Hjem Kvinder PMS og menstruation

hormonspiral

Redigeret 31 december, 2016, 03:36 i PMS og menstruation
Jeg har fået en hormonspiral og har brug for at høre om det er meget normalt at bløde dagligt (menstruations agtigt). Min læge fortalte mig, at jeg kunne forvente pletblødning i op til 3 måneder. Det ville jeg syntes var tåleligt, men at bløde konsatnt er ved at drive mig til vandvid.... er der nogen der har haft gode resultaer, selvom de har blødt meget de første 3 måneder??

Kommentarer

  • Jeg blødte også dagligt i starten og var meget tæt på at få den fjernet igen, for det var ikke til at holde ud. Da jeg havde kraftig mens inden, og det var årsagen til jeg ville prøve hormonspiralen, gav jeg den en chance og efter ca. 2,5 måned faldt det til "ro". Nu har jeg aldrig mens, engang imellem har jeg en smule udflåd. Så det var værd at vente på for mit vedkommende.
  • Tak for opmuntringen. Det lyder til at jeg måske bare skal prøve at væbne mig med lidt tålmodighed. Der er "kun" gået 1½ mdr. men det føles meget længere. Det lyder til, at du ligesom mig også har døjet med det samme inden du fiK sat spiralen op, så jeg krydser fingre for, at jeg blir ligeså heldig som dig:-)
  • Hejsa til jer.

    Jeg skal lige hører dig ad om det er blevet bedre med din spiral, om du stadigvæk bløder hver dag, da det er nogle måneder siden at du har fået sat en hormonspiral op.
    Jeg skriver, da jeg har de samme problemer, da jeg fik sat en spiral op den 19 sep, og jeg bløder hver dag, sådan at jeg skal skifte bind flere gange, så det er ikke kun plet blødning, og har lige været igennem en menstruation hvor jeg har blødt rigtigt meget. Og jeg skulle have en spiral sat op pga. at mine menstruationer var blevet meget kraftige efter at jeg har fået min efternøler i sep 10, og jeg har født ialt 7 gange og jeg er snart 43år, og det har også betydning, men jeg er ved at opgive, da jeg er så træt af at have menstruationer, og syntes at jeg er blevet lidt deprimeret og mere træt efter at jeg har fået den op, jeg ved ikke om i også har følt det ???
    Jeg håber at i vil svare mig, da jeg har bestilt tid til på tirsdag den 22-11 ved gynækologen, til at de skal kigge på mig igen og højst sandsynlig få den ud.
    Mange hilsner Lena.
  • Fik opsat en hormon spiral i april. Blødte ret kraftigt og konstant i en måneds tid, efterfulgt af nogle uregelmæssige perioder med en slags menstruation. Efter 4 til 5 måneder holdte menstruationerne op, jeg får max lidt brunligt udflåd hver eller hvert anden måned i en dags tid. Er skuffet over ikke at være blevet informeret af lægen i forhold til al den blødning i starten, og at det gjorde så ondt at få den opsat.
  • Jeg har ikke født endnu, og jeg fik lagt en hormonspiral op i november sidste år, jeg blødte næsten uafbrudt i 6måneder og lugtede også af blod da det stilnede af.... Og når jeg endelig bløder nu (skal siges, den er altid forsinket min menstration) så har jeg mørkt udflåd op til en uge efter min menstruation skulle have været stoppet. Jeg har op til flere gane overvejet at få den fjernet, men da jeg får migræne af p-piller, så har jeg ikke så mange andre valg end dette. Jeg vil bare lige gøre jer opmærksom på, at der desværre også kan være lidt besværlighed med denne spiral, og jeg oplever desværre også meget kraftige menstrationsmerter end før, selv om min den ikke er kommet endnu.
  • Har blød uafbrudt siden jeg fik min spiral for 6 uger siden. Har menssmerter som aldrig før. Fik den pga voldsomme blødninger. Håber godt nok det ændre sig. Gynækolog sagde pletblødning nogen uger og det var det.
  • Jeg har hormonspiral og har haft det i 3 år. Min menstruation stoppede helt efter at jeg fik spiralen. Men desværre er min migræne blevet værre og jeg har også humørsvingninger, og derfor skal den fjernes
  • ps. Jeg pletblødte kun et par dage efter opsætning af spiralen, hvorefter menstruation og al blødning/udflåd totalt stoppede, så jeg tænker ikke, at det er helt normalt at bløde uafbrudt så længe efter opsætningen...
  • Jeg har også fået problemer med hovedpine og humørsvingninger. Er virkelig bange for at få den ud igen, da det var frygteligt smertefuldt at få den sat op. Træls man ikke blev gjort opmærksom på disse bivirkninger.
Log in eller Registrér for at kommentere.