Hjem Sex & samliv Seksuel debut

HJÆLP! Risiko for graviditet eller ej?

Redigeret 26 maj, 2011, 03:56 i Seksuel debut
Hej.
Jeg er en pige på 19 og jeg har en kæreste på 20.
Så sent som igår, ville vi prøve analsex for første gang. Dette udviklede sig til at min kæreste kom, men nåede at tage sin penis ud (tror jeg)
Problemet er nu, at han kom PÅ min skede, og derefter tørede jeg det selv af med noget papir. Nu er jeg bange for at noget af det sæd har trængt OP i min skede mens jeg tørede det af eller endda da han kom PÅ min skede, og at dette måske vil øge risikoen for graviditet. Jeg overvejer at tage en fortrydelsespille, men min kæreste og jeg er ikke sikker.
Er der nogen der vil være søde og fortælle mig om dette kan lade sig gøre eller ikke?

Hilsen Maria
«1

Kommentarer

  • Hej Maria

    Eftersom du siger han er kommet PÅ dig og ikke I dig, er risikoen for at du kan blive gravid, ret så lille!!
    Hvis du dog vil være helt sikker, synes jeg du skal tage en fortrydelsespille, som kan tages i op til 72 timer efter samleje.

    Har du overvejet prævention ??

    Hilsen Christina
  • Ja det overvejer jeg også . Problemet er bare at jeg ikke ved om jeg stadig er jomfrue eller ikke. For vi har prøvet det et par gange før , og jeg er sikker på om min jomfriehunde er sprunget eller ikke. Vil det så være farligt at tage fortrydelsespiller når jeg ikke er sikker på om jeg stadig er jomfrue eller ikke, eller skal jeg tage en graviditetstest? - ved ikke om det er for tidligt til at tage en graviditetstest 1 dag efter samleje..

    Hilsen den forvirrede Maria
  • Hvis du har haft samleje - dvs. han har været oppe i din skede, så er du ikke jomfru, men det har intet at gøre med om man kan tage en fortrydelsespille eller ej. En fortrydelsespille er dog et stærkt hormonprodukt, som man ikke skal tage for mange gange.

    Hvis du er helt sikker på, at det er foregået, som du beskriver, at han er kommet på dig og ikke i dig, at han ikke bagefter lige har været oppe i dig eller stukket en finger eller andet op, at du har tørret sæden væk med det samme, så er risikoen for graviditet altså minimal. Hvor er du i din cyklus?

    Han har ved dette samleje slet ikke haft den oppe i din skede? Heller ikke i starten inden I havde det anale samleje?? For har han det, så er der risiko for graviditet - også selv om han slet ikke kom. Længe inden han overhovedet er klar over, at han er ved at komme, kan der sagtens smutte masser af levedygtige sædceller ud.

    Derfor skal der altid bruges kondom - og det helt fra start til slut.

    Og - I bør også bruge kondom ved analt samleje, for i endetarmen er der rigtigt mange coli-bakterier, om dem kan han faktisk blive meget syg af.
    Og det er vigtigt at skifte kondom, hvis man har sex både i skeden og i endetarmen - hvad der kommer op bagi, må ikke komme op i din skede - for det kan du få en alvorlig underlivsbetændelse af.

    Men - i det hele taget - brug prævention.

    Og nej - man kan ikke måle en graviditet efter en dag. Måske du skulle søge noget information om sex, graviditet og prævention i det hele taget.
  • Redigeret 24 maj, 2011, 14:06
    Risikoen for graviditet er forsvindende lille, og jeg ville ikke tage en fortrydelsespille på det grundlag.

    Jeg forstår ikke hvordan du er i tvivl om om du er jomfru... Har I bollet eller har I ikke?
    Det er ikke alle der mærker at eller ser blod når jomfruhinden springer. Hos nogen er den endda sprunget ved leg i løbet af opvæksten (fx. et fald).

    Uanset hvad:

    I skal (sammen) se at få læst om sex, prævention, menstruationscyklus og graviditet.

    Menstruationscyklus:
    http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta ... cyklus.htm

    Befrugtning:
    http://www.netdoktor.dk/sundhed/fakta/befrugtning.htm

    Sexsygdomme:
    http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=2513

    Prævention:
    http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=3


    Og så lige p.s.:
    Som Lotte siger: I SKAL bruge kondom både foran og bagi! Og det skal skiftes før pikken går fra bagi til foran. I må heller ikke bruge fingre i numsen og bagefter stikke dem i fissen uden de er vasket ordentligt.
  • tak for svaret.
    Men nej, han har ikke haft den OPPE i min skede, men måske har han kommet til at strejfe den med hans penis...
  • nej du bliver ikke bare gravid sådan, spermen skal helt op i skeden og du skal have ægløsning før du kan blive gravid.
  • Ja jeg har ægløsning i denne periode, altså i øjeblikket og også da min kæreste og jeg var sammen. Men nej han var ikke HELT OPPE i min skede... Vil det så alligevel IKKE kunne lade sig gøre ?
  • nej ikke hvis den ikke var helt op i din skede så du kan være helt rolig du bliver ikke gravid af det.
  • Hej, undskyld jeg skriver det her. Men nu har jeg siddet i 30 minutter og prøvet at finde ud af hvordan man starter en debat, og jeg kan slet ikke finde ud af det. Nogen der gider at hjælpe mig?
  • Du går ind under den kategori du vil oprette indlægget i. Så er der en knap oppe over listen med de forskellige debatindlæg hvorpå der står "Nyt emne".
Log in eller Registrér for at kommentere.