Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Set andre have sex eller er blevet opdaget i at have sex

Redigeret 17 maj, 2011, 14:59 i Åben debat om sex
Er der nogen som har set andre have sex og hvordan havde i det med det måske opdaget jeres unge teenager have sex?

Og er i selv blevet opdaget i at have sex?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår hvor du vil hen med dit spørgsmål, men mon ikke det er sket i langt de fleste bare nogenlunde velfungerende familier, at der lige pludselig har stået et barn og spurgt, hvad man lavede?

    Da mine børn var små, fik de at vide, at vi legede leg for voksne, og så blev barnet puttet i seng igen, og så var den ikke længere. Selvfølgelig gik det da lige lidt ud over koncentrationen, men sådan er det jo, når man har børn.

    Da mine børn blev større og uforvarende kom til at forstyrre, så undskyldte de bare og tøffede af igen.

    På den anden side, så har jeg jo aldrig holdt hemmeligt for mine børn, at den slags altså foregår, og i øvrigt er en helt almindelig beskæftigelse for voksne mennesker, så derfor er det heller ikke noget, der på nogen måde har været et problem, hverken for os voksne eller for børnene.

    Jeg er tilhænger af at den slags er privat mellem de involverede parter, så derfor skal man da ikke dyrke sex lige foran sine børn, men man gør bestemt ikke sine børn en tjeneste ved at skjule en hver form for nærhed og intimitet for dem.

    Jeg har også for mange år siden oplevet klassikeren: En hyggestund i et afsides liggende lokale til en julefrokost, og den der kollega der lige kom ind midt i det hele. Han forsvandt dog lynhurtigt igen, og så var det vi kom til at grine - og fortsatte vores forehavende.

    Ja, det er hvad jeg kan berette om det, men som nævnt, jeg ved ikke helt, hvad du mener med dit spørgsmål?
  • Indstillinger
    Hej Topper

    Det vil være godt, hvis du kan fortælle lidt mere, for så bliver det lettere at svare dig.

    Generelt vil jeg sige, at hvis det er noget, du har oplevet, er det vigtigt, at du får skrevet/talt om det. Går du med det i dig selv som en ubehagelig oplevelse, kan det faktisk komme til at præge dit følelsesliv langt frem i tiden.

    KH Helene
  • Indstillinger
    Jeg kan huske engang jeg vågnede midt om natten. Der var lys i mine forældres soveværelse, og jeg gik derind.

    Jeg fik bare at vide, at jeg skulle gå i seng igen, og lidt efter kom min mor og hentede mig, så jeg kunne ligge mig i deres seng.

    Det var ikke noget jeg tænkte mere over, og vi har da grinet af det sidenhen.

    Min mor har også engang gjort mig opmærksom på, at de kunne høre min kæreste og jeg havde sex i mit værelse. Det var lidt pinligt. Men det er altid noget vi har kunnet snakke om. Hos os har sex altid været naturligt.

    Johanne
Log in eller Registrér for at kommentere.