Hjem Smerte Åben debat om smerter

Små kramper i hjerne + kvalme

Redigeret 15 januar, 2018, 07:30 i Åben debat om smerter
Hej.

Jeg er en ung fyr på 22 år som har følgende:

Har oplevet til tider at jeg får nogle små kramper i venstre side af hjernen, op til midten af hovedet. Det føltes i hvert fald til det er i hjernen.. Der er ikke hoved pine jeg får. Men nogle prik nærmest. Meget svært at forklare.
Jeg oplever det ca. 10-15 sekunder og kommer en eller to gange om ugen

Der udover har jeg haft kvalme efter jeg har spist. I dag spiste jeg en hindbær snitte efter en længere gå tur. Hvor jeg fik kvalme og måtte opkaste.

Hvad kan dette skyldes?
«1

Kommentarer

  • Hvis du virkelig mener at det INDE i hovedet på dig, så skal du så sandelig da se at komme til lægen!
  • Det mærkes i hvert fald sådan!

    Kunne være en havde prøvet noget ligende. Men jeg må hellere gribe telefonen og kontakte min læge.
  • få det hurtig undersøgt --så du ikke pludselig bliver over rasket der findes flere ubehagelige ting ----kar forsnævring---anerisme --blødning ---blodpropper---
    grundet til jeg reagerer er at jeg som ung selv blev oppereret for en pludselig opstået annerisme---- i hjernen---fordi jeg reagerede så hurtig --har jeg ingen men af det ---
    da det startede fik jeg hovedpine og kvalme ---
  • Hej Solo.

    Mange tak for dit svar!

    Jeg tager kontakt til min læge omgående for at få det tjekket. Havde du sådan nogle små prik/kramper i hjernen?
  • jeg havde ikke de prikkende fornemmelser du taler om ---helt reelt startede mit med en underlig fornemmelse i venstre kind ---som tog mere til med smerte som gik op i panden og hovedet ---jeg havde lige fået rodbehandlet en tand ---så jeg troede der var ved at gå betændelde i roden ---og søgte straks min -tandlæge---men der var intet galt med min tand---
    han sendte mig videre til min læge ---men sagde ikke hvorfor ---men bare at han syntes der skulle kikkes på det ---
    og så kom jeg til røntgen --og hele lavinen gik i gang ---
    jeg fik at vide hvis der var gået for lang tid ---kunne jeg have fået en hjerne blødning---

    MEN NU SKAL DU IKKE BLIVE BANGE --FOR IGEN SIGER AT DET ER DET SAMME DU HAR ----DU SKAL BARE FÅ DET UNDERSØGT ---OG DU SKAL IKKE GIVE OP VED BARE EN SNAK ---I DAG BLIVER MAN SCANNER ----

    nu håber jeg ikke du bliver forskrækket over det jeg har fortalt ---
    skriv igen ---hilsen solo313
  • Jeg er en pige på 16 år, og jeg får også ofte kramper i hovedet/hjernen, som også varer 10-15 sekunder nogle gange mere, og jeg får det mellem 2 og 5 gange i ugen.
    Jeg får dog ingen kvalme.
    Er det nogle, der har bud på, hvad det kan være?
  • jeg vil give dig det foreslag at du går til din læge --du skal få det undersøgt ---alt som er lidt unormalt i hjernen ---hjertet
    skal man ikke undlade at få undersøgt ---heller en gang for meget ---end en gang for lidt --
  • Jeg har forresten fået det tjekket nu - det med kramperne altså.
    Fik taget blodprøver og det hele, og det viste sig, at det "bare" var stress, jeg led af. Håber, at det beroliger dig lidt.
  • Hej. Jeg er en hvinde på 30. Jeg har i mange år haft kramper/isninger i hjernen. I dag går jeg hos en god psykiater ( har adhd) og har fået forskellige piller men da de kkke har virket spurgte jeg hende om jeg ikke kunne blive skannet og har lige været til ct scanning og de har mistanke om at der sidder noget mellem lille hjernen og store hjernen. Nu venter jeg til slutningen af maj hvor jeg skal til mr scanning. Håber på at få et svar på hvorfor de kommer. Lige nu er der gået 5 mdr hvor jeg ikke har haft nogle men vil gerne bare vide at der ikke sidder noget der ikke skal være der. Syntes bestemt at man skal få det undersøgt så man ikke skal gå med de tanker. Jeg har haft det siden jeg var 12 men lægerne har bare sagt at jeg havde brug for ro fordi jeg altid har kørt med 120 km i timen og det kunne mit hoved ikke holde til...
    Det er vigtigt at få det tjekket når det er noget med hjernen eller hjertet da man ikke kan leve uden. ..
    Håber du har fået svar
  • er der nogle der har fundet ud af hvad der er?
    jeg skal til en ct scanning d. 12. men lider af angst i forvejen, så det gør det ikke bedre, jeg har feks hovedpine dagligt, jag i hovedet (krampe som du kalder det), tryk i hovedet. og det gør ondt helt fra nakken og om i baghovedet, og helt om til øjnene. nogle gange bliver jeg følelses løs i venstre side af ansigtet.
Log in eller Registrér for at kommentere.