Hjem Hjerne og nervesystem Epilepsi

Epilepsi og operation

Redigeret 23 maj, 2011, 04:35 i Epilepsi
Hej

Håber nogle kan hjælpe mig med et svar.

Jeg skal have foretaget en kikkert operation af mit håndled.
Jeg har haft et black out i januar og lægerne mener derfor jeg måske har epilepsi, da jeg ikke er udredt, og ikke tager medicin, skal jeg sige til det sted de skal lave en kikkert operation af mit håndled at en anden afdeling er i gang med at finde ud af om jeg har epilepsi?

Kommentarer

  • ja det skal du helt klart fortælle dem ---det har nogrt at gøre med --hvis du skal have bedøvelse ---så det er rigtigt vigtigt de ved det

    hellere fortælle for meget end for lidt---
  • Har du selv epilepsi? Men du har sikkert ret, er bare bange for at de ikke vil operere mig så længe det ikke er konstateret ud fra undersøgelser endnu.
  • Jeg har haft epilepsi, men fik ikke medicin for det. Hvis du har epilepsi kan du risikere at få et anfald under operationen.
    Jeg fik selv et anfald under en operation i lokalbedøvelse.
    Af den grund bør du fortælle du skal til undersøgelse for epilepsi.
    Får du konstateret epilepsi skal tandlægen også vide det.

    Desværre er der andre "bivirkninger". Det kan være af forsikringsmæssig art. Eller arbejde.
    Da jeg havde været anfaldsfri nogle år blev jeg heldigvis erklæret rask.
  • Du har fuldstændig ret, må hellere sige det :) Dit epilepsi var det med kramper? Jeg skal lokalbedøves. Jeg lider ikke at kramper men bare at jeg bliver åndsfraværende.
  • Ja, det var med krampe. Jeg blev dårlig og så forsvandt alt. Da jeg vågnede efterfølgende var jeg helt våd af sved. Sygeplejerske og læge var meget beroligende og venlige. Operationen blev gjort færdig.
    Bagefter blev jeg kørt ind på ind på et værelse, hvor jeg skulle hvile mig et stykke tid.
    Jeg har også været på Dianalund og et andet sygehus til undersøgelse.
    Alt er heldigvis fint i dag.


    Jeg kan fortælle min søn også en overgang led af åndsfraværenhed. Han hørte musik, fortalte han. Han fik heller ikke medicin og er også blevet helt rask.
Log in eller Registrér for at kommentere.