Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

Vil en eller anden ikke nok hjælpe mig!?

Redigeret 9 maj, 2011, 18:19 i Åben debat om sex
Mig og min kæreste havde sex, men lige før jeg kom, gled kondomet af og jeg kom inden i hende... Hun tog 3 p-piller den 3. dag efter. Hun begyndte idag at bløde 10 dage før hun burde? Kan det være graviditet? Nogen må altså virkelig hjælpe mig! Det var første gang hun tog piller, hvis det kan bruges?

Kommentarer

  • Nu må jeg lige forstå det her: Din kæreste bruger normalt ikke p-piller - eller har ikke gjort det før?

    Hun har så alligevel fået fat i nogle, og så tager hun tre på en gang? Og det i øvrigt først flere dage efter jeres uheldige oplevelse? Ja, her er jeg i tvivl om jeg har forstået dig rigtigt.

    Hvis man overhovedet skal tage p-piller, så skal de tages korrekt - dvs. en pille om dagen i 21 dage, så 7 dages pause, så igen 21 dage osv. Bare at tage nogle stykker på en gang er da den sikre vej til kaos i kroppen, og altså overhovedet ikke en præventionsform, der kan anbefales.

    Nu er graviditet vel ikke lige det første der falder ind, når der kommer en blødning, da det jo oftest netop er manglende menstruation, der er det første tegn, men den tåbelighed med de p-piller kan bestemt godt give sådan en ravage, så derfor kan graviditet vel ikke 100% udelukkes, så jeg vil bestemt foreslå, at hun taler med sin læge om det her.
  • Jeg er også helt rundt på gulvet.

    HVORFOR købte I ikke en fortrydelsespille lige så snart I havde haft sex og kondomet faldt af?

    Jeg mener som lotte, at blødningen nu er kommet på grund af de p-piller.

    Vil du ikke lige forklare os hvordan det har fungeret det her?

    Altså om det var første gang hun tog p-piller da hun tog de tre (og hvor hun i så fald fik dem fra), om hun er fortsat med at tage p-piller (og i så fald: 1 pille hver dag eller hvad?), HVORFOR HUN TOG 3 piller på en gang, hvor længe det er siden I havde sex hvor du kom i hende osv. osv. osv.

    Ja, jeg er bare nysgerrig efter at forstå hvad i alverden der er foregået. Og så have udgangspunkt for at vejlede jer.
  • Det var først 3. dag efter at hun tog de tre p-piller, fordi hendes læge havde fortalt at de havde den samme mængde af de nødvendige hormoner til sammen, som en fortrydelses-pille, og ville virke som en. Hun er 13, jeg er 14, bare så i ved det. Hun fik pillerne på recept sammen med sin mor hos lægen, på grund af menstruations-smerter. Det var første gang hun tog dem, i desperation, fordi apoteket havde lukket i en uge ca. på grund af ejerskift... Jeg ville have taget en bus til et andet apotek, men jeg havde ingen penge tilbage og kunne virkelig ikke få nogle... Jeg er virkelig på dybt vand og aner INTET om hvad jeg skal gøre, vi har været sammen i godt et år, og jeg tror det bliver ved længe endnu. Derfor vil jeg virkelig gerne kunne hjælpe og vide noget om hvad der sker med min kæreste? Er det bare den enorme mængde p-piller? Eller hvad er det? Jeg er så forvirret og bange, jeg ved intet om det her!
    Jeg kan aldrig ses i deres hjem igen hvis hun bliver nødt til at sige sådan noget til sin mor...
  • og hun har ikke taget flere endnu.
  • Hej hvis lægen har sagt at 3 piller på en gang er som en fortrydelsespille. skal i ikke være bange for hvis din kærste har nået at blive gravid. kommer det befrugtede æg ud. nu. hvor hun bløder. det kan godt være der bliver kluder i hendes menstruation . nu hvor hun laver en provokeret blødning. så næste gang at menstruationen kommer er den før. eller forsinket. det kan godt vare ved i en periode. men hvis i vil være sikre efter der er gået ca. 4 uger efter denne blødning. kan i købe en graviditets test på apoteket . jeg har set nogle steder man kan få den i supermarked. så er det mere anonym. med en lille tisseprøve kan i se om der viser noget. hvis i er i tvivl så ring til jeres læge . kærligst
  • Mange tak for hjælpen, jeg var virkelig i panik! I har hjulpet mig mere end i lige tror, tusind tak!
  • Velbekomme . kærligst
  • Jeg er rigtig ked af, at I er så unge og kommer i sådan en situation - en situation I på grund af jeres alder ikke tør tale med nogen om.

    Personligt syntes jeg overhovedet ikke at I burde dyrke sex når I er 13 og 14 år, men det at I har været kærester i et år gør det dog lidt mere acceptabelt. Selvom det stadig er ekstremt tidligt. FOR tidligt.

    Bare det at du siger, at du aldrig vil kunne komme hjemme hos hende igen hvis hendes forældre finder ud af at I har sex... Jeg bliver rigtig trist.
    Sex skal ikke være noget der er hemmeligt og man ikke kan tale om. Slet ikke når der opstår tvivlsspørgsmål eller som i dette tilfælde en decideret krisesituation, som I havde brug for hjælp til at håndtere (=blive kørt på apoteket og få penge til en fortrydelsespille).

    HVIS hun var blevet gravid, så har I været utrolig heldige at de piller virkede - for man skal tage fortrydelsespille hurtigst muligt, allersenest tre dage efter. Men det er ikke 100% sikkert, at et æg blev befrugtet selvom manden kommer i kvinden.
    Nu bløder hun, så jeg tror ikke at hun er gravid, men det er altså vigtigt, at hun tager en graviditetstest om 2 uger for en sikkerheds skyld.

    Hvis hendes menstruation ikke kommer om 10 dage hvor den burde komme er det ikke ensbetydende med at hun er gravid, eftersom de piller hun nu har taget har kludret systemet.

    Jeg syntes IKKE at hun skal begynde at tage p-piller.
    Hun er så ung at hendes krop skal have lov til at udvikle sig naturligt - UDEN hormontilskud.

    Hvis I absolut skal have samleje (jeg syntes I skal nøjes med at gøre alle de andre dejlige ting man kan) skal I bruge kondom.
    Det er meget, meget sjældent at et kondom falder af eller springer, hvis man bruger dem rigtigt, så at det skete nu er ikke ensbetydende med at I (hun) vupti er nødt til at bruge p-piller som beskyttelse i stedet for.
    Brug kondom - og sørg så for at få købt en pakke fortrydelsespiller som hun kan have liggende i skabet i tilfælde af at det engang går galt igen - hvilket det forhåbentlig ikke gør. Sådan en pakke koster ca. 100 kr.

    1: ALDRIG gnide pikken nede ved hendes fisse uden kondom - heller ikke selvom den ikke kommer ind i hende.
    2: ALDRIG have luft i dutten i spidsen af kondomet. Så risikerer man at det springer.
    3: ALTID bruge et kondom i den rigtige størrelse. Er det for stort risikerer man at det falder af, og er det for lille risikerer man at det springer.
    3: ALTID fjerne kondomet og sætte et nyt på hvis det glider af fx. hvis pikken er blevet lidt slap - selvom den bliver stiv igen.

    Men - og det er måske træls at høre på - jeg vil sige det igen: Nyd hinandens kroppe, kys og kæl lige så tosset I vil, men sørg for at holde samleje som noget helt, heltm HELT specielt.
    At have god sex er IKKE (bare) at bolle, og man bør bruge meget lang tid på at opdage alle de måder man kan kæle for hinanden på uden at man boller. De ting er nemlig sværere at lære - for begge parter - end det at putte pikken ind.

    Jeg håber faktisk næsten, at den her oplevelse vil få jer til lige at standse op og tænke jer om. Er det virkelig nødvendigt at bolle endnu?
Log in eller Registrér for at kommentere.