ikke gøre min jordmor forlegen.. (ældre dame)

    Kh.
    Den1undrende
  • Ja, hehehe

    Det er jo i bund og grund sørgeligt, at der findes mennesker - og rigtigt mange desværre - der finder glæde i at forarges over andre menneskers levevis. Sørgeligt at man ikke har noget mere væsentligt at gå op i. Men - det er en anden snak, som jeg da egentlig gerne vil deltage i.

    Din jordemoder er en ældre dame, skriver du? Så har hun sikkert hørt, hvad der er at høre, så hvis hun bliver forlegen over spørgsmål i den retning, må hun i den grad have fejlet i sit valg af gerning, så du kan roligt spørge, og det synes jeg faktisk du skal gøre for en sikkerheds skyld.

    Min generelle oplevelse af jordemødre er bestemt, at de ikke sådan er at vælte af pinden.
Log in eller Registrér for at kommentere.