Hjem Diabetes Åben debat om diabetes

diabetes 1 og vægttab

Redigeret 15 juni, 2011, 08:49 i Åben debat om diabetes
Jeg har altid været ked af min vægt, siden jeg fik diabetes 1 i 2001. Jeg var meget aktiv som mindre, men jeg kunne slet ikke vænne mig til at have appetit igen. Så jeg grovåd og blev lasket og små kvapset.

Jeg har ikke rigtig kunne smide disse overflødige kilo igen, og det irriterer mig så meget. Jeg har været i psykologbehandling for depression og jeg har flere dage hvor jeg undgår at spise og tage insulin (ud over min basis), fordi jeg ikke ser fremskridt hvis jeg spiser og motionerer (ja, jeg har en forholdsvis aktiv livsstil)

Jeg skyder til skylden på min diabetes og jeg har svært med at gå med den alene, så er der andre som har problemer med at smide overflødig vægt med diabetes 1?

Kommentarer

  • Hej
    Nej, ikke selv men jeg kender en som ikke kan tabe sig på grund af at hormonbalancen er ødelagt.
    Din alder kan have indflydelse på hvor let eller svært det er at opnå det ønskede vægttab. Prøv f.eks. at sige du gerne vil smide de overflødige kilo, kan du se dig selv som normalvægtig, det ville være en god hjælp udover at spise fornuftigt.
    Så vidt jeg véd skal diabetespatienter gerne have små regelmæssige måltider, altså ikke noget med at springe over, fordi du ikke har lyst til at have lyst til det, eller hvordan du tænker, når du helst ikke spiser. Mvh. Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.