Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Meget blod!

Redigeret 13 maj, 2011, 14:16 i Seksuel debut
Jeg havde for første gang samleje i forgårs, og til min overraskelse blødte det utroligt meget. Der var en lille pøl af blod på sengen, og jeg undrer mig over, om det er normalt? Vidste godt, at mange bløder når de har sex for første gang, men dette her var skræmmende overraskende!
Vigtigst: Er det normalt?
Vil jeg bløde igen næste gang jeg har sex?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er svært at sige hvad der er normalt. Hvornår er noget normalt? Når det gælder for 60%, 70%, 90% eller hvad?

    Så vidt jeg ved, findes der ingen undersøgelser. Den eneste fact er, at det er normalt at bløde når jomfruhinden springer.

    Måske din jomfruhinde har været særlig tyk eller hvad ved jeg...

    Hvis du ikke er blevet ved med at bløde, skal du ikke tænke mere over det. Hvis du stadig bløder, vil jeg nu nok mene, at du skal ringe til din læge i morgen tidlig før weekenden og spørge, om der skal kigges på det. Jeg tvivler dog.

    Om du vil bløde næste gang... Næppe. Men det kan sagtens være, at der stadig sidder noget af hinden tilbage, og i så fald er det sandsynligt at du vil bløde lidt. Men du skal ikke bløde så kraftigt igen næste gang. Så skal du lige få lægen til at kigge på det.

    Du skal ikke være nervøs. Læg et håndklæde under næste gang du skal have sex. Og sørg for, at du er ordentligt "varmet op", og brug evt. glidecreme.
  • Indstillinger
    Tusind tak for svaret! Har været meget nervøs omkring det, så mange tak for hjælpen. Blev ret forskrækket, så det er godt at høre, at det MÅSKE ikke er noget alvorligt.
  • Indstillinger
    Det er yderst usandsynligt at det er noget alvorligt. Personligt kan jeg ikke tænke mig frem til en alvorlig tilstand der giver blødning ved 1. samleje.

    Det jeg mener med at lægen kan kigge på dig hvis det fortsætter er bare lige at se om jomfruhinden er helt væk.

    Så bare roligt, du :)
  • Indstillinger
    Hej
    Hvis din menstruation, som jeg troede det handlede om, også er kraftig, kan det være du mangler jern. Selv en lille blodplet ser altid meget voldsom ud. Blod vaskes bedst af i koldt vand. Mvh. Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.