Hjem Diabetes Åben debat om diabetes

Taget p-pille forkert

Redigeret 22 maj, 2011, 07:29 i Åben debat om diabetes
Hej jeg er en 18 pige, som har brug for lidt hjælp.

Jeg har været stoppet på mine p-piller i 2 måneders tid, og ville starte igen da jeg går til musical og ikke havde lyst til at have min mens der. så jeg startede på mine p-piller igen. Men jeg tog dem ikke på min første mens dag, men nogen dage før den skulle komme så jeg ikke fik min mens.

- Her er mine spørgsmål så..?
Jeg vil jo gerne tage mine p-piller på den rigtige måde igen. så de virker rigtigt. og her om en uge skal jeg holde de 7 dage pause.
1. Skal jeg så starte på en ny p-pille park når min mens kommer, eller skal jeg vente de 7 dage og så starte. ?
2. Og kan jeg så være sikker på at at de virker rigtigt derefter igen?

Håber i kan forstå det jeg har skrevet :)
Skal lige siges, at jeg har en fast kæreste.

Tak på forhånd .

Kommentarer

  • Du ved godt, du startede forkert, hvorfor du vel også ved, at de ikke har beskyttet optimalt den første tid.

    Men - nu skal du jo holde 7-dages-pausen, så derfor skal du naturligvis gøre, som der står i indlægssedlen, altså holde de 7 dages pause - begynde en ny pakning, der så virker, som beskrevet. Så er du jo inde i den korrekte brug.
  • Hej
    Ja jeg ved godt at p-pillerne i har virket som de skulle.

    Skal jeg starte på pakken mens jeg har min mens, eller skal jeg vente de 7 dage, og så starte. ?

    Fordi der står jo at man skal starte på en pakke første gang, på første mens dag. ?
  • Det kan være jeg misforstår dig, men som jeg læser dit indlæg, så HAR du taget pillerne i nu næsten tre uger? Det er altså ikke nu, du skal til at begynde på dem?
    Og når du har taget de 21 piller, så holder du den 7-dages pause, som der står i indlægssedlen, man skal gøre, når man tager p-piller. Så tager du den sidste pille f.eks, om søndagen så påbegynder du en ny pakning ugen efter om mandagen.

    Det er rigtigt nok, at de skal tages på en anden måde, når man starter på dem, men da ikke, når man er i gang.

    Men - jeg har måske helt misforstået dig, og så må du naturligvis undskylde. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.